Az első Ausztriában elkobzott autótól az aggódó szülőkig – heti közlekedésbiztonsági összefoglaló

Megtörtént az első autóelkobzás Ausztriában

Egy BMW 530i volt az első gyorshajtó autó Felső-Ausztriában, amelyet március 20-án este lefoglaltak az új törvény értelmében – írja az osztrák Kronen Zeitung . Egy 36 éves, Svájcban élő szerb férfi fehér BMW 530i-jével a felső-ausztriai Westautobahn autópályán megelőzött egy rendőrjárőrt – aki a nagy sebesség miatt azonnal segítséget kért rádión. Az értesített autópálya-rendőrök elővették a lézermérőt, és megállapították, hogy a BMW 230 km/h sebességgel haladt – tehát 223-mal hivatalosan a mérési tűréshatárt levonva.

Beschleunigung Autob~Uffahrt 60 Km H.Jpg

A száguldozó sofőrt végül az allhamingi autópálya szervizállomásán állították meg; ő az első extrém gyorshajtó, aki az új törvény értelmében elveszítette járművét, vagyis a rendőrség elkobozta fehér BMW-jét. Emellett hat hónapra eltiltották a járművezetéstől. (A járművet a hatóságok utasítására vontatták el.)

Most a kerületi hatóságnak kell megállapítania, hogy kié az autó – ők fogják azt is meghatározni, hogy mi lesz a BMW-vel.

Hány lóerőre van szükségem?

Az érzelmi tényező mellett a teljesítmény meghatározó a jármű gyorsulása szempontjából, ezért biztonsági szempont is az autóvásárlásnál. A legnagyobb német autóklub, az ADAC közel 600, minden hajtástípusba tartozó jármű gyorsulási idejét hasonlította össze. Az eredmény: általában egy normál motor elegendő a jó vonóerőhöz, de egyes járművek alulteljesítenek a biztonságos gyorsulás terén.

Beschleunigung Autob~Uffahrt 60 Km H.Jpg

Míg a drága csúcsmodellek általában több, mint megfelelő szinten motorizáltak, a piacon vannak kezelhető teljesítményű alapváltozatok is. A gyengébb motorok a vételár és gyakran az üzemanyag-fogyasztás szempontjából is vonzóak. A jármű gyorsulási képessége azonban döntő fontosságú a biztonság szempontjából, például országúton történő előzéskor vagy a 250 méteres gyorsítósávból az autópályára való felhajtáskor.

Beschleunigung Autob~Uffahrt 60 Km H.Jpg

Általában a 0-ról 100 km/h-ra történő gyorsulási időt adják meg. A mindennapi életben azonban gyakran a 60 és 100 km/h közötti vonóerő (más néven rugalmasság) a döntőbb. Egy ésszerű gyorsulás ebben a tekintetben 5,5 és 8 másodperc között van. A jármű ez idő alatt körülbelül 122 méter és 178 méter közötti távolságot tesz meg. Azok a járművek, amelyeknek 6,38 másodpercnél rövidebb időre van szükségük a köztes sprinthez az ADAC tesztjén „jó” vagy „nagyon jó” minősítést kapnak, 8,63 másodpercig pedig „kielégítő” minősítés jár. Tizenegy másodperces gyorsulási időtől kezdve járt a „rossz” minősítés kap.

A jó húzóerőhöz tartozó megfelelő teljesítmény nagymértékben függ a jármű tömegétől. Ökölszabályként: 1000 kilogrammos saját tömeg esetén általában 80 lóerő elegendő a biztonságos gyorsuláshoz. Ha a jármű másfél tonnás, akkor 120 lóerő körüli teljesítmény ajánlott. Ha a jármű súlya 2500 kilogramm, a motornak körülbelül 200 lóerő teljesítményűnek kell lennie.

