Megújult és egy új, nagy furgonnal bővült a Toyota európai kishaszonjármű-kínálata

A Toyota nem gondolta túl újratervezett jelenlétét az európai haszonjármű-piacon; immár szinte minden kisteherautójuk átemblémázott Stellantis-termék. A ProAce, a ProAce City és az új nagy-kis teherautó-család, a ProAce Max alapvetően ugyanaz, mint a Peugeot, Citroën vagy Fiat felségjelzése alatt guruló modellváltozatok - bár a Toyota a nevére vett példányokat a gyártás folyamán extra minőségellenőrzésben részesíti és természetesen saját szervizhálózatán tarja karban, saját garanciális feltételei mellett, tehát akár 3+2 év illetve 250 ezer kilométeres jótállással. 

Toyota Lcv 2024 002

Egy holland privát reptér hangára előtt várt ránk a sok hasznos Toyota tesztautó. Sajnos a Toyota Professional is a Ford útjára lépett teherautó-flottája nevezéktanát illetően, így immár nincs náluk az összes modellnek külön neve (mint régen volt a ProAce, HiAce, LiteAce, Dyna, stb.), hanem mindent ProAce Valaminek hívnak, ahogy a Fordnál is minden kisteherautó Transit Ikszipszilon.

Toyota Lcv 2024 002

A 2025-ös modellévre megújult Toyoták egységes formai eleme a felső hűtőrács nélküli delfinpofa

Toyota Lcv 2024 002

Jópofa dekorációs elem, a sajtórendezvény sztárja egy 47 éves HiAce lakóautó

Toyota Lcv 2024 002

Toyota Lcv 2024 002

A legapróbb európai Toyota-kishaszonjármű teljes neve tehát ProAce City,  

ami lehet Van, ha furgonról, Verso, ha ötüléses személyautó-kivitelről van szó. A kocsi az idei frissítéssel más Toyotákhoz igazodó formai frissítéseket kapott, sima delfinorrával, magasra tolt emblémájával most jobban különbözik a Stellantis-féle megfelelőitől. Az utastérbe huppanva is azonnal látszik, hogy ez már az új modell: új a kormány az autóban. Immár minden ProAce Cityben van központi kijelző, az olcsóbbakban 5, a drágábbakban 10 coll képátlójú. A frissítéssel egy csomó vezetéstámogató rendszer alapárassá vált: az ütközés-elkerülő, a táblafelismerő, a gyorshajtásra figyelmeztető, a sávtartó, a fáradtságfigyelő rendszer, a tolatóradar és a tempomat az alapfelszereltség része. Feláras az adaptív tempomat és a tolatókamera. A legviccesebb új elektronikus szolgáltatás mindenképpen a fix, teli elválasztófalas furgonok elektronikus belső tükre, amely mintegy átlát ezen az elválasztófalon és a hátsó ajtólemezen.

Toyota Lcv 2024 023

Toyota Lcv 2024 023

Toyota Lcv 2024 023

Toyota Lcv 2024 023

A frissített kis ProAce a már ismert Stellantis-hajtásokkal, tehát 110 lóerős, 1,2 literes benzines, 100-130 lóerős 1,5 literes dízel vagy 136 lóerős elektromos motorral kapható. Az elektromos modellek viszont már az új, 50 vagy 75 kWh-s Stellantis-akkumulátort kapják, immár alapáron 11 kilowattos AC-töltési és továbbra is 100 kW-os DC-töltési kapacitással. 

A Hollandiába szervezett menetpróbán a leszedált helyi forgalomban (napközben 100 km/h az engedélyezett maximális sebesség az autópályákon, a városokban sok a 30-as zóna) és a sajátságos terepviszonyok mellett (az emelkedő ismeretlen dolog arrafelé) az elektromos változat akkujából alig fogyott az energia, miközben csendesen, sebességváltásoktól és vibrációtól mentesen suhantunk, illetve hát sokszor inkább csak vánszorogtunk az utakon. Egy ilyen kis országban, ilyen nyugisan gurulgatva nem kérdés, hogy egy elektromos kis furgon jobb dolog, mint egy dízel (esetleg benzines). Itthon ez már kevésbé lenne egyértelmű: még ha bizonyos feltételek mellett gazdaságilag is jobban megérheti elektromos kishaszonjárművekkel autózni, átlagos használatban a dízellel kiszámíthatóbb és kevésbé macerás az élet.  

