Mit ér a nagy, fehér dízel furgon, ha kínai? Teszt: Maxus Deliver 9

A Maxus a sanghaji központú kínai SAIC autóipari óriásvállalat egyik márkája. Elsősorban haszonjárműveiről ismert, már ott, ahol egyáltalán ismert; ez eddig leginkább távol-keleti és arab piacokat jelentett. A brand európai terjeszkedése mostanában kezdődött, Magyarországon a Nissan és a szintén kínai Chery importjáért is felelős kereskedelmi vállalat, a Grand Automotive csapott le a márkaképviseleti jogokra. A Maxus termékportfóliója jelenleg egy dízel pickupból, egy kis elektromos és egy nagy dízel furgonból áll. Ez utóbbiból kértünk és kaptunk egy példányt, hogy megítélhessük, van-e félnivalója az európai piac jól bejáratott szereplőinek az új kihívótól. A válasz röviden: van.

Maxxus Deliver 9 2025 Traffix 001

Maxus Deliver 9. A Ford Transit, Fiat Ducato méretű kínai kishaszonjármű jelenleg furgonként két méretben, illetve platós, szimplakabinos teherautó változatban rendelhető. Az alapmodell dízelmotoros, elsőkerék-hajtású, de az autó készül hátsó ikerkerékkel, hátsókerék-hajtással, sőt: tisztán elektromos hajtással is

Maxxus Deliver 9 2025 Traffix 002

A tesztautó az L3H2 méretjelzésű modell, egyoldali tolóajtóval, hátsó oldalra nyíló ajtókkal. Méretei: 5940x2062x2535 mm. Létezik magasított verzió is (L3H3), felárért pedig kétoldali tolóajtóval is kérhető a kocsi

Maxxus Deliver 9 2025 Traffix 003

Négyhengeres, kétliteres dízelmotor ketyeg a Deliver 9 gépházteteje alatt, 148 lóerővel és 375 Nm-rel. A motor hosszirányba fordítva áll - ez magyarázza a csőrös formát

Maxxus Deliver 9 2025 Traffix 004

Végsebesség: 150 km/h. A váltó hatfokozatú, kézi kapcsolású

Maxxus Deliver 9 2025 Traffix 005

A fogyasztás egy ilyen autónál mindig tág tartományban mozog, nagyban függ a terheléstől, sebességtől. Amit mondhatunk 500 vegyes kilométer után: hol pakoltan, hol üresen, hol sztrádán, hol városban, hol országúton gurulgatva nálunk 8 liter alatt fogyasztott százon, ami kifejezetten jó érték

A Deliver 9 kellemes megjelenésű, első pillantásra leginkább a Ford Transitra emlékeztető formájú nagy, fehér furgon. Nincs a dizájban semmi idegenszerűség, aránytalanság, furcsaság az európai szemnek; tökéletesen belesimul a kategóriába. (Ez nem igaz a kisebb zárt rakterű Maxusra, az elektromos Deliver 3-ra, amiről optikailag üvölt, hogy nem idevalósi). A nagy Maxus, akárhol gurul vagy áll éppen, a magyar utcakép szerves része. Az ember tényleg csak akkor szúrja ki, hogy nahát, ez valami más, ha olyan elvetemült autóbuzi, mint például én is.

Maxxus Deliver 9 2025 Traffix 032

A kabinban is nagyon hasonló érzésekkel nézhetünk körül. Nahát, ez pont olyan, mint bármi más! Kormány, kormánygombok, váltó, klímakonzol, szellőzők, ülések, képernyő, menü: nagyjából minden ugyanúgy, mint a mai Ducato, Transit, Sprinter utasterében. Egyetlenegy dolog azért kicsit gyanús lehet; ilyen fényes, olcsó hatású trepnimintás pévécét szerintem csak egy kínai gyártó nem szégyell leragasztani egy furgon padlójára. Talán az a korai Dacia Loganokat idéző műanyagszag is ebből az anyagból jöhet, ami ha halványan is, de mindig ott lebeg a Maxus kabinjában.

