A svájci PostBus 2040-ig cserélné zöldre buszflottáját
Nem kapkodják el a svájciak az elektromos átállást; csak valamikor 2040 környékére tervezi az ország legnagyobb busztársasága, hogy elektromosra, illetve egyéb, nulla károsanyag-kibocsátású járművekre cseréli 2400 darabos flottáját. Addig pedig vadul számolnak, és a számításaikból az is kiderül, hogy jelenleg egy elektromos busz beszerzése, fenntartása többe kerül, mint egy hasonló dízelmotoros buszé. Sőt, amit eddig kevesen mernek kimondani: az akkumulátoros buszok nem is környezetkímélőbbek a dízelnél.
A svájci számítások szerint az akkumulátoros buszok teljes élettartamra vetített környezeti hatása 40 százalékkal haladja meg a dízelbuszokét. Ebben legnagyobb szerepe az akkumulátorgyártáshoz szükséges anyagok - lítium, kobalt, nikkel, mangán - gyakran megkérdőjelezhető módszerekkel történő bányászata és a veszélyes hulladékok kezelés is benne van.
Emellett a közel kétszer akkora beszerzési költségek mellett az üzemeltetésük is drágább. A százkilométerenkénti üzemanyagköltség, az amortizáció, a töltőinfrastruktúra karbantartása, a hálózati költségek, az adók és a szervizköltségek összesen jelenleg még nagyjából kétszer olyan magasak egy akkumulátoros busznál, mint egy hasonló méretű dízelnél. Ez persze nem jelenti, hogy a cég nem fog átállni akár elektromos, akár más alternatív üzemű buszokra, csak nem kapkodnak, és alaposan megnézik, mire mennyit költenek.
Elszabadult villanyautót fékezett meg a rendőrség
Egy elszabadult elektromos autót kellett bedobozolni a rendőrautók közé, miután műszaki hiba miatt a sofőr nem tudott fékezni az autópályán. Egy Jaguar I-Pace sofőrje a rendőrséget hívta segítségül Angliában, amikor arra lett figyelmes, hogy az autóját nem tudja lefékezni. Az M58-as autópályán haladó autót 25 perccel később végül rendőrautók vették körbe és állították meg, már egy másik autópályaszakaszon. Az akcióban szerencsére senki sem sérült meg. Hogy mi okozta a problémát, azt egyelőre nem tudni, de az autót gyártó Jaguar Land Rover már vizsgálja az ügyet.
A GM és a Honda megkezdi a hidrogénüzemű tüzelőanyagcellák sorozatgyártását
Az Egyesült Államok-beli Brownstown-ban (Michigan) található, teljesen új üzemben kezdte meg a két autógyártó közös vállalkozása a hidrogéncellák sorozatgyártását. Az új, a Honda és a GM által közösen fejlesztett üzemanyagcellával jelentősen növelhető a leadott teljesítmény, megkettőzhető az élettartam és csökkenthetők a gyártási költségek is.
A 6500 négyzetméteres gyáregységet még 2017 elején kezdték el építeni, a teljes beruházás költsége közel 100 millió euró volt. A GM és a Honda által alapított FCSM az első olyan üzemanyagcella-sorozatgyártásra optimalizált, közösen működtetett létesítmény, melyben kifejezetten járművekhez és egyéb berendezésekhez használható üzemanyagcellák is készülnek.
A folyamat a membránokhoz és az elektródákhoz szükséges nyersanyagok feldolgozásával kezdődik és a teljes rendszerek összerakásával ér véget. A tartós - a 2019-es Honda Clarity-ben használt eszköz élettertamának a dupláját tudják az itt készülők -, nagy teljesítményű és nem utolsó sorban megfizethető tüzelőanyagcellák sorozatgyártásának beindításától a hidrogén iránti kereslet növekedését is várják. Az itt készülő üzemanyagcellák a tömeggyártásnak, közös nyersanyagbeszerzésnek és a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően már csak harmadannyiba kerülnek, mint a már említett Honda Clarity-ben alkalmazott példányok.
A jövőben tovább bővíti az üzemanyagcellás rendszerek felhasználási körét a Honda. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a hidrogéntechnológia nemcsak a márka üzemanyagcellás járműveiben jelenhet meg, hanem számtalan egyéb bel- és kültéri alkalmazása is lehetséges, ahol elektromos energia előállítása a cél.
Angliában sajátos módját választották a zöld közlekedésnek: gyalogutakat építenek
Új, 15 mérföldes gyalogos útvonalat jelöltek ki Londonban, amely közösségi tereket és zöldterületeket köt össze, és összhangban van a város azon elképzelésével, hogy a világ "leggyalogolhatóbb" nagyvárosává váljon.
A Transport for London (TfL) egy új, 15 mérföldes gyalogos útvonalat adott át, ami több londoni szervezettel együtt valósított meg. A kezdeményezés célja, hogy megkönnyítse az eljutást a zöldterületekre és tovább népszerűsítse a szabadidős sétákat, amelyekre a világjárvány óta érezhetően nagyobb az igény. A londoniak 57 százaléka jelezte már, hogy több sétálóhelyre vágyna.
A Green Link Walk, amely a Walk London Network nyolcadik szakasza, Epping Foresttől Peckham városig terjed, és közel 40 zöldterületen halad át, köztük a Walthamstow Marshes-en, a London Fields-en és a Burgess Parkon. A jól látható Green Link Walk táblák jelzik az irányt a gyalogosoknak, hogy merre kell sétálni a zöldellő rétek, patakok felé.
Az új sétálóútvonal fokozza a város éghajlatváltozással szembeni ellenálló képességét és javítja a levegő minőségét. Will Norman, a gyaloglásért és kerékpározásért felelős biztos így nyilatkozott: „A járvány óta jelentős növekedést tapasztaltunk a szabadidős séták számában, és a londoniak elmondták nekünk, hogy szeretnének több gyaloglásra alkalmas területet. A tavasz közeledtével ez az új sétaút nagyszerű lehetőség a londoniak egészségének és jólétének javításához, hiszen ezen könnyebben eljutni London közel 40 zöldterületéhez."