Toyota ProAce City árak, adatok, felszereltségek itt

A tornasorban középső ProAce-ből

 a hétszemélyes, hátul középen kis asztalkával is felszerelt, 75 kWh-s akkuval WLTP-szabvány szerint akár 350 km-es hatótávra képes elektromos buszváltozattal fordultunk egyet. Fullextrásan, elektromos ülésmozgatással csodálatos családi kocsi és remek taxi lehet egy ilyen Toyota. Használati értékben egy ilyen ProAce Verso a hasonlóan felszerelt, hasonló teljesítményű VW vagy Mercedes minivanokkal simán összemérhető. Érdemes mérlegelni, hogy a német modellekhez képest kisebb presztízsértéket mennyire kompenzálja a Toyota alacsonyabb ára.

Toyota Lcv 2024 019

Toyota Lcv 2024 019

Toyota Lcv 2024 019

Toyota Lcv 2024 019

Az új ProAce külső megújítása hasonló a kistesóéhoz. Itt is eltűnt a felső hűtőrács, delfines, sima homloka lett az autónak. A vezetéstámogatási rendszereknél és az elektromos változat technikájánál ugyanazokat a fejlesztéseket végezte el a Toyota (illetve a Stellantis), mint a ProAce Citynél. A kormány ebben a modellben is új, de érdekes módon nem azonos a kisebb Cityével.

A ProAce nem kapható benzinmotorral, az 1,5 és a 2,0 literes dízel közül lehet választani, 120, 145 vagy 180 lóerős teljesítménnyel, hatfokozatú kézi vagy nyolcfokozatú automata váltóval. (A leggyengébb motor csak kézi váltóval társítható.) Az elektromos motor ebben a kocsiban is 136 lóerős, az első kerekeket hajtja.

Toyota ProAce árak, adatok, felszereltségek itt

Az igazi újdonság a hollandiai bemutatón a Toyota immár legnagyobb európai kishaszonjárműve, a ProAce Max 

debütálása volt. A Fiat Ducato ikertestvére 2,2 lóerős dízelmotorral vagy 272 lóerős elektromos motorral, az üres alváztól a három irányba billenteni képes platós kivitelen át a zárt furgonon változatig rendelhető a hazai piacon. Busz nem lesz belőle nálunk, a legtöbb ember a két üléssoros CrewCab kivitelű furgonban fér el. A dobozos ProAce Max három hossz- és három magasság-változatban készül, a legnagyobb méretben 17 köbméter hasznos térfogattal. A magyar piacon 3,5 tonnás autóként kerülnek majd forgalomba ezek a kocsik, de a hatalmas, 110 kWh kapacitású akkut is cipelő elektromos hajtású verzióból 4,25 tonnás is rendelhető, 1,5 tonna hasznos teherbírással. A dízel ProAce vontatási kapacitása 2,5 vagy 3,0 tonna, de az elektromos furgon után is oda szabad kötni egy 2,4 tonnás utánfutót!

Toyota Lcv 2024 009

Toyota Lcv 2024 009

Toyota Lcv 2024 009

Toyota Lcv 2024 009

Toyota Lcv 2024 009

A kocsit az erősebb dízelmotorral és elektromos hajtással is kipróbáltuk egy rövid tesztkörön. Az elektromos modell előnyei itt is egyértelműen megmutatkoztak: lenyűgöző élmény, ahogy egy ekkora bódé ilyen csendben és ekkora nyomatékkal képes meglódulni. A kanyarstabilitás a tengelyek közé épített akkuval már-már komikusan jó: a hosszú- magas bódé szinte meg se dől a tapadási határon vett íveken. 