Maxxus Deliver 9 2025 Traffix 012

Az üléskomfort, az anyagminőség, az ergonómia átlagos a Maxusban, olyan, mint az európai fehér furgonokban általában

Maxxus Deliver 9 2025 Traffix 013

Pár kis krómszegély, egy gondosan tervezett lyuggatású hangszórófedél és egy kis formai játék a műanyagokkal: ennyi és még pár apróság elég ahhoz, hogy a Maxus utasterének hangulata kellemes, barátságos, lakályos legyen

Maxxus Deliver 9 2025 Traffix 014

Érdekes, hogy a menüből hiányzik az Android Auto - van viszont Apple CarPlay

Maxxus Deliver 9 2025 Traffix 015

Mint minden ilyen furgonban, a Maxusban is panaszkodtak az utasok a túl meredek háttámlára

Maxxus Deliver 9 2025 Traffix 018

A padlóborítás csúnya, fénylő, olcsó hatású műanyag. Egy szőnyeggarnitúra már csak az esztétikum kedvéért is kell a Deliver 9-be

A dolgok működésével sincs a világon semmi baj. Minden kezelőszerv, gomb, tárcsa, a váltó, az ajtókilincs ugyanúgy működik, klattyan, fordul, mozdul, koppan, ahogy azt megszokhattuk a hasonló jellegű Fiatoktól, Peugeot-któl, Toyotáktól, vagy akár Merciktől. A klímakomfort kifejezetten jó, az audiorendszer akusztikája se rossz. Sehol nincs semmi különösebb extra, de nincs sehol semmilyen gyenge pont sem. Ha a GLS, Unix, DHL vesz majd ilyen kocsikat, a sofőrgárdában senkinek sem lesz majd oka lobbizni azért, hogy ne a kínai furgont kapja.

Kivéve, ha érzékeny a füle, vagy ha sokat kell sztrádán gurulnia. Mert a Maxus Deliver 9 nagy sebességnél zajosabb, mint várnánk. A szélzaj, gördülési zaj átlagos, de a motor hangja egyre jobban betolakszik a kabinba, ahogy emelkedik a tempó. Egzakt összehasonlítást más furgonokkal most hirtelen nem tudok tenni, de hogy ez az autó elsősorban autópályán hangosabb, mint amilyennek lennie illene, az egyértelmű.

Maxxus Deliver 9 2025 Traffix 020

Autópályán, 130-nál ennyit forog a kétliteres dízel

Maxxus Deliver 9 2025 Traffix 021

Vegyes üzemben, az idő harmadában autópályán 120-130-cal gurulva nyolc liter alatt maradt a fogyasztás. Ebben a méretben ez átlagos érték

Maxxus Deliver 9 2025 Traffix 022

Szűk helyen forgolódva sokat segít a magasra épített toltatókamera

Maxxus Deliver 9 2025 Traffix 023

A menürendszer felépítése logikus, a mai európai személyautókban oly idegesítő vezetőidegesítő rendszerek (teherautó lévén) nagyrészt hiányoznak a Maxus Deliver 9-ből, hála istennek

Egy nagy, fehér furgon rakterénél kevés unalmasabb dolgot tudok elképzelni - nyilván ez az oka annak, hogy elfelejtettem lefotózni üresen a 11,5 köbméteres teret. De hát tényleg nem is nagyon lett volna itt semmilyen érdekesség, minden olyan, amilyennek lennie kell. (Amire felfigyeltem: az alapáras kocsiban nem volt felcsavarozva a falakra a furgonoknál gyakran látható belső farostlemez burkolat. Ezt a filléres fejlesztést érdemes megcsinálni, ha valaki olyan billenékeny, nehéz cuccokat akar szállítani, ami megdőlve belülről megsértheti a vékony oldallemezeket.) 

A hátsó ajtók könnyen nyílnak 180 fokig, az oldalsó tolóajtó is kis erővel nyitható-zárható, nyitott állásban rögzül, két LED-lámpa segíti az éjjeli pakolást, vannak a padlón rögzítőgyűrűk a spanifereknek. Aki látott már furgonrakteret, semmi újat nem látna a Maxus dobozában sem.

Maxxus Deliver 9 2025 Traffix 029

Megpakolva egy kislakásnyi bútorral: belül pont olyan a Maxus, mint bármelyik fehér furgon. Talán ezért is felejtettem el ennél az egynél több képet készíteni a raktérről

Maxxus Deliver 9 2025 Traffix 030

A hátsó dupla ajtó zsanérjai megtartják az ajtót 90 fokos nyitásban, de könnyen, extra reteszoldások nélkül továbbhajthatók 180 fokig

Az utastérben, ahogy ez általában jellemző a kategóriában, az utasülés ülőlapja alatt rejthetők el kíváncsi szemek elől a kisebb személyes holmik. Lehet még pakolni a tető alatti polcra: itt jó sok a hely, vagy az ajtózsebekbe: itt viszont kevés, egy másfél literes PET-palacknak már szűk a rés. Az emelő és a szerszámkészlet az utasoldali fellépő alatti zárt tárolóban lakik.