A Dacia Spring Electric 45 mindössze 33 kW (45 lóerő) birtokában a 60-ról 100 km/h-ra történő köztes sprintet hosszú 14,86 másodperc alatt teljesíti, ehhez 330 méterre van szüksége. Ez azt jelenti, hogy a forgalmas országutakon vagy autópálya-felhajtókon az előzési manőverek nemcsak idegpróbát, hanem biztonsági kockázatot is jelenthetnek. A benzines autók közül a Hyundai i10 1.0 (100 LE) több mint 11 másodperccel a lista végén áll, míg a VW T6.1 Multivan 2.0 TDI (199 LE) 8,81 másodperccel a leglomhább a tesztelt dízelek közül.

Beschleunigung Autob~Uffahrt 60 Km H.Jpg

Az ADAC ezért azt ajánlja, hogy az autóvásárlók ne csak a 0-100-as gyorsulásra figyeljenek a járművük kiválasztásakor, hanem a köztes sprinthez szükséges húzóerőre is. Az elfogadható értékek eléréséhez itt nem kell a legerősebb modellt választani, a túl alacsony teljesítmény azonban komoly biztonsági kockázatot jelenthet. A vásárlási döntés meghozatalakor azonban a saját vezetési profilját is figyelembe kell venni – ha gyakran kell nehéz dolgokat, például lakókocsit, lóutánfutót vagy csónakot vontatnia, akkor érdemes nagyobb teljesítményszintet választania. Ha pedig soha nem megy ki a sztrádára, csak a belvárosban gurulgat, akkor nem nagyon van praktikusabb és jobb ár-érték arányú autó a piacon, mint épp a Dacia Spring.

A teljes lista az ADAC weboldalán itt megtekinthető:

Az EU a biztonsági félelmek ellenére jóváhagyja a 2. szintű vezetési rendszerek „kéz nélküli” használatát

Az EU gépjárművekkel foglalkozó műszaki bizottsága (TCMV) a március közepén zárt ajtók mögött ülésezett, és jóváhagyta a Ford („BlueCruise”) és a BMW két „kéz nélküli”, 2. szintű vezetőtámogató rendszerének használatát az EU-ban. Ezek a rendszerek nem felelnek meg a jelenlegi uniós biztonsági előírásoknak, de egy mentesítési eljárás keretében mostantól engedélyezik őket.

Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) komolyan aggódik amiatt, hogy ezek a rendszerek nem hoznak semmilyen biztonsági előnyt, sőt, a jelenlegi rendszereknél is nagyobb valószínűséggel vonják el a járművezető figyelmét a forgalomból, mert a „kéz nélküli” rendszerek azt az érzést keltik, hogy a jármű teljes mértékben „robotpilóta” felügyelete alatt áll – holott ez nincs így –, ami a járművezető túlságosan nagy önbizalmához vezet. Ezek a rendszerek a 2. szintű automatizálásnak minősülnek, ahol a járművezetőnek folyamatosan felügyelnie kell, szemben a 3. szinttel, ahol a jármű teljes mértékben átveszi az irányítást.

Beschleunigung Autob~Uffahrt 60 Km H.Jpg

Februárban egy BlueCruise rendszerrel felszerelt Ford jármű halálos balesetet szenvedett az Egyesült Államokban. Az Egyesült Államok Nemzeti Közlekedésbiztonsági Testülete (NTSB) jelenleg is vizsgálja az okokat, és azt, hogy a BlueCruise rendszer közrejátszott-e a balesetben. A Biztosítási Intézet az Autópálya Biztonságáért (IIHS) az Egyesült Államokban március elején indított új minősítési rendszerében a 2. szintű rendszereket, köztük a Ford BlueCruise-t és a BMW egyik rendszerét „rossz” biztonsági besorolással értékelte.

Az ETSC levélben fordult az Európai Unió TCMV-bizottságához, hogy ismételten kifejezze a 2. szintű „kéz nélküli” rendszerekkel kapcsolatos aggályait.

Az Amerikai Egyesült Államokkal ellentétben az EU nem írja elő a 2. szintű vezetőtámogató rendszerekkel kapcsolatos balesetek kötelező bejelentését. Az EU-ban nincs az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Testülethez hasonló hatáskörrel rendelkező ügynökség sem, amely a vezetőtámogató és automatizált vezetési rendszerekkel kapcsolatos baleseteket vizsgálná. Az ETSC szerint egy ilyen hatáskörrel rendelkező ügynökségnek előfeltétele kellene lennie a fejlettebb vezetéstámogató és automatizált vezetési rendszerek további uniós bevezetésének.