Az üres furgon műszerfala a holland cammogásban jóval 20 kWh alatti fogyasztást mutatott 100 km-re - persze ez az ötszáz kilométeresnek megfelelő elméleti hatótáv azonnal borul, ha terhet kell cipelni és hazai sztrádatempót kell autózni. Ha lemerül az akku, 11 kW-os váltóáramú vagy maximum 150 kW-os egyenáramú töltéssel lehet újra harcra kész állapotra hozni, de hamarosan feláras extraként 22 kW-os váltóáramú töltés is rendelhető lesz a kocsihoz.

Toyota Lcv 2024 014

Furcsán magasan áll az elektromos ProAce Max feneke, de a kanyarstabilitás a mélyre beépített nagy akkuval kiváló

Toyota Lcv 2024 014

A LED-es fényszóró már ebben a kategóriában is természetes tartozék

Toyota Lcv 2024 014

A motortérben lakni lehetne, olyan kis helyet foglal a 200 kW-os villanymotor

Toyota Lcv 2024 014

A fogyasztást üresen, békésen autózva könnyen 20 kWh/100 km alatt lehet tartani

Toyota Lcv 2024 014

A teli elválasztófalat is átlátszóvá varázsolja a digitális belső tükör

Toyota ProAce Max árak, adatok, felszereltségek itt

Az egyetlen európai Toyota teherautó, ami továbbra sem Stellantis-termék, és nevében sem ProAce, a HiLux, 

de ez a modell is frissült valamelyest a 2025-ös modellévre. Az alapkivitel 48 voltos mild hibrid rendszert kapott a négyhengeres, 2,4 vagy 2,8 literes dízelmotor mellé, amivel elsősorban gyakori megállásokkal-újraindulásokkal terhelt utakon, például városi dugókban araszolva jelentősen csökkenthető a gázolaj-fogyasztás.  

Toyota Lcv 2024 033

Toyota Lcv 2024 033

A HiLuxból megjelent egy továbbra is hibridtechnika-mentes, GR Sport nevű csúcsverzió is, amit elsősorban a Ford Ranger Raptor versenytársának szán a gyártó. A nagy különbség a Raptorral szemben, hogy a Toyota nem kötött kompromisszumokat a használhatóság rovására a sportosabb viselkedés kedvéért, így a látványos optikai kiegészítőkkel és némi technikai finomítással kívánatosabb tett csúcs-HiLux terhelhetősége is egy tonna és a GR Sport is el tud húzni egy 3,5 tonnás vontatmányt - legálisan.

Azonos teherbírás mellett a GR Sport HiLux trükköknek köszönhetően lett stabilabb, gyorsabb, elsősorban terepen, mint a hátsó merev tengely létravázon kívül bekötött, vaskosabb lengéscsillapítói, a megnövelt nyomtávú, hosszabb lengőkarokon támaszkodó első felfüggesztés, a két centivel megemelt hasmagasság és az egy fokkal megnövelt, 30 fokos első terepszög. A 2,8 literes, 204 lóerős dízelmotorral kínált GR Sport HiLux lassításáról elöl-hátul tárcsafék gondoskodni - ez nem általános pickupos körökben.

Toyota HiLux árak, adatok, felszereltségek itt

Toyota Lcv 2024 032

Végül egy jópofa érdekesség a bemutatóról: a nagy akkut is cipelő elektromos haszonjárművek hasznosabbak, ha a raklap könnyű, mert papírból készül!