Maxxus Deliver 9 2025 Traffix 016

Maxxus Deliver 9 2025 Traffix 019

Maxxus Deliver 9 2025 Traffix 017

Egy ilyen munkagép vezetési élménye sokadlagos szempont a vásárlásnál, amit ebben a kategóriában eleve inkább hívnak eszközbeszerzésnek. Fogyasszon jól, legyen tartós, legyen ereje tartani a menetidőket, ne rongálja az árut - ezek a fontos dolgok egy ilyen kocsinál. Ezért is örömteli, hogy a dízel Maxus Deliver 9-et a szó klasszikus értelmében jó vezetni! A jellegzetesen hosszmotoros hangulató kis belengések gázadásra, a precíz kormányzás, a finom, de nem pontatlan felfüggesztés, az EURO 6 által még épp elviselhető mértékben fojtogatott, a lehetőségekhez képest azért rugalmas, a gázra jól reagáló motor élményt visz a melóba. Szerettem ezzel a hatméteres, 3,76 méter tengelytávú (!) szörnnyel járni-kelni.

Még jobban szerettem volna, ha a hátsókerék-hajtás örömét is megkapom, ami elérhető: létezik ilyen verzió, ezért is áll hosszában a motor. De van egy olyan érzésem, hogy a legnagyobb móka az elektromos Maxus lehet, aminek a jó végén hajt a 150 kilowattos villanymotorja, a kanyarokban pedig komoly stabilizáló hatása lehet a 88,5 kWh-s akkunak a kerekek között.

Maxxus Deliver 9 2025 Traffix 028

A hátsó tengely a fronthajtású alapmodellben; a rugózás is átlagos, terhelten finomabb, üresen keményebb

Lassan véget ér Európa beetetésének korszaka a kínai autóipar részéről. A személyautók piacán már elkezdhettünk hozzászokni, hogy ha jó, akkor a kínai autó se feltétlenül olcsó. A Maxus Deliver 9 importőre viszont még most is olyan ajánlattal indít, amire felkapja az ember a fejét: bevezető áron nettó 8 millió forint az L3H2 méretű furgon alapára. Ezt az árat talán úgy lőhették be, hogy a Toyota ProAce Max volt a viszonyítási alap, de még ennek a kocsinak is csak az L2H1, tehát egy mérettel a mi teszt-Maxusunk alatti, fél méterrel rövidebb, 10 köbméteres változata kerül nagyonakciósan nettó 8,2 millió forintba, 120 lóerős dízelmotorral. 

Maxxus Deliver 9 2025 Traffix 010

Leginkább a Transitra emlékeztet a Maxus Deliver 9, de ha egymás mellé tesszük a két autót, jól látszik, hogy egyáltalán nincs szó másolásról

Köszönjük a figyelmet!

Engem tökéletesen sikerült meggyőznie egy országkerülő bútorfuvarozással: a Maxus Deliver 9 teljesértékű alternatíva a Nagy Fehér Furgonok hazai kínálatának

A többi versenyző közül néhány találomra válogatva: a hasonló méretű (bár mind kisebb a Deliver 9-nél) Citroën Jumper listaára 10,66, a Ford Transité 13,66, a VW Crafteré 12,2 millióról rajtol, de még az általában a konkureneknél olcsóbb Renault Masterének 11 köbméteres verziója is csak már akciósan kerül legkevesebb nettó 9,9 millióba. Az alapfelszereltség pedig jellemzően jóval az új kínai kihívóé alatt marad. A hazai importőr 5 év vagy 160 ezer kilométer gyártói garanciát hirdet az autóra, ami sok ügyfélnél eloszlathatja az ismeretlen márkával kapcsolatos aggodalmakat is!

