A görkorcsolyát aránylag fárasztó dolog hajtani, legalábbis olyan sebességgel, aminél már szórakoztató a gurulás. Így nem meglepő, hogy már évekkel ezelőtt megpróbálták motorizálni. Én gyerekkoromból határozottan emlékszem egy kedves bolondra aki apró, modellrepülőgépmotort eszkábált a kétsoros görkorijára és azzal verette a kelenföldi Bikás játszótér aszfaltján.
Az egyre apróbb és nagyobb teljesítményű villanymotorok, illetve a könnyű és bivalyerős akkumulátorok korában viszont már inkább elektromos hajtást szokás álmodni egy görkorinak, gördeszkának. Azonban a plusz súly még így kényelmetlen lehet, nem beszélve arról, hogy a trükkök nagy részét teljesen kivitelezhetetlenné teszi a plusz motor, aksi. Emellett a lemerült akkus eszközzel is macerás tovább közlekedni.
Ezeket a hátrányokat lehet kiküszöbölni a fenti motorizált szárazföldi evezővel. Magához a gördeszkához, görkorihoz hozzá sem kell nyúlni, az maradhat eredeti állapotban, csak a varázsbotot kell feltölteni, hozzápasszírozni az aszfalthoz és húzni rajta egy kövér gázt. Ha elég bátor a sofőr, akár 40 km/órás sebességet is elérheti ezzel az alig 5 kilogrammos, természetesen összecsukható izével, és legfeljebb 20 kilométernyit gurulhat egy töltéssel, aminek szénkefe nélküli villanymotorja 3000 wattos.
Megállni már nem segít az eszköz, fék nincs rajta - vicces, de biztonságosabb így - ha baj van, ajánlott elhajítani és a hagyományos módon megpróbálni lefékezni. Hajrá!
(a közösségi finanszírozásban bízó spanyol vállalkozás az első fordulót elbukta a Kickstarteren, sajnos nem jött össze a várt összeg, de azt ígérik, nem adják fel)