(A Traffix megjegyzése: az autópályán folyamatosan "figyelő", az utoléréses baleseteket nagy biztonsággal megelőző automatikus vészfékező rendszer a legjobb dolog, ami történhet a sztrádák biztonságával. Ugyanakkor senkinek sem szabad elhinnie, hogy az autó képes mindent megoldani helyette, akármilyen drágán vette és akármilyen hosszan duruzsolt a fülébe erről az értékesítő - a technika egyszerűen még nem áll ott, hogy ez lehetséges legyen. A sofőrnek is mindig figyelni kell!)

Kockázatos, amikor gyerekeket teherbiciklivel hordoznak

A teherbiciklik túlnyomórészt alkalmatlanok gyermekek szállítására – erre a következtetésre jutott a Német Biztosítók Balesetkutató Egyesületének (UDV) tanulmánya, melyet a Zeit Online idéz. A biztosítók szerint a kerékpár utánfutójában szállítás biztonságosabb, bár ezzel is vannak problémák. A jogalkotóknak lépéseket kell tenniük a teherbiciklikkel kapcsolatban.

Az UDV vezetője, Kirstin Zeidler bírálta, hogy a szülők általában háromkerekű belépő szintű modellekben viszik magukkal gyermekeiket. „Ezek nehezen vezethetők és nagymértékben hajlamosak a felborulásra – baleset esetén nem nyújtanak védelmet a gyerekek fejének és felsőtestének”.

Beschleunigung Autob~Uffahrt 60 Km H.Jpg

A teherbiciklik sem a padjai, sem a háttámlái nem elegendőek a gyermekek biztonságos szállítására. Ráadásul minden második teherbiciklin ülő gyermek visel csak sisakot, egyharmaduk pedig nem megfelelően vagy egyáltalán nincs bekötve. A legtöbb balesetben harmadik személy nem érintett.

A teherbiciklik biztonságosabbá tételéhez érdemes lenne a felborulást nehezítő technológiát, fejvédővel ellátott üléseket, hatékony öveket és ütközésvédőként biztonsági cellát alkalmazni. Ezért a meglévő szabványt szigorítani kell. A közúti közlekedési szabályokban nincsenek külön előírások a gyermekek teherbiciklivel szállítására vonatkozóan. „A jogalkotóknak gyorsan be kellene zárniuk ezt a szabályozási rést” – mondta Zeidler.

A tanulmány szerint a kerékpár-utánfutók biztonságosabbak, de vannak gyenge pontjaik is. Az utánfutó előnye az úgynevezett biztonsági cella: szilárdan becsatolva a gyermek még borulás esetén sem érinti a talajt. Ennek azonban kockázatai is vannak, például gyorsabb autókkal való ütközés esetén. Ezenkívül hirtelen fékezéskor az utánfutó gyorsan felborulhat, könnyen elnézhető, és szélessége miatt elakadhat.

A balesetkutatók javaslatai a kerékpár-utánfutók optimalizálására a következők: fix világítás, kihúzható, fix zászló villogó fénnyel és külön fék, amely megakadályozza az utánfutó oldalirányú elmozdulását. „A felnőtteknek is nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a bukósisakra és a biztonsági övre: minden második gyermek nem visel sisakot az utánfutóban, és majdnem minden negyedik gyermek nem vagy nem megfelelően van bekötve”.

A tanulmány szerint a csomagtartó feletti gyermekülés is veszélyeket rejt. A magasan ülő gyermek és a leesési magasság problémás volt baleset esetén. „A magas súlypont instabillá teszi a kerékpárt – álló helyzetben, elinduláskor, kanyarodáskor és fékezéskor”. Esés esetén nagy a sérülésveszély – itt is az önhibás balesetek dominálnak. Az UDV azt kéri, hogy a gyermekülésben ülő gyermekek jelenlegi 22 kilogrammos maximális súlyát csökkentsék le.