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

Címkék

választás kapcsolat Ford Ka Brixton Brabus hivatalos Brabusz blog hídpornó Martorell Rudolf Yaris Ford Transit autóreklám autómosó vadász gördeszka Nissan carspotting gólya egyirányú utca Portugália OBB hómaró sofőr röhej Drezda DDR halottaskocsi Waze hókotró 4-es metró kuka FKF traktor túlméretes szerelvény üldözés tetőbox prius tapolca királynő Trabant kötelező természetkárosítás olajkút zala megye akadálymentesítés elektromos bicikli union felelősségbiztosítás NÚSZ nosztalgia segélyhívó downhill természetvédelem hírek kijárási tilalom aluljáró Lánchíd építkezés mixerautó betonmixer mixerkocsi street art libegő MOL Limo trolibusz sorompó alagút 1-es út BKV fedélzeti kamera fénysorompó m3-as autópálya félsorompó Spanyolország mentők Jaguar felicia pickup diy tűzoltóautó autómegosztó Volán skoda volkswagen vasúti átjáró hülyenév metró BMW motoros bicikli Frankfurt Finnország környezetvédelem kereszteződés kerülő M0 Barkas szlovákia büntetőfékezés embléma vicces villamos elektromos hajó toyota prius kerékbilincs Budakeszi közút dashcam reklám COVID-19 Urban Collëctif ICE opel frontera Isuzu 3-as metró megállás 4-es út sávlezárás főpolgármester videó közlekedés tréler hirdetés matrica mini countryman elektromos bányagép hülye kiírás zene Kanada gyalogos Hollandia kaiyun avtoexport kgfb közvilágítás kamion Berlin 112 terepjáró járda kresz-módosítás autóút busz rendszám szabály M1 autópálya 60-as tábla körforgalom Lime dízel FEOL 5g Velencei-tó vasút hoax ZalaZONE online térkép aszfaltfestés felfestés hülyeség hőség győr varsó forgalomcsillapítás légszennyezés dugódíj levegő munkacsoport ellenőrzés közúti ellenőrzés gazdagrét városépítészet koppenhága fiat Gyermekvasút ergonómia omsz megkülönböztető jelzés bérlet talált tárgyak közösségi matchbox kolodko margit híd autós üldözés 8-as jegybankelnök matolcsy ford f150 modell hódmezővásárhely visual signature c evolution futár ctis jobbra tartás kia niro sportage lakott terület kezdete lakott terület vége genf daru citroen agip oldaltávolság józsefváros traffix dashcam csákvár India őz jog m1m7 gumi tűzoltógarázs e-mobilitási tranzíció Bubi utastájékoztatás húsvét kispolszki pötördi szerviz bicske volánbusz köpködés Szentendre szabálytalanság múzeum felesleges tábla útburkolati jel hidrogénautó 8126 renault közbringa tábla éjszaka suzuki autóroncs Budaörs bogár vw örményország relatív gyorshajtás francia mercedes jegy autópálya-pihenő autóipar hibás tábla vezetéstámogatás kerékpársáv USA vw bogár Párizs balesetveszély programajánlómúzeum év körforgalma Vecsés baki mirai borgwarner kerékpáros stratégia ceausescu bukkanó vadveszély babakocsi kerekesszék árpád híd innováció elektromos jármű navigáció karlobag kortrijk 30 Svájc felmérés Európa iaa 2024 buszsáv forgalommal szemben Honda mini wales autólopás felelősség felújítás önvezető autó M30 gps kézműves tábla ford focus kár tél mol autómatrica M1-es autópálya elektronikus jegy légmentes gumi kerékpárút IAA tuning Forma-1 Budapest Közút útfelbontás LPG autógáz Jogger tükör heti összefoglaló stoptábla elsőbbség jövőautó rangefinder egészség ugrató mazda 6 mps kerékcsere rumpold mazda burgenland menetrögzítő kamera octavia lakatolás kiss&ride felnikupak járdaszegély ugratás autószállító BYD Atto 3 Ferrari forgalom elől elzárt terület fényhíd szigetelőszalag mx-5 Dacia Logan Taliant Thalia Törökország biciklis elvesztés pótlás ÚME aquaplanning Egyesült Királyság elektromos busz zacskó útdíj állapot e-roller Passat lökhárító karosszéria javítás rozsda zil halloween használtautó import használtautó-import kesztyűtartó barkács használtautó-vásárlás felni kifordított kifordított felni münchen homokvihar vihar korrózió kábítószer légzsák 20 utasvédelem rádió retró hangszóró klasszikus Lada zsiguli belgium várandósság hólánc fenntartható mobilitás új autó kamaz Honda E:ny1 la motorhiba olajfüst olajfogyasztás euro-norma Vito Mercedes Vito emelkedő beláthatatlan útszakasz nissan ariya orosz autó várakozás hóember lakópark autógyár fejlesztés infrastruktúra klíma irányjelző betegség pszichológia UAZ közterület Magyar Közút kreatív roncs retro Dakar dugattyú hidrogénbusz Vision Zero cserbenhagyás Audi LED fekvőrendőr horvátország karbantartás büntetőpont tankolás lidl karácsony