A német hidrogénalapú közlekedés fejlesztését összefogó H2 Mobility tájékoztatása szerint október elsejétől a német hidrogénkutak túlnyomó többségén drágább lesz az üzemanyag, viszont mutatóban lesz egy-két kivétel, ahol olcsóbban lehet majd tankolni. A hidrogén-logisztikai ernyőszervezet marketingesei gyönyörűen becsomagolták az áremelést. Mint mondják, a H2 Mobility célja, hogy a német közúti hidrogénhálózat 2028-ra teljesen átálljon zöld hidrogénre, vagyis az autózásban ne legyen földgázból előállított vagy ipari melléktermékként keletkezett hidrogén, csak megújuló energiával vízbontással előállított, zöldárammal sűrített H2 gáz.
Az új árazási modell úgy szolgálja ezt a folyamatot, hogy a jelenleg üzemelő 86 német hidrogénkút közül kettő, zöld hidrogént árusító töltőállomáson (egy Drezdában, egy a bajorországi Berg bei Hofban) 11 euróra csökken a jelenleg jellemzően 13,85 euróért árult, személyautókban használt 700 barra sűrített hidrogén kilója, viszont szinte mindenütt máshol 15 euróra emelkedik az ár. A 350 baros, kamionokban, buszokban használt hidrogén a jelenlegi 12,85 euróról 13,75 euróra drágul kilónként, de az említett két kúton 9,5 euróra csökken az áruk. Négy további, nagy kapacitású töltőállomáson az ár változatlan marad:
Az áremelés oka a H2 Mobility szerint a szürke hidrogén gyártását terhelő CO2-adó, míg a zöld hidrogén árának csökkenését az üvegházgáz-mentes üzemanyag CO2-kvóta-kereskedelemben kifejtett gazdasági jelentősége indokolja.
Az osztrák olajtársaság, az OMV egyelőre nehezen értelmezhető kampányt indított a cég sajtóközleményében olvasható, még nehezebben értelmezhető 360 fokos átalakulásáról.
A klasszikus marketingbaki ellenére valószínűleg arról van szó, hogy az OMV nem pontosan ugyanazt kívánja a jövőben is csinálni, mint eddig, hanem inkább hogy a fenntarthatóságnak a cég 2050-re teljes klímasemlegességet célzó klímastratégiája értelmében az OMV teljes működését át kell hatnia. Ennek az átalakulásnak fontos elemei az OMV olyan, már futó projektjei, mint az elektromos mobilitási szolgáltatóvá válás, az egyebek mellett használt sütőolajból való repülőgép-üzemanyag-gyártás vagy műanyag-újrahasznosítási megoldások.
Érdekes bejelentést tett a francia kormány az elektromos autók vásárlásának jövő évtől érvényes támogatásával kapcsolatban. Az autónként 5000, hátrányosabb helyzetű családok vásárlása esetén akár 7000 eurós támogatásból ki kívánják zárni a Kínából érkező modelleket. A korlátozást az energetikai átalakulásért felelős francia miniszter azzal indokolta, hogy magas CO2-kibocsátású, szénalapú energetikára építkező kínai ipar által készített olcsó villanyautók nem szolgálják az elektromos mobilitás támogatásának legfontosabb céljait, helyettük inkább az elvileg klímabarátabb európai autóipart kell támogatni. A döntés mégis mutat visszásságokat, hiszen az európai, köztük a francia autóvásárlók nagy és egyre nagyobb része azért választ kínai elektromos autót, mert az egyszerűbb, olcsóbb és akár takarékosabb is, mint az európai kínálat modelljeinek nagy többsége. A legjobb példa erre a pici, kis ökolábnyomú, ráadásul francia cég által, de Kínában gyárttatott Dacia Spring, aminek kiesését a támogatási rendszerből nehéz lesz valóban környezetvédelmi szemléletű döntésnek értékelni.