A tanulmány szerint a gyermekeket érintő kerékpáros balesetek száma egyre nő. A legfrissebb, 2022-re vonatkozó adatok szerint Németországban 222 ilyen baleset történt, 45 százalékkal több, mint 2019-ben. 12 gyermek súlyosan megsérült.

Visszaszámlálást kapnak a berlini gyalogos közlekedési lámpák

Az idei évtől kezdve a berlini gyalogos közlekedési lámpákat fokozatosan úgynevezett „szabadidő” visszaszámláló kijelzőkkel látják el – írja a Welt a helyi közlekedési hatóságra hivatkozva. Ez azt mutatja, hogy az egyes gyalogosforgalmi zöld fázisok után mennyi idő van hátra, amíg a gyalogosoknak el kell hagyniuk az utat. A gyalogosoknak és a járműveknek egyaránt jelzi, hogy a gyalogosok még mindig az úton vannak, még akkor is, ha a gyalogosjelzés piros, és már nem léphetnek az úttestre.

Berlinben nincs másodpercben kifejezett jelzés, hanem egy fehér sáv sötét háttéren, melynek célja, hogy egyértelművé tegye, mennyi idő van még hátra. A közlekedési hatóság szerint a kijelzés célja, hogy ellensúlyozza a bizonytalanság érzését, amikor a gyalogosok még nem értek át az úttesten

Beschleunigung Autob~Uffahrt 60 Km H.Jpg

Németországban a visszaszámlálós jelzőlámpák még nem nagyon elterjedtek – olyan országokban viszont, mint Kína, Japán, Thaiföld, az Egyesült Államok és Kanada, az ADAC szerint különböző változatokban igen. Európában csak néhány országban léteznek. A jelentés szerint Hamburg 2005-ben vezette be az első visszaszámlálóval ellátott gyalogos közlekedési lámpákat Németországban – de másodperces kijelzővel. A hatásokat nem sokkal a bevezetés után tudományosan elemezték. A gyalogos-visszaszámlálás eredményei pozitívak voltak: jelentősen csökkent a piroson átfutók száma.

A szülők nyomon követhetik autót vezető gyerekeiket

Mivel a 25 év alatti fiatal sofőrök felülreprezentáltak a közúti balesetekben, 2023-ban a közúti halálesetek közel 25 százalékát teszik ki – állítja az ausztrál Drive magazin –, az aggódó szülők kreatív megoldásokat találnak, hogy gyermekeik biztonságban legyenek az utakon. A magazin készítette felmérés szerint sokan használják a Life360 alkalmazást arra, hogy megfigyeljék, hogy a gyerek nem hajt-e gyorsan és nem használja-e a telefonját. „A fiainknak mindig bekapcsolva kell tartaniuk az alkalmazást, különben nem vezethetik az autónkat/vagy fizetniük kell a saját mobiltelefonjukért” – írta a felmérésre válaszoló egyik szülő.

Beschleunigung Autob~Uffahrt 60 Km H.Jpg

A Life360 eredetileg 2008-ban jelent meg, de az elmúlt években egyre népszerűbbé vált Ausztráliában, és jelenleg a 36. helyen áll az App Store legtöbbet letöltött alkalmazásainak listáján, a közösségi média kategóriában pedig a hetedik helyen.

Az alkalmazás ingyenesen telepíthető az App Store-on vagy a Play Store-on keresztül. A telefon GPS-én keresztül működik, és létrehozható egy családi csoport, amelyet minden félnek el kell fogadnia, és nem lehet titokban telepíteni valakinek a telefonjára. A lényeg a „családi körben” látható sebesség, és a mobilhasználat.

Az ingyenes verzióval csak azt láthatja, hogy az adott időpontban milyen sebességgel haladnak, de létezik Life360 prémium verzió, mely vezetési jelentést készít. A jelentés megmutatja a sebességeket, a kiugró gyorsításokat, a vezetés közbeni telefonhasználatot, az intenzív fékezéseket és még sok mást.

