Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM), valamint a szakfeladatokat koordináló KTI Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet Nonprofit Kft. (KTI) a készülő új KRESZ a motorkerékpáros közlekedést érintő legfontosabb szabályait tekintette át motoros szakemberekkel, valamint szakmai és érdekképviseleti szervezetekkel.
A VII. Közlekedésszakmai Fórum keretei között megszervezett motoros szakmai egyeztetésen ismét kiemelt figyelmet kapott a motorosok számára előírható védőfelszerelések, védőruházat kérdése. Az elmúlt években ezen a téren kedvező változás történt, a szakemberek véleménye szerint a motorosok jelentős része használ védőfelszereléseket, a motorkerékpárok rendkívül széleskörű felhasználási módja, eltérő kialakítása és teljesítménye miatt azonban a kötelezően előírandó eszközök körét megfontoltan kell meghatározni, hogy a védelem ne nehezítse a motorkerékpárok napi használatát. A szabályalkotók között egyetértés alakult ki abban, hogy a védőfelszerelések használatát ösztönözni kell, amiben a megfelelő jogszabályi keretek mellett fontos szerepet kell játszania az oktatásnak, felkészítésnek is.
A motorkerékpárok fejlődése és a nemzetközi tapasztalatok alapján a motoros szakemberek újra felvetették annak lehetőségét, hogy bizonyos feltételek és megfelelő felkészítés mellett lehessen 125 cm3-es motorkerékpárokat is vezetni a B kategóriás vezetői engedéllyel. Elhangzott, hogy ezek a motorok jellemzően már rendelkeznek olyan technikai feltételekkel (pl.: erősebb fékek, ABS, kisegítő elektronikai rendszerek, megfelelő motorerő), amelyekkel biztonságosan részt lehet venni a forgalomban, miközben a nemzetközi szabályozás változásával párhuzamosan az 50 cm3-es segédmotoros kerékpárok választéka, technikai fejlesztése egyre szűkül. Több európai országban már vezethetnek 125 cm3-es motorokat B kategóriás jogosítvánnyal, az ottani tapasztalatokat érdemes felhasználni az új szabályozás kialakítása során.
A szakmai fórumon szó esett a városi motoros közlekedés javítása érdekében a torlódás esetén történő elhaladás várható új szabályairól, de a motoros szakemberek számos további javaslattal segítették az új KRESZ kialakítását. A következő fórumra a jövő év elején kerül sor, ennek középpontjába a közlekedési infrastruktúra fejlesztését érintően azon szempontok kerülnek, amelyek fokozzák a motorosok biztonságát, illetve javítják a közlekedésük feltételeit.
A motoros szakmai fórumon részt vett:
Talmácsi Gábor, motoros világbajnok, motorsport edző-oktató
Bistei Péter, túravezető, szakújságíró (Rhino Tours; Fotelmotoros)
Dobos Zoltán, Tudatos Motorosok Országos Egyesület, ügyvezető; senior túravezető (Rhino Tours)
Fiedor Ferenc rendőr őrnagy, műveleti vezetéstechnikai vezetőoktató (TEK)
Fodor „Dodor” Donát, szakújságíró, szakíró (Kanyarvadászat)
Huszti László, oktató, Szakoktatók Országos Érdekképviseleti Egyesülete (SZAKOE), elnök
Sági Tibor, szakoktató, vezetéstechnikai oktató (Hungária Rendőregylet), szakmai tanácsadó (HUMDA)
Szabó Henrik, szakújságíró, vezetéstechnikai tréner
Szloboda Tamás, iskolavezető, a Continental Safety-Hungary üzletágvezetője
Tóth Zoltán, vezetéstechnikai instruktor (BMW Motorrad)