Vettünk egy traffipaxot, hogy meg tudjuk nézni, hol mennyivel mennek valójában a közlekedők

Van ez az érzésünk, hogy az európai közlekedéspolitika kissé beteg irányból közelíti meg azt a bizonyos Vision Zerót, a halálos kimenetelű közlekedési balesetek számának nullára csökkentését (a szándék szerint 2050-re). Mintha a közlekedés-szabályozás nem lenne képes más eszközt kitalálni, mint a sebesség drasztikus csökkentését: menjen mindenki nagyon-nagyon lassan, és akkor még az se baj, ha baj van, mert a kis sebességű koccanásokba valószínűleg nem hal bele senki. Legyen 30 a maximum a lakott területen, 120, sőt: esetenként már 100 km/h a limit az autópályán a gépjárművek számára, a biciklisek, rolleresek, satöbbik pedig kapjanak részletes, megjegyezhetetlen, életszerűtlen sebességhatár-táblázatot a nyakukba és akkor minden jó lesz!

Ezzel a megközelítéssel két nagyon komoly bajunk van (mármint nekünk, mint a traffix.hu-t üzemeltető Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület tagjainak). Az egyik, hogy mi szeretnénk gyorsan eljutni oda, ahová megyünk! Fűnyíróelvű, minden közlekedőt a leggyengébb tempójára kényszerítő vánszorgás helyett lehetőleg az egyéni felelősségre alapozó, magas egyéni szabadságfokokat engedő rendszert szeretnénk, ahol a vizsgázott járművezetőket nem köti gúzsba az életszerűtlen, ostoba túlkorlátozás. Ezzel párhuzamosan pedig azt is szeretnénk, ha az általános lelassíts helyett a közlekedéspolitika inkább a biztonságos közlekedésre képtelen résztvevők kiszűrésére fókuszálna. A veszélyes, agresszív közlekedőket egyáltalán nem szeretnénk a járműforgalomban vezetőként látni, szeretnénk, ha az emberek tényleg képességeiknek megfelelően kapnának engedélyt különböző járműkategóriák használatára és szeretnénk, ha a biztosítási és szankciórendszer sokkal hatékonyabban motiválná a közlekedőket az odafigyelésre, a biztonságos járművezetésre.

Ezt az alternatív közlekedéspolitikai kezdeményezést viszont meg kell támogatnunk adatokkal is, ha azt szeretnénk, hogy komolyan lehessen venni bennünket. Ezeknek az adatoknak a gyűjtéséhez fogjuk használni új szerzeményünket, a lézeres távmérőt, ősi magyar szóval rangefindert. Ha minden jól megy, hamarosan tényszerűen alá tudjuk majd támasztani, amit egyébként minden közlekedő pontosan tud, ha nem is ismeri el: az abszolút gyorshajtás nem valamiféle rebellis, ritka deviancia, hanem a közlekedésünk egészét átható valóság; aki járművet vezet, akárcsak egy biciklit is, az rendszeres, permanens szabályszegésben, gyorshajtásban van a forgalom valóságában. Hamarosan jövünk a bizonyítékokkal, amiket ezzel a kütyüvel próbálunk meg összegyűjteni:

