A 2024-es IAA Transportation szállítmányozási expón továbbra is erősödni láttuk azt a vicces és paradox trendet, mely szerint az autókat, az autózást előszeretettel rossz és meghaladott dolognak bélyegző hardcore kerékpáros üzletág lassan újra feltalálja és kifejleszti - az autót. A kerék körbefordul, az emberiség egy újabb generációja pedig ismét eljut oda, ahová már egyszer eljutott: az emberi erővel hajtott, lassú, kényelmetlen, az időjárásnak kitett, a terepviszonyoktól függő képességű, veszélyes, primitív járműveket tovább fejlesztik kényelmes, nagy kapacitású, biztonságos és erős járművekké.
Most már ott tart ez a folyamat, hogy van olyan teherbringa, amire rá kell írni, hogy ez egy kerékpár (ami már önmagában hazugság, hiszen eleve nem egy pár kerékről van szó), annyira nem látszik rajta, hogy nem egy kisteherautó. Ez az Antric One, egy német manufaktúra szélvédővel, ablaktörlővel, textil-karosszériával felszerelt járműve:
Méretek: 2983 x 999 x 1951 mm. Két méter széles bicikliúton még marad is 2 mm közöttük, ha szembetalálkozik két példány
I'm a bike: én egy bringa vagyok! Nem kérdés, miért kellett ráírni: első pillantásra tényleg meg nem mondja senki, hogy ez egy kerékpár. Pedig ez fontos, mert erre a jogilag kerékpárra nem kell jogsi, biztosítás, adó, nem kell parkolási díjat fizetni utána...
Egyelőre textil borítja a vázat, de a következő nagy innováció biztosan az lesz, hogy a kerékpáripar rájön: erős, tartós acéllemezzel is lehet járművet burkolni!
Az üresen 282 kilós Antric One-t 291 kilóval lehet megterhelni, megegedett össztömege pedig 670 kg. Majd gondoljunk erre az Érdekes Adatra, amikor egy közepesen meredek emelkedőn egy kerékpárúton bringázunk és fenn a dombtetőn megjelenik velünk szemben ez a csaknem hét mázsányi bicikli, négy virslikerekén billegve, vizes-nedves úton. Fék persze van a jármű alatt; a kerékpáripari fejlesztések az utálatos autók nyomán az Antricnál mára sikeresen eljutottak a két fékkörös, négytárcsás hidraulikus fékrendszerig is. Csak hát ez a rendszer négy virsligumit lassít a 6,7 mázsa alatt.
Sík úton a pedelec-rendszer hivatalosan 250 wattos rásegítése 25 km/h-nál leszabályoz - ez kell ahhoz, hogy rá lehessen írni a kis teherautóra: bicikli. A lítium-vas-foszfát akku 1,44 kWh kapacitású, a hatótávolság egy akkuval 25 km, de az akku cserélhető, tehát a hasznos terhelés rovására extra akkukkal a hatótáv akár töltés nélkül is megnövelhető.
Két pohártartót is használhat a járművezető, pardon: a kerékpáros
A hajtópedálok között taposós rögzítőfék van, mint a régi Mercikben!
Hála istennek már az érintőképernyőt is sikerült átinnoválni az autókról a biciklikre. Ja, és kulcsnélküli nyitást-indítást is tud az Antric One, igaz, ezt az olcsóbb biciklik is tudják, már alapáron
Az abszurditás csúcsa a csengő a kormányon, a félig zárt fülkében. Ez kell, mert előírja a kerékpárokra vonatkozó műszaki szabályzat. És ugye ez egy kerékpár, nem pedig egy nagyon lassú, közteher-mentesen üzemeltethető teherautó
És van ott még, ahonnan ez jött. Vannak még startupok bőven, amelyek megpróbálják addig feszíteni a kerékpár-műfaj kereteit, amíg csak a jogszabályok engedik, és amíg csak el lehet adni, hogy ezek a járművek valamiért jobbak, környezetbarátabbak, biztonságosabbak és szeretetre méltóbbak, mint mondjuk egy nagy teherbírású, kényelmes, gyors elektromos furgon, amik mind gyűlöletes, bolygó- és embergyilkos AUTÓK!
Önkéntes tűzoltó-cargobicikli, a még bicikli-szerű méretkategóriából, ha minimális ökológiai lábnyommal szeretnénk elszáguldani egy nagyon kis tűzhöz
Lovasszekér ihlette dizájn: elöl a bakon a kocsis, hátul az utasok vagy a rakomány
A bicikli-ipar már felfedezte a szélvédőt, az ablaktörlőt, a négy kereket és a kettős fényszórót. Mikor jutnak el vajon az egymás melletti ülésekig, a klimatizált kabinig és a 25 km/h feletti sebesség nyújtotta előnyök felismeréséig?