homok sebességhatár teherautó veszélyes helyzet mikromobilitás alkohol bor hannover biztonság Toyota téli gumi autonóm autózás útépítés zebra párásodás Kína autó motor agresszió Budapest repülőtér statisztika gyerekek tesla kresz tábla útfelújítás Lakó-pihenő övezet maxxus lakat elektromos kamion alkatrész művészet traffix érdekesség fizetőkapu logó vicc dugó törésteszt poén dohányzás az autóban alto suzuki alto figyelmetlen Baja smart lakótelep hagyomány 40-es tábla történelem facebook golf fáradtság napelemes autó iskola lightyear teszt sainz alonso omoda madrid elon musk Babboe Csehország gázolás elhagyatott szabálytalan Tanuló tanulóvezető T matrica tanulóautó friss jogsi jogosítványszerzés közlekedési morál feketedoboz szalagkorlát elektromos hajó BYD M7-es autópálya kapubejáró foci futball sportpálya kerítés swift fogyasztás teherbicikli biciklisáv töltés kutya fantomcég dobós cég vandalizmus szerbia GTI hamisítás alvázszám visszaélés lámpa szár záróvonal vezetésre alkalmasság követési távolság elalvás régi autó kijelző villanybicikli prizma Opel CD lemez nyári gumi id.7 volkswagen id.7 Opel Astra jogosítvány izzó izzókészlet Autobahn meghibásodás ai megfigyelés plakát intertraffic olajteknő lerobban ramcatch korlát sx4 suzuki sx4 felirat plakett katalizátor utazás műszaki hiba besorolás sávelfogyás poller terelőoszlop intertraffic 2024 villanyautó olcsó ingyen ingyen közlekedés használt autó temető főút műszaki műszaki vizsga tégla körút hungária csúcsforgalom veszély mixer nyár elkobzás Dolphin infotainment RATP figyelmeztető jelzés különlegesség Nagy-Britannia brit mini túra 2024 Párizsi Autószalon LEVC segítségnyújtás fényszóró gyermekülés oktatás brit taxi teherbringa bem rakpart Svédország kiemelt ügyek szélvédő zajvédő fal kínai autó lengyelország elektromos munkagép ADAC gyalogátkelő szélvédőcsere suzuki swift rendőrautó superb skoda superb szellőző fizikai gomb gomb vezetéstechnika vezetéstechnikai tréning képzés vezetéstechnikai képzés konnektoros hibrid figyelem hibrid tömegközlekedés plug-in hibrid robogó kerékpáros TT TTS példamutatás BYD Seal U új kresz barcelona leállósáv kresz2024 oldalszél horrorszerelvény munkagép zenélő út motorosok Rosenbauer forgalomirányítás gyorshajtás asszisztens jég elektromos autó hidrogén Komatsu papucs mezítláb rakomány üzemanyag mobilozás láthatóság SUV bukósisak Asfinag genova Japán látási viszonyok fizető parkolás baleset zöld rendszám komp csepel-sziget lórév adony proace hilux érintőképernyő deliver agymotor benzinkút képernyő kukásautó THK figyelmetlen sofőr Franciaország kamera sávváltás 37-es út antric Ausztria cargobicikli casco strabag úthiba akció körgyűrű gumiabroncs continental Olaszország motorkerékpár 70-es tábla mesterséges intelligencia gck up and charge induktív töltés európai autóipar Tang Seal U Yangwang U8 előzés taxi nyilvános töltő vinci autoroutes párizs 2024 időskor figyelmetlenség deliver 9 m1-m7 ételfutár cargo kerékpár teherkerékpár elektromos robogó repülő autó mobiltelefon hatótáv zajszennyezés SeaLion 7 mozdony sebesség amerika sebességkorlátozás ferihegy pihenőhely M35 M44 biztonsági öv USPS Cobra motorozás kresz 2024 phev magyarország traffibox dekor bírság batyk 30-as tábla világítás roller rendőrség dunaharaszti stop-tábla kanyarodó fűútvonal szankció Norvégia stressz figyelemelterelés téli felkészülés úthenger fűnyíró ideiglenes útburkolati jel elakadás újbuda torlódás Magyar Autóklub ORFK talicska tengeralattjáró traffipack traffipax önjáró akkumulátor Porsche Guinness rekord gyorsforgalmi út buszmegálló mobiliti szolnok töltő e-autó pilisvörösvár 10-es út Liebherr Regent megállni tilos brit-szigetek ötlet halálos baleset németország közlekedési lámpa medence klór renault fluence túlkorlátozás ajánlott sebesség BKK korlátozás zsákutca Bodmér behajtani tilos humor zöld ing fiat panda panda raid KTI parkolás másnaposság kerékpár büntetés bűncselekmény balesetmegelőzés Ausztrália szigorítás elektromosautó biztosítás ittas vezetés közlekedésbiztonság furgon elektromos kerékpár elektromos moped elektromos repülő pötty mooncity porsche hungária útminőség kutatás kresz mini körforgalom haszonjármű napelem parkoló debrecen elektromos motor drón lpö akasztó stop

Legutóbbi bejegyzések

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