Ezúttal a fejér megyei Szár község vasútállomásánál tűnt fel ez a vicces útkezelői eszköz, mármint a záróvonal, amit mindkét irányból át szabad lépni:
Ebben a csekély forgalmú, csigatempójú minimál-kereszteződésben valószínűleg akkor is biztonsággal eltalálnának egymás mellett a közlekedők, ha egyáltalán semmilyen jelzés nem lenne sehol, de valamiért az útkezelő fontosnak érezte precízen, ráadásul az igen drága tartós útburkolati jellel kijelölni, hogy a parkoló útjának a buszforduló útba érő torkolatában hová soroljanak be a kifelé tartók, hol guruljanak be a befelé érkezők, hol az elsőbbségadás biztosításának kijelölt helye. Ez még rendben is van. A buszforduló útjának vonalvezetését mutató vaskosabb felfestés már egy kicsit túlzás: a megállás/elsőbbségadás helyét kijelölő és a merőleges út szélét jelző vonal kettőse már inkább rontja, mint javítja az áttekinthetőséget, egyértelműséget:
A rövid záróvonal mellett futó két-két, a záróvonalat mindkét oldalról megnyitó csíkok láttán viszont tenyerébe temeti arcát, akit fogékony a közlekedés-szabályozás furcsaságaira. Vélhetőleg az alig észrevehető, senki által nem használt, a vasúti sín alatti felüljárójához vezető pár méter hosszú zsákutcácska miatt festette fel ezeket az útkezelő, így szabályosan ki lehet jönni a híd alól és befordulni a parkoló felé, illetve be lehet ide fordulni a parkolóutcába behajtásnál is. A sín alá lehajtó út a képeken alig látszik, a bozót is benőtte, de ott van: keresd a rá vonatkozó, bokorból kikukucskáló macisajtot a képen:
A kérdés csak az, hogy miért nem eleve csupán egy szaggatott terelővonal került a rövid záróvonal helyére - vagy esetleg semmi, ahogy a parkoló utcájában sincs semmi a kb. 6-7 méternyi összefüggő csík és a kék-két, az összefüggő vonalat semmissé tévő átlépővonalak után?
A fura szári útfestésből mindazonáltal nem kívánunk ügyet csinálni. A forgalom rendjére, a biztonságra nincs érdemi hatással ez a kétszeresen is duplán redundáns, festékpazarló butaság. Érdekességként illetve elrettentő példaként mutatjuk meg csupán, csakúgy, mint a közelben található Csákvár forgalom elől elzárt területét, amire minden irányból rá szabad hajtani: hátha az útburkolati jelek tervezéséért, kivitelezéséért felelős szakmai közönség pár tagja megtalálja és elolvassa ezt a kis cikket és ráébred, hogy a kevesebb néha az útkezelésben is több lehet.