Dscf1018

Dscf1020

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

Címkék

főpolgármester választás vicces kapcsolat Ford Ka Brixton Brabus hivatalos Brabusz blog hídpornó Martorell Rudolf Yaris Ford Transit autóreklám autómosó terepjáró vadász gördeszka tréler reklám Nissan carspotting hajó gólya egyirányú utca Portugália OBB rakomány hómaró biztosítás sofőr röhej Drezda DDR zene halottaskocsi Waze Barkas hókotró 4-es metró kuka FKF buszsáv traktor túlméretes szerelvény autóút üldözés tetőbox prius toyota prius megállás 60-as tábla tábla tapolca kamion rendőrség M0 királynő Trabant motorkerékpár kresz-módosítás kézműves tábla embléma természetkárosítás olajkút zala megye videó akadálymentesítés kereszteződés gyorshajtás kgfb fekvőrendőr union kötelező felelősségbiztosítás NÚSZ nosztalgia figyelmeztető jelzés 112 közvilágítás segélyhívó downhill természetvédelem hírek kijárási tilalom aluljáró Lánchíd közút építkezés mixerautó betonmixer mixerkocsi street art libegő kerékbilincs MOL Limo trolibusz sorompó alagút 1-es út BKV fedélzeti kamera fénysorompó m3-as autópálya dashcam vasúti átjáró büntetőfékezés félsorompó járda busz mentők környezetvédelem Hollandia villamos BMW Jaguar útburkolati jel Berlin felicia pickup diy gyalogos tűzoltóautó autómegosztó metró Volán büntetés körforgalom Toyota hirdetés M1 roller hülyenév ittas vezetés volkswagen hülye kiírás téli felkészülés közlekedés Franciaország skoda zöld rendszám matrica közlekedésbiztonság Frankfurt autópálya tél COVID-19 Urban Collëctif ICE opel frontera Spanyolország Isuzu 3-as metró felújítás közlekedési lámpa Lime Párizs dízel korlátozás 5g USA M30 M7-es autópálya M1-es autópálya vasút hoax önvezető autó ZalaZONE online térkép forgalommal szemben aszfaltfestés felfestés autólopás hülyeség hőség győr csákvár figyelmetlenség suzuki felmérés varsó elektronikus jegy forgalomcsillapítás légszennyezés dugódíj levegő munkacsoport ellenőrzés közúti ellenőrzés francia gazdagrét városépítészet koppenhága fiat jegy Gyermekvasút kerékpársáv ergonómia omsz megkülönböztető jelzés bérlet mercedes autóroncs vezetéstámogatás talált tárgyak közösségi matchbox Magyar Közút kolodko margit híd autós üldözés 8-as jegybankelnök matolcsy ford f150 vw bogár vw bogár modell Honda hódmezővásárhely visual signature c evolution elektromos motor futár ctis autóipar fizető parkolás kia niro sportage Budaörs lakott terület kezdete lakott terület vége genf daru citroen agip mol oldaltávolság józsefváros traffix dashcam taxi jobbra tartás m1-m7 őz vadveszély jog felelősség kár m1m7 kerékpár tűzoltógarázs e-mobilitási tranzíció BKK szabálytalanság Bubi kresz elektromos autó utastájékoztatás húsvét kispolszki pötördi szerviz bicske volánbusz India köpködés Szentendre Olaszország múzeum felesleges tábla magyarország németország hidrogénautó 8126 renault kerékpárút 30 közbringa baleset autópálya-pihenő traffipax közlekedési morál mobilozás parkolás tömegközlekedés kerékpáros Európa balesetmegelőzés sebességkorlátozás autómatrica balesetveszély hibás tábla programajánlómúzeum év körforgalma Vecsés Svájc baki mirai borgwarner kerékpáros stratégia ceausescu bukkanó hannover babakocsi kerekesszék árpád híd ötlet horvátország navigáció karlobag kortrijk IAA münchen Budapest Budapest Közút útfelújítás útfelbontás LPG autógáz Jogger belgium jogosítvány tükör continental statisztika stoptábla elsőbbség jövőautó rangefinder egészség biztonsági öv Forma-1 mobiltelefon új autó mazda mazda 6 mps kerékcsere rumpold benzinkút bor burgenland Ausztria octavia lakatolás kiss&ride légzsák Lada felnikupak LED világítás mikromobilitás repülőtér BYD BYD Atto 3 sebesség fényhíd szigetelőszalag rozsda korrózió Dacia Logan Taliant Thalia Törökország dekor elvesztés pótlás lengyelország Lakó-pihenő övezet felni szabály várakozás sebességhatár tuning e-roller téli gumi zacskó útépítés zebra 20 Kína útdíj motor állapot karbantartás biztonság Passat lökhárító karosszéria javítás elektromos kresz tábla Nagy-Britannia tesla autonóm autózás 30-as tábla használtautó import használtautó-import kesztyűtartó barkács használtautó-vásárlás Ausztrália fenntartható mobilitás elektromos jármű heti összefoglaló Egyesült Királyság gyerekek biciklis

Legutóbbi bejegyzések

Archívum