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

Címkék

választás kapcsolat Ford Ka Brixton Brabus hivatalos Brabusz blog hídpornó Martorell Rudolf Yaris Ford Transit autóreklám autómosó terepjáró vadász gördeszka Nissan carspotting gólya egyirányú utca Portugália OBB hómaró sofőr röhej Drezda DDR halottaskocsi Waze hókotró 4-es metró kuka FKF traktor túlméretes szerelvény üldözés tetőbox prius 60-as tábla tapolca királynő Trabant kresz-módosítás természetkárosítás olajkút zala megye akadálymentesítés kgfb fekvőrendőr union kötelező felelősségbiztosítás NÚSZ nosztalgia 112 közvilágítás segélyhívó downhill természetvédelem hírek kijárási tilalom aluljáró Lánchíd építkezés mixerautó betonmixer mixerkocsi street art libegő MOL Limo trolibusz sorompó alagút 1-es út BKV fedélzeti kamera fénysorompó m3-as autópálya félsorompó mentők villamos Jaguar Berlin felicia pickup diy biztosítás tűzoltóautó autómegosztó körforgalom Volán skoda volkswagen M1 vasúti átjáró hülyenév útburkolati jel BMW motoros rendszám bicikli Frankfurt Finnország környezetvédelem kereszteződés busz téli felkészülés autóút M0 Barkas szlovákia büntetőfékezés tél embléma vicces hajó metró toyota prius kerékbilincs Budakeszi közlekedés közút dashcam reklám COVID-19 Urban Collëctif ICE opel frontera Isuzu 3-as metró megállás Franciaország sávlezárás autópálya főpolgármester videó szabály tréler hirdetés matrica mini countryman elektromos bányagép hülye kiírás zene Spanyolország kamion Hollandia kaiyun járda zöld felújítás Lime dízel korlátozás 5g M7-es autópálya M1-es autópálya vasút hoax ZalaZONE online térkép aszfaltfestés felfestés hülyeség hőség győr csákvár felmérés varsó elektronikus jegy forgalomcsillapítás légszennyezés dugódíj levegő munkacsoport ellenőrzés közúti ellenőrzés gazdagrét városépítészet koppenhága fiat jegy Gyermekvasút kerékpársáv ergonómia omsz megkülönböztető jelzés bérlet talált tárgyak közösségi matchbox kolodko margit híd autós üldözés 8-as jegybankelnök matolcsy ford f150 modell hódmezővásárhely visual signature c evolution futár ctis Európa kia niro sportage lakott terület kezdete lakott terület vége genf daru citroen agip mol oldaltávolság józsefváros traffix dashcam taxi jobbra tartás m1-m7 őz jog kár m1m7 elektromos motor tűzoltógarázs e-mobilitási tranzíció Bubi balesetveszély utastájékoztatás húsvét kispolszki pötördi szerviz bicske volánbusz India köpködés Szentendre közlekedési lámpa múzeum felesleges tábla tömegközlekedés hidrogénautó 8126 renault kerékpárút közbringa tábla suzuki autóroncs Budaörs bogár vw örményország francia mercedes autómatrica autópálya-pihenő autóipar hibás tábla vezetéstámogatás 30 USA vw bogár szabálytalanság BKK programajánlómúzeum év körforgalma Vecsés baki mirai borgwarner kerékpáros stratégia ceausescu bukkanó vadveszély babakocsi kerekesszék árpád híd ötlet elektromos jármű navigáció karlobag kortrijk gyalogos Svájc traffipax kerékpáros iaa 2024 buszsáv forgalommal szemben Honda mini wales autólopás felelősség Párizs önvezető autó M30 gps kézműves tábla IAA tuning Forma-1 Budapest Közút útfelújítás útfelbontás LPG autógáz Jogger tükör heti összefoglaló karácsony stoptábla elsőbbség jövőautó rangefinder egészség ugrató mazda mazda 6 mps kerékcsere rumpold BYD burgenland menetrögzítő kamera octavia lakatolás kiss&ride felnikupak LED világítás ugratás repülőtér autószállító BYD Atto 3 Ferrari gyerekek fényhíd szigetelőszalag zebra Dacia Logan Taliant Thalia Törökország biciklis elvesztés pótlás lengyelország Lakó-pihenő övezet aquaplanning várakozás Egyesült Királyság elektromos busz zacskó dekor kresz tábla útdíj motor