Leginkább katonai járműveken vagy extrém talajviszonyok között használt teherautók, terepjárók kerekein lehet olyan érdekes felszerelést látni, mint amit ezen a háromtengelyes Irizar buszon láttam Párizsban a minap:
Ez egy központi keréknyomás-szabályozó rendszer, autós szakzsargonban CTIS-nek hívják, mint Central Tire Inflation System. A gumik szelepei a kerék forgását megengedő, jól tömítő csatlakozón és persze egy viszonylag rugalmas, a rugózás, kormányzás mozgásait is megengedő csőrendszeren keresztül folyamatosan rá vannak kötve egy központi egységre, ami egyrészt mindig "látja", melyik kerékben mekkora a nyomás, másrészt a sofőr akár menet közben is változtathatja vele a guminyomást. Egy ilyen rendszer felszerelésének elsősorban akkor van értelme, ha a jármű gyakran téved homokra, mély sárba, főleg, ha az a jármű katonai jármű, amire épp lőnek, tehát nem nagyon van idő megállni és szépen egyenként beállítani a keréknyomást mondjuk az útról a szántóföldre hajtás előtt, minden keréken, egyesével.
Egy ekkora országúti buszon persze ez nem túl valószínű szcenárió. Itt elsősorban kényelmi, biztonsági és hosszú távon gazdaságossági oka lehet a CTIS használatának. Egy ilyen busz (valószínűleg egy Scania-Irizar I6S 6x2) nagyjából 17 tonna üresen, 26,5 tonna teljes terheléssel. Komfortban, stabilitásban és fogyasztásban is sokat számít, hogy a kerekekben lehetőleg mindig az aktuális terheltségnek megfelelő legyen a nyomás, ezt pedig sokkal gyorsabb és egyszerűbb megoldani a CTIS-sel, mintha a sofőr minden megállásnál, utas ki-beszállításnál körbeszaladgálná a buszt egy olyan kompresszorral, ami képes előállítani a 7-8 baros vagy még magasabb nyomást.