Hosszabb kábellel kedveskedik a Tesla
Észak-Amerikában a Tesla több változtatást is végrehajtott a Supercharger töltőhálózatán, többek között hosszabb kábelekkel szereli fel őket, hogy kényelmesebb legyen a töltés. Emellett lehetővé teszik a Teslától eltérő márkájú elektromos autók töltését is.
Bár a Supercharger hálózat 2021-es európai megnyitása óta arra ösztönözte a Tesla a többi, elektromos modelleket is forgalmazó autógyártót, hogy helyezzék át a töltőcsatlakozókat az autