Előre siratják a posta elektromos furgonjait
Persze nem itthon, hanem Amerikában. Ott is az elnökválasztás kapcsán kezdtek előre sopánkodni, hogy a következő elnök leállíthatja a USPS-nél nagy nehezen elindult villamosítási folyamatokat.
Az amerikai posta évtizedek óta ugyanazokat a jellegzetes külsejű járműveket használja - Grumman LLV-ket - amelyeket mi is ismerünk a filmekből. Mivel ezek közül a legfiatalabb példány is 30 év körüli, a posta járműparkja nem nevezhető különösebben zöldnek. Közben persze zajlik a flotta zöldítése, 2021-ben a cég leszerződött egy hazai gyártóval, hogy a járműveket modernebbekre cserélhessék. Ezek között már feltűntek elektromos hajtású furgonok is, bár aránylag kis százalékban.
Pedig a villany postáskocsikat az alkalmazottak és a lakók is szerették, hiszen csendesebbek és kényelmesebbek is, mint a benzines társaik, és a fenntartási költségük is kisebb. A novemberi elnökválasztás azonban a további zöldítés útjába állhat, sokan attól félnek, hogy Trump elnöksége alatt visszaesnek az elektromos fejlesztések írja a Reuters.
Szívátültetés után lett igazán pusztító ez a Cobra
Valószínűleg mindenki eljátszik a gondolattal, hogy mekkora királyság lehet valami borzalmasan erős motort faragni egy régi, ártalmatlannak tűnő karosszériába. Szerencsére vannak olyanok is, akik túljutnak az ötletelésen és megvalósítják ezeket a beteg ötleteket.
Ebben a Cobra-ba például a Tesla Model S Plaid hajtásláncát faragták bele. Igen, az ordító V8-as helyére brutális, 1100 lóerős hajtáslánc került. Persze a Cobra-t kicsit át kellett szabni, hosszabb és szélesebb is lett, mint volt, változott a súlypontja is a 100 kWh-s akkucsomagtól, amit a padlóba építettek be.
Mivel az új test még az átalakítás után is jóval könnyebb az eredeti Tesla karosszériánál, így az eredetileg is rettenetes 1,9 másodperces gyorsulást 1,5 másodpercre sikerült lefaragni. A Cobra még 100 km/órás tempónál is képes kipörgő kerékkel gyorsítani. Reméljük, sokáig életben marad benne mindenki, aki vezeti.
Furcsa kiegészítőt kínálnak Tesla modellekhez
A legtöbb ember úgy véli, hogy a BMW az a márka, amibe nem szerelnek irányjelzőkart, pedig ez nem így van. Az igazság az, hogy a Tesla készül újabban indexkar helyett a kormányra szerelt érintőgombokkal.
A megoldást lehet szeretni, vagy utálni, viszont a vásárlók nagy része megszokta és továbbra is igényli az irányjelző kart. Ha pedig valamire van igény, akkor azzal előbb utóbb egy élelmes vállalkozó előrukkol. Pontosan ez a helyzet az indexkarral is, amit az utángyártott Tesla tartozékokat áruló Enhance kínál a Model 3-hoz.
Az utángyártott indexkar egyszerűen beszerelhető, az autó rendszeréhez vezeték nélkül csatlakozik, és szinte az összes funkciót ellátja, kivéve egyet: a kormány visszafordulásával egy időben nem áll vissza alaphelyzetbe, mint az igazi mechanikus kapcsolattal is rendelkező irányjelzőkarok. Akit érdekel, 320 dollárért juthat hozzá az extra bajuszkapcsoló csomaghoz, ami két bajuszkapcsolót - jobb és baloldali - tartalmaz. A cég ezen kívül egyéb utólag beszerelhető gombokat, kapcsolókat, klímavezérlőpanelt is kínál a klasszikus kezelőszervekkel valamiért hadilábon álló márka modelljeihez.
A Pápa is villanyra vált
Ferenc pápa új pápamobilt kapott, amit a Mercedes-Benz szállított a Vatikánnak. A Mercedes kedvelt márka a városállamban, az elmúlt 100 év pápamobiljainak egyharmadát ez a cég szállította. A legújabb G-osztály viszont már teljesen elektromos és minden kerekét egy-egy külön villanymotor hajtja. A Vatikán 2030-ig teljes autóflottáját elektromosra cseréli, de persze nem mindenkinek jut G-osztály, általában VW termékkel kell majd beérniük a miniállam tisztviselőinek.
A hagyományokhoz híven gyöngyházfehér fényezésű jármű ideális lassú menetben közlekedéshez és remekül lehet majd róla integetni is. Érdekes, hogy a korábban megszokott páncélüveg hiányzik az autóról - csupán egy levehető, esővédő tető található rajta -, amitől sokkal emberközelibb megjelenést kapott a legfrissebb pápamobil.