1,2 milliós bírság a Budapesten ámokfutónak

Autós üldözés volt Budapesten március 24-én, melynek az lett a vége, hogy az ámokfutót elkapták a XI. kerületi Bocskai úton, miután defektet kapott. Eredetileg a Blahán igazoltatták volna az autóst a törött szélvédő miatt, de ő inkább a gázra lépett, aztán száguldozott ide-oda a városban, nyomában a rendőrökkel.

Beschleunigung Autob~Uffahrt 60 Km H.Jpg

Amikor elkapták, nem tudta megindokolni, miért tette – nem volt ittas sem, a papírjai is rendben voltak. Az eset miatt 144 büntetőpontot és 1,2 millió forintos pénzbüntetést kapott, továbbá szabálysértési és büntetőeljárás indult ellene.

A részleteket az RTL Híradó foglalta össze.

Lejárt a jogosítványa: 103 évesen állították meg az olasz carabinierik

Március végén az itáliai Ferrara tartományban ellenőrzésre állították meg egy hölgyet, aki éppen hazafelé tartott egy baráti társaságban lejátszott kártyaparti után. A Transporti-Italia szerint az igazoltatás, egyébként a 112-re érkezett bejelentés után történt, hogy valaki „bizonytalanul és veszélyesen” vezet egy fehér járművet. A carabinierik azonnal reagáltak, lenyomozták a járművet, és megtalálták a benne ülő nénit, aki először először kissé zavartnak tűnt. Majd kiderült, hogy a közel 104 éves Giuseppina asszonynak két éve lejárt a jogsija, és az autónak nem volt biztosítása. Cserébe viszont imád élni, és vezetni fehér Pandáját.

A carabinierik megértették a hölgy érveit, de inkább hazakísérték a saját autójukban, az autóját pedig elvontatták. Kiderült később, hogy nem „csak úgy” lejárt, hanem már nem hosszabbították meg neki.

Az ügy ellentmondásos kommentárokat váltott ki, de mit mond az olasz KRESZ? Korhatárt nem állapít meg, de figyelembe veszi a biztonságos vezetés pszichofizikai követelményeit. Ezeket orvosnak kell megállapítania, szemvizsgálattal kiegészítve. A törvény előírja, hogy a jogosítványt 10 évente meg kell újítani, majd 50 és 70 éves kor között ötévenként. Ezt követően háromévente kötelező orvosi vizsgálatot kell végezni, majd 80 felett kétévente. Ezek a szabályok mind az autósokra (B jogosítvány), mind a motorkerékpárosokra (A jogosítvány) vonatkoznak.

Az 1920-ban született Giuseppina asszony eközben láthatóan bosszúsnak tűnt a szabadságának korlátozása miatt, így most biciklijével jár, illetve bejelentette, hogy inkább vesz egy Vespát.

Képek: ADAC, ETSC, Kronen Zeitung, RTL Híradó (képernyőmentés), Transporti-Italia, Die Welt, Zeit Online

