A meghívót olvasva kicsit furcsának tűnt, hogy a BYD új modelljének hazai bemutatóját pont a Néprajzi Múzeumba szervezte az importőr, de a helyszínre érve hamar megértettem, mi is volt ennek az oka. Az 56-osok tere alatti Múzeum mélygarázsban bőven volt hely a tesztautóknak is, a meghívottaknak is, a Néprajzi Múzeum rendezvényterme a hatalmas kivetítővel pedig optimális egy látványos autópremierhez, ahol a beszélők mellett, a bemutatott képek, videók, adatok alatt kényelmesen elfér az autó is, még akkor is, ha akkora, mint a Sealion 7.
A BYD hazai márkanagykövetei: Schváby András és kutyája, Karcsi
A 4,83 méter hosszú, 1,925 méter széles, 1,62 méter magas, 293 centis tengelytávolságú kocsi leginkább talán középkategóriás crossoverként határozható meg. BMW-ül ezt úgy mondhatnánk, hogy méretben az X3-as és az X5-ös közé esik. A Sealion 7 a BYD-katalógiusban a Seal U és a hét üléses Tang között található, de neve félrevezető: hét üléssel ez a modell nem rendelhető. (A 7-es szám a BYD-tornasorban elfoglalt helyére utal; más piacokon a márka más modelleknél is használ számot is a modellnév mellett.) Az alapkivitelben egy darab, 313 lóerős villanymotor hajtja a hátsó kereket, de már ez a verzió is képes elérni az elektromos autók körében igencsak tiszteletre méltó 215 km/h végsebességet. Mivel ez a motor a világon jelenleg szériában készülő villanyautó-hajtómotorok legnagyobb fordulatszámú darabja, a 23 ezres percenkénti csúcsfordulat elég ahhoz, hogy sebességváltó nélkül, egyfokozatú hajtóművel is el lehessen érni ekkora tempót. A kocsi alatt elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink felfüggesztés és villanyautóknál szokatlanul komoly, elöl-hátul szellőztetett féktárcsákat találunk, mert a nagy sebesség mellé egy csaknem 2,5 tonnás kocsiban kell az ilyesmi ahhoz, ha néha be is szeretne kanyarodni illetve meg is szeretne állni az ember.
A BYD szokásához híven a Sealionból sem készít fapados verziót. A head-up display, a 20-as felni, a valódi bőrkárpit és néhány választható színvariáns kivételével a belépő modell is mindent tud, amit a csúcskivitel. Adaptív tempomat, 12 hangszórós Dynaudio hifi, körpanorámás parkolókamera, elforgatható, 15,6 coll képátlójú tévé, tetőablak - gyakorlatilag minden benne van az alapáras kocsiban, amit egy hétköznapi utcai modellnél el tudunk képzelni. Ilyen műszaki tartalom és a nagyon gazdag alapfelszereltség mellett tényleg nem sok a 20,05 milliós listaár.
Akinek ez kevés, a Design AWD vagy az Excellence AWD verziót tengelyenként egy motorral, 530 lóerős rendszerteljesítménnyel, összkerékhajtással, 4,5 másodperces 0-100-as gyorsulással 22 illetve 23,06 millióért viheti haza. A hazai menetpróbán a csúcsmodellt vezethettük pár tucat kilométeren át, de a Traffix minden kedves vendégét, akit érdekelnek a szemmel, füllel, fenékkel átélhető élmények az új BYD-ben, arra kérek, hogy a részletes beszámolóért fáradjon át a Vezess.hu-ra, ahol még a tavalyi nemzetközi menetpróba után már mindent elmeséltem, amit tapasztaltam.