állapot Passat lökhárító karosszéria javítás rozsda zil Budapest használtautó import használtautó-import kesztyűtartó barkács használtautó-vásárlás éjszaka felni kifordított kifordított felni münchen 20 homokvihar vihar korrózió tesla Kína légzsák utasvédelem rádió retró hangszóró klasszikus Lada zsiguli belgium várandósság hólánc fenntartható mobilitás új autó kamaz agresszió Honda E:ny1 la motorhiba olajfüst olajfogyasztás euro-norma Vito Mercedes Vito emelkedő beláthatatlan útszakasz nissan ariya orosz autó Ausztrália hóember lakópark autógyár fejlesztés infrastruktúra párásodás klíma büntetőpont irányjelző betegség pszichológia UAZ közterület autó Magyar Közút kreatív roncs retro Dakar dugattyú hidrogénbusz Vision Zero cserbenhagyás Audi e-roller 30-as tábla kábítószer horvátország karbantartás útépítés tankolás biztonsági öv statisztika homok sebességhatár teherautó veszélyes helyzet mikromobilitás alkohol bor hannover biztonság Toyota téli gumi autonóm autózás látási viszonyok lakat relatív gyorshajtás elektromos kamion Csehország alkatrész művészet traffix érdekesség fizetőkapu logó vicc előzés törésteszt poén dohányzás az autóban alto suzuki alto figyelmetlen Baja smart lakótelep hagyomány 40-es tábla túlkorlátozás történelem közlekedési morál facebook golf fáradtság napelemes autó németország lightyear teszt sainz alonso omoda madrid szár teherbringa Babboe gázolás elhagyatott szabálytalan Tanuló tanulóvezető T matrica tanulóautó friss jogsi jogosítványszerzés feketedoboz szalagkorlát elektromos kerékpár elektromosautó kapubejáró foci futball sportpálya kerítés swift napelem teherbicikli biciklisáv töltés kutya fantomcég dobós cég vandalizmus szerbia GTI hamisítás alvázszám visszaélés bűncselekmény elektromos hajó ORFK záróvonal fényszóró követési távolság elalvás régi autó kijelző villanybicikli hidrogén veszély prizma Opel CD lemez nyári gumi id.7 volkswagen id.7 Opel Astra dugó izzó lámpa izzókészlet Autobahn kínai autó jogosítvány meghibásodás ai megfigyelés plakát intertraffic zajvédő fal olajteknő lerobban ramcatch korlát segítségnyújtás sx4 suzuki sx4 felirat plakett katalizátor utazás műszaki hiba besorolás sávelfogyás poller terelőoszlop intertraffic 2024 villanyautó olcsó ingyen ingyen közlekedés használt autó temető főút műszaki műszaki vizsga tégla körút hungária csúcsforgalom szélvédő iskola bírság mixer nyár elkobzás infotainment elektromos ADAC különlegesség Nagy-Britannia brit mini túra 2024 elektromos munkagép oktatás szigorítás gyermekülés figyelmeztető jelzés gyalogátkelő szélvédőcsere suzuki swift rendőrautó superb skoda superb szellőző fizikai gomb gomb vezetéstechnika vezetéstechnikai tréning képzés vezetéstechnikai képzés phev konnektoros hibrid figyelem kresz 2024 közlekedésbiztonság TT TTS példamutatás sebesség új kresz barcelona leállósáv kresz2024 mobiltelefon oldalszél horrorszerelvény munkagép forgalomirányítás torlódás asszisztens elakadás körgyűrű gumiabroncs papucs mezítláb sebességkorlátozás rakomány Olaszország üzemanyag benzinkút amerika SUV continental balesetmegelőzés bukósisak Asfinag Ausztria Japán baleset mobilozás fizető parkolás motorosok ittas vezetés elektromos bicikli zöld rendszám motorkerékpár komp csepel-sziget lórév adony proace hilux érintőképernyő magyarország gyorshajtás képernyő kresz figyelmetlen sofőr figyelmetlenség kamera büntetés sávváltás rendőrség láthatóság elektromos autó repülő autó antric kerékpár cargobicikli casco strabag úthiba akció figyelemelterelés drón robogó elektromos robogó roller parkolás

Legutóbbi bejegyzések

Archívum

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