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

Címkék

választás kapcsolat Ford Ka Brixton Brabus hivatalos Brabusz blog hídpornó Martorell Rudolf Yaris Ford Transit autóreklám autómosó terepjáró vadász gördeszka Nissan carspotting gólya egyirányú utca Portugália OBB hómaró sofőr röhej Drezda DDR halottaskocsi Waze hókotró 4-es metró kuka FKF traktor túlméretes szerelvény üldözés tetőbox prius 60-as tábla tapolca királynő Trabant kresz-módosítás autópálya természetkárosítás olajkút zala megye akadálymentesítés látási viszonyok union kötelező felelősségbiztosítás NÚSZ nosztalgia 112 közvilágítás segélyhívó downhill természetvédelem hírek kijárási tilalom aluljáró Lánchíd építkezés mixerautó betonmixer mixerkocsi street art libegő MOL Limo trolibusz sorompó alagút 1-es út BKV fedélzeti kamera fénysorompó m3-as autópálya félsorompó mentők villamos Jaguar Berlin felicia pickup diy tél tűzoltóautó autómegosztó körforgalom Volán skoda volkswagen M1 vasúti átjáró hülyenév útburkolati jel BMW motoros rendszám bicikli Frankfurt Finnország környezetvédelem kereszteződés busz téli felkészülés autóút M0 Barkas szlovákia büntetőfékezés embléma vicces elektromos hajó metró toyota prius kerékbilincs Budakeszi közút dashcam reklám COVID-19 Urban Collëctif ICE opel frontera Isuzu 3-as metró megállás sávlezárás gyalogos főpolgármester videó közlekedés tréler hirdetés matrica mini countryman elektromos bányagép hülye kiírás zene Spanyolország zöld kamion Hollandia kaiyun járda kgfb szabály biztosítás felújítás Lime dízel korlátozás 5g M7-es autópálya M1-es autópálya vasút hoax ZalaZONE online térkép aszfaltfestés felfestés hülyeség hőség győr csákvár felmérés varsó elektronikus jegy forgalomcsillapítás légszennyezés dugódíj levegő munkacsoport ellenőrzés közúti ellenőrzés gazdagrét városépítészet koppenhága fiat jegy Gyermekvasút kerékpársáv ergonómia omsz megkülönböztető jelzés bérlet talált tárgyak közösségi matchbox kolodko margit híd autós üldözés 8-as jegybankelnök matolcsy ford f150 modell hódmezővásárhely visual signature c evolution futár ctis jobbra tartás kia niro sportage lakott terület kezdete lakott terület vége genf daru citroen agip mol oldaltávolság józsefváros traffix dashcam taxi India őz jog kár m1m7 elektromos motor tűzoltógarázs e-mobilitási tranzíció Bubi balesetveszély utastájékoztatás húsvét kispolszki pötördi szerviz bicske volánbusz köpködés Szentendre közlekedési lámpa múzeum felesleges tábla tömegközlekedés hidrogénautó 8126 renault kerékpárút közbringa tábla éjszaka suzuki autóroncs Budaörs bogár vw örményország francia mercedes autómatrica autópálya-pihenő autóipar hibás tábla vezetéstámogatás 30 USA vw bogár szabálytalanság BKK programajánlómúzeum év körforgalma Vecsés baki mirai borgwarner kerékpáros stratégia ceausescu bukkanó vadveszély babakocsi kerekesszék árpád híd ötlet elektromos jármű navigáció karlobag kortrijk Európa Svájc kerékpáros iaa 2024 buszsáv forgalommal szemben Honda mini wales autólopás felelősség Párizs önvezető autó M30 gps kézműves tábla ford focus IAA tuning Forma-1 Budapest Közút útfelújítás útfelbontás LPG autógáz Jogger tükör heti összefoglaló karácsony stoptábla elsőbbség jövőautó rangefinder egészség ugrató mazda 6 mps kerékcsere rumpold mazda burgenland menetrögzítő kamera octavia lakatolás kiss&ride felnikupak ugratás repülőtér autószállító BYD Atto 3 Ferrari gyerekek fényhíd szigetelőszalag zebra mx-5 Dacia Logan Taliant Thalia Törökország biciklis elvesztés pótlás lengyelország Lakó-pihenő övezet aquaplanning várakozás Egyesült Királyság elektromos busz zacskó dekor kresz tábla útdíj motor állapot Passat lökhárító karosszéria javítás rozsda zil halloween használtautó import használtautó-import kesztyűtartó barkács használtautó-vásárlás fekvőrendőr felni kifordított kifordított felni münchen 20 homokvihar vihar korrózió Kína légzsák utasvédelem rádió retró hangszóró klasszikus Lada zsiguli belgium várandósság hólánc fenntartható mobilitás új autó kamaz agresszió Honda E:ny1 la motorhiba olajfüst olajfogyasztás euro-norma Vito Mercedes Vito emelkedő beláthatatlan útszakasz nissan ariya orosz autó Ausztrália hóember lakópark autógyár fejlesztés infrastruktúra párásodás klíma büntetőpont irányjelző betegség pszichológia UAZ közterület autó Magyar Közút kreatív roncs retro Dakar dugattyú hidrogénbusz Vision Zero cserbenhagyás Audi LED Budapest kábítószer horvátország karbantartás útépítés tankolás biztonsági öv homok sebességhatár teherautó veszélyes helyzet mikromobilitás alkohol bor hannover biztonság Toyota téli gumi autonóm autózás tesla statisztika világítás e-roller lakat relatív gyorshajtás elektromos kamion Csehország alkatrész művészet traffix érdekesség fizetőkapu logó vicc előzés törésteszt poén dohányzás az autóban alto suzuki alto figyelmetlen Baja smart lakótelep hagyomány 40-es tábla történelem közlekedési morál facebook golf fáradtság napelemes autó németország lightyear teszt sainz alonso omoda madrid szár teherbringa Babboe gázolás elhagyatott szabálytalan Tanuló tanulóvezető T matrica tanulóautó friss jogsi jogosítványszerzés feketedoboz szalagkorlát elektromos hajó elektromosautó kapubejáró foci futball sportpálya kerítés swift napelem teherbicikli biciklisáv töltés kutya fantomcég dobós cég vandalizmus szerbia GTI hamisítás alvázszám visszaélés bűncselekmény ORFK záróvonal fényszóró követési távolság elalvás régi autó kijelző villanybicikli túlkorlátozás veszély prizma Opel CD lemez nyári gumi id.7 volkswagen id.7 Opel Astra izzó lámpa izzókészlet Autobahn jogosítvány meghibásodás ai megfigyelés plakát intertraffic zajvédő fal olajteknő lerobban ramcatch korlát segítségnyújtás sx4 suzuki sx4 felirat plakett katalizátor utazás műszaki hiba besorolás sávelfogyás poller terelőoszlop intertraffic 2024 villanyautó olcsó ingyen ingyen közlekedés használt autó temető főút műszaki műszaki vizsga tégla körút hungária csúcsforgalom szélvédő iskola bírság mixer nyár elkobzás Dolphin infotainment figyelmeztető jelzés különlegesség Nagy-Britannia brit mini túra 2024 Párizsi Autószalon elektromos munkagép oktatás szigorítás gyermekülés gyalogátkelő kínai autó BYD ADAC Svédország dugó szélvédőcsere suzuki swift rendőrautó superb skoda superb szellőző fizikai gomb gomb vezetéstechnika vezetéstechnikai tréning képzés vezetéstechnikai képzés phev konnektoros hibrid figyelem 30-as tábla TT TTS példamutatás sebesség új kresz barcelona leállósáv kresz2024 mobiltelefon oldalszél horrorszerelvény munkagép Rosenbauer forgalomirányítás torlódás asszisztens elakadás körgyűrű gumiabroncs Komatsu papucs mezítláb rakomány Olaszország üzemanyag benzinkút amerika láthatóság continental balesetmegelőzés bukósisak Asfinag Ausztria Japán mobilozás fizető parkolás motorosok ittas vezetés sebességkorlátozás zöld rendszám motorkerékpár komp csepel-sziget lórév adony proace hilux érintőképernyő elektromos robogó agymotor gyorshajtás képernyő kukásautó THK figyelmetlen sofőr elektromos kerékpár kamera büntetés sávváltás rendőrség repülő autó antric cargobicikli casco strabag úthiba akció figyelemelterelés drón kresz Franciaország ferihegy traffipax mesterséges intelligencia gck up and charge induktív töltés elektromos autó európai autóipar Tang Seal U Yangwang U8 SeaLion 7 nyilvános töltő vinci autoroutes párizs 2024 kerékpár figyelmetlenség robogó m1-m7 ételfutár roller parkolás halálos baleset hatótáv baleset magyarország mozdony elektromos bicikli SUV közlekedésbiztonság pihenőhely M35 M44 hidrogén USPS Cobra motorozás kresz 2024

Legutóbbi bejegyzések

Archívum

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