Önjáró villanykertész, nagy pályára
A Husqvarna új önjáró robotfűnyírót mutatott be, amelyet kifejezetten nagyobb területek karbantartására, golfpályák és sportpályák gyepének nyírására fejlesztettek ki.
Az EPOS betűszó, az az Exact Positioning Operating System rövidítése, ami a Husqvarna által kifejlesztett, műholdas helymeghatározó rendszer, amely lehetővé teszi, hogy a robotfűnyírók virtuális határokon belül dolgozzanak, ahelyett, hogy más (jelentősen olcsóbb) modellekhez hasonlóan fizikai határolóvezetékekre hagyatkoznának.
A vállalat azt állítja, hogy az EPOS lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy egyedi munkaterületeket hozzanak létre az igényekhez igazított ütemezéssel, vágási magassággal és előre programozható egyedi vágási mintával, akár 2 cm-es pontossággal. A felhasználók ideiglenes üres zónákat is kialakíthatnak - ahol nem kell a gépnek dolgozni -, vagy gyorsan leállíthatják vészhelyzet esetén.
A Husqvarna állítása szerint az 580L-es EPOS modell akár 2,4 hektárnyi füvet képes karbantartani. 8 Ah-s Li-ion akkumulátorával, ha lemerül, kevesebb mint egy óra töltés után újra száz százalékban munkaképessé válik. Az 580L hazai ára 3,7 millió forint.
Elektromos vasútikocsi-rendező a kikötőben
Baltimore kikötőjében szolgálatba állt a kikötő első, teljesen elektromos vasútikocsi-mozgató járműve, amivel évente 182 tonna CO2 kibocsátást tudnak megspórolni. A NOx kibocsátásról nem is beszélve.
Az akkumulátoros elektromos vasútikocsi-mozgató járművet a kötöttpályás tehervagonok kikötőn belüli mozgatásához, rendszerezéséhez használják. A Marmon Rail, Zephir részlege által épített LOK 16.150E modell 80 voltos újratölthető akkumulátorral rendelkezik, amely egy pár 56 kW-os nagy nyomatékú szénkefe nélküli villanymotorhoz továbbítja az áramot.
Ez meglepően szerény teljesítménynek hangzik, amikor több száz, vagy akár 1000 lóerős villanyautók is léteznek, de ide ennyi is pont elég ahhoz, hogy összejöjjön a 174 kN vonóerő. Ez úgy 3200 tonnányi rakomány mozgatásához elég.
Elektromos iskolabuszok váltják a húszéves dízeleket
A floridai diákok egy kicsit fellélegezhetnek idén, de nem az elmaradó vizsgák, hanem a 13 darab új Blue Bird elektromos iskolabusz miatt. Ezek váltják a húsz éve szolgálatban lévő dízel buszok egy részét a városban.
A Blue Bird buszokon közlekedő gyerekeknek és az iskolabusz-vezetők is örülhetnek a fejlesztésnek, amelyek amellett, hogy tisztábbak, csendesebbek, még nagyobb kényelmet is nyújtanak az utasoknak. Ezen felül az elektromos buszok fenntartási költségei is alacsonyabbak: ahol már használnak hasonló elektromos iskolabuszokat arról számoltak be, hogy mindössze 19 cent/mérföldes energiaköltséggel üzemeltethetők, ellentétben a dízelüzemű társaik mérföldenként akár 79 centes mérföldenkénti üzemanyagköltségével.