A HUMDA (Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség) támogatásának köszönhetően a Magyar Közút szakemberei új motoros alácsúszásgátló elemeket telepíthettek a Somogy megyei bálványosi bekötőút 400 méteres szakaszára. A korábbi években már elindult szalagkorlát-jófejesítő beruházás célja, hogy megelőzzék a súlyosabb kimenetelű baleseteket azokon a helyeken, ahol gyakran csúsznak el magukat túlvállaló motorosok.
A statisztikák szerint országosan évente mintegy 1200-1300 motoros baleset történik; ennek nagyjából öt százaléka, évi 50-60 eset halálos kimenetelű. A halálos motoros balesetek döntő többségében nagy arányban szerepel a gyorshajtás. A Magyar Közút és a HUMDA együttműködési megállapodása felveszi a harcot a darwinizmussal, és igyekszik beleavatkozni a motorosok természetes szelekciójába azzal, hogy a tapasztalataik szerint szükséges helyeken a vezetőkorlátokat motoros-alácsúszásgátló elemekkel egészítsék ki. A bálványosi bekötőút tipikusan ilyen hely; minősége, vonalvezetése tökéletesen alkalmas egy jó kis tempós motorozásra, ami túl gyakran végződik rosszul. Az elmúlt 15 évben 9 személyi sérüléses baleset történt itt motorosokkal, ebből 4 halálos kimenetelű volt. Mindegyik esetre igaz, hogy többnyire 20-as, 30-as éveikben járó fiatal férfiak vesztették életüket. Száraz úton, nappali, normál fényviszonyok mellett történtek a balesetek, melyek kiváltó oka nem csak az itt megengedett, hanem a fizikai maximális sebesség túllépése is volt.
A súlyosabb kimenetelű baleset elkerülése érdekében a Magyar Közút szakemberei a meglevő szalagkorlát lábakra, illetve szalagkorlátokra szerelik fel az új eszközöket. Ezt megelőzően a gyártó útmutatása alapján magasságilag beszabályozzák a meglévő elemeket, hogy azok megfelelő módon illeszkedjenek az újakhoz és így elláthassák valódi funkciójukat.
Az országban már van több hasonló ilyen helyszín; például Pest megyében a 3-as főúton a mogyoródi csomópont térségében, Zalában a 76-os főút két szakaszán és a Komárom-Esztergom megyei Bajna és Héreg közötti mellékút egy ívében, a Pécs és Mánfa közötti úton, illetve Borsod-Abaúj-Zemplén megyében a Trizs és Aggtelek közötti mellékúton.
Fontos kísérleti projektet indított el néhány éve a Magyar Közút a Komárom-Esztergom vármegyei Bajna és Héreg közötti úton is. Ott az egyik ívnél speciális útburkolati jelek és neon sárga hátterű figyelmeztető jelzőtáblák kerültek ki az útra. A szakaszon zöld vonallal kijelölték az optimális ívet motorosok segítségével és az ellenkező irányú forgalmi sávok közötti távolság tartása érdekében fehér színű új útburkolati jeleket festettek fel a szakemberek. A festések és többlet táblakihelyezések óta drasztikusan csökkent a balesetek száma és azok súlyossága is.