Különleges hibrid autót fejleszt a Hyundai
Nem átlagos hibriden dolgozik a Hyundai, amiben a belsőégésű motor helyett tüzelőanyagcella kapcsolódik az akkumulátorhoz és az elektromos motorhoz. Bár egy tisztán hidrogén-üzemű autóban is így van, de a Hyundai változatában az akkumulátor a szokásosnál jóval nagyobb, nem csak pufferként működik. (Korábban a Mercedes készített hasonló hidrogénautót a GLC-ből, GLC F-Cell néven.)
A fejlesztés alatt álló szuperautó a néhány évvel ezelőtt bemutatott N Vision 74 koncepcióautón alapul és a koreai autógyártó 2026 júniusában szeretné megkezdeni a szériaváltozat sorozatgyártását. A tanulmányautó fotóit elnézve az utcai változat is valószínűleg elég ütős lesz, és már most borítékolható, hogy a legyártott példányok nagy része gyűjteménybe kerül majd. Ugyanis korlátozott példányszámban készül majd a különleges autó, évi 100 darab legyártását tervezik, két éven keresztül.
Ha hinni lehet a pletykáknak, az árát is rendesen megkérik majd, ugyanis 366 ezer dolláros árcédulát rebesgetnek a jól tájékozottak. A szériaváltozat még a tanulmányautónál is erősebb lesz, 775 lóerős, hátsókerék-hajtású és nagyjából 3 másodperc alatt éri majd el a 100 km/órás sebességet, akkumulátora pedig 70 kWh-s.
Úton az első elektromos Ferrari
Úgy látszik, felfutóban az elektromos szuperautók piaca, mert a Ferrari is arra készül, hogy valamikor 2025 év vége felé piacra dobja a márka első, teljes mértékben elektromos modelljét. A cég egy új EV-gyárat is épít Maranello-ban, ahol elektromos motorokat, invertereket és akkumulátorokat gyártanak majd a Ferrari elektromos autóihoz. Ez a gyár várhatóan heteken belül, a tervek szerint 2024 júniusában elkészül.
A Ferrari célja, hogy 2026-ra az eladások 60 százalékát hibrid és elektromos járművek tegyék ki. Az autógyár tavaly dobta piacra első PHEV-jét, az SF90 Stradale-t, mivel már az elektromos jövőre készül. A márka első elektromos autójáról még nem sokat tudni, de a cég szerint "minden szempontból egyedi lesz”. Nem is kell különösen aggódni miatta, mert a Ferrari főnöke szerint már most több ügyfél is jelezte, hogy látatlanban is érdeklődnek a modell iránt.
Jól hangzik a 15 perces autótöltés?
Van, ahol ez nem csak álom. Amerikában elkészültek az első, akár 320 kW-os teljesítménnyel töltő Ultra DC gyorstöltők az FLO michigani gyárában. Ezekkel a legtöbb elektromos autó akkumulátora negyed órán belül feltölthető 80 százalékra. A sebesség mellett még egy szuperképessége is van a cég töltőoszlopainak, ez pedig a kábelkezelés.
Aki küzdött már a földön tekergőző, súlyos kábellel, vagy éppen nem tudott elég közel állni az oszlophoz, hogy a töltő elérjen az autóig, az áldja majd a cég fejlesztését. Az EZLift motorizált rendszere a kábelt nem engedi a földön csúszni, és a hosszabb, könnyen kezelhető töltőkábellel az autó bármelyik szegletébe épített töltőpont is könnyedén elérhető.
Így alázza meg egy Hyundai villanyautó a Porschét, Lamborghinit
Az, hogy egy elektromos autó egyenesen gyorsan, nagyon gyorsan tud menni, az nem kérdés. Az alábbi videón viszont egy nagyjából elérhető áron megvehető Hyundai elektromos autó nyom le olyan - belsőégésű motorral hajtott - nagyágyúkat, minta Jaguar, Porsche, Lamborghini.
Az Ioniq 5 N ára kevesebb, mint a negyede a Lamborghiniének, 641 lóerős teljesítménye is, ha minimálisan is, de elmarad a Lamorghini 657 lóerejétől, mégis egy tized másodperccel hamarabb éri el a 100-as tempót. Sőt, a 200-ast is öt tizeddel.
Persze szép az eredmény, de a legtöbb elektromos autó néhány ilyen gyorsulás után ledobja a láncot, és egy ideig töredék teljesítménnyel működik csak, míg a benzinesek jóval tovább nyúzhatók.