Autókat általában autószállító tréleren szokás szállítani, ha nem opció, hogy saját erőből közlekedjenek. Ennek ellenére nem tilos mindezt egy hagyományos utánfutóval végezni, már amennyiben a tömeggel és a rögzítéssel kapcsolatos szabályokat sikerül betartani. A fenti esetben a helyzet nem egyszerű, itt inkább az a valószínű, hogy egy igazoltatás során bírsággal távozna a helyszínről a járműszerelvény sofőrje. Mert amennyiben csak a képen látható módon rögzítették a szállított Renault kerekeit, tehát minden felnibe beleakasztottak egy-egy kampós spanifert, majd ezt az utánfutó egy-egy pontjához feszítették, úgy ez nem felel meg az erre vonatkozó szabályoknak. A helyes rögzítéskor minden kereket a gumi futófelületét körbefogó rakományrögzítővel, vagy kimondottan erre való, a kereket körülölelő rakományrögzítővel kell lefogatni. Az abszolút minimum az lenne, hogy minden egyes kereket két spaniferrel, két irányba feszítve rögzítsenek, hogy ne csak a problémamentes közlekedés során maradjon stabil a szállítmány, hanem egy esetleges hirtelen fékezés, netán baleset során se tudjon elmozdulni a platón.
Nagyobb probléma azonban ennél az esetnél a rossz súlyelosztás. Az Espace ugyanis kimondottan orrnehéz autó, a tömegének több mint 70 százaléka az első tengelyt terheli. Emiatt pedig egyértelműen fordítva kellett volna felállni vele az utánfutóra. A tömeget ugyanis mindig a vontató járműhöz lehető legközelebb kell elhelyezni utánfutóra rakodáskor. Ha ugyanis az utánfutó tengelye (vagy tengelyei) mögé kerül a tömeg, úgy a nagyobb erőkar miatt jóval instabilabbá válik a szerelvény, akár kisebb oldalgyorsulásokra is elkezdhet hintázni, szitálni az utánfutó, ez pedig akár komoly balesethez is vezethet. Az alábbi videón jól látható, hogy milyen mértékben változik meg egy szerelvény reakciója az ilyen esetekben a rakomány elhelyezésének függvényében.
Jól látható, hogy ugyanazt a tömeget a makett utánfutó hátuljára áthelyezve teljesen megváltozik a szerelvény mozgása, nincs ez másként a valóságban sem. Amíg a tömeg elöl helyezkedett el, addig a szitálás szinte saját magát korrigálta, hátra átrakva azonban jóval kisebb oldalirányú beavatkozásra is katasztrófa lett a vége. Ha pedig egy rosszul megpakolt utánfutó elkezd így szitálni a vontató jármű mögött, akkor azt nagyon nehéz megfékezni, korrigálni, a végeredmény pedig jó eséllyel a 2021-ben, a Magyar Közút videójából ismertté vált lakókocsis balesethez hasonló lesz.
Többek között ezért is fontos tudatosan, megfelelő odafigyeléssel és szakértelemmel felpakolni az árut az utánfutóra, valamint azt is figyelembe venni, hogy a rakomány rögzítését mindig a legrosszabb eshetőségekkel számolva, a lehető legbiztosabb és legprecízebb módon kell megvalósítani, nem elég az abszolút minimumra törekedni. Tudomásunk szerint a képen látható, román rendszámos szerelvény esete nem végződött katasztrófával a magyar utakon, ám sajnos itt már a fényképek alapján is egyértelmű, hogy ezt a rakodást ennél jobban is meg lehetett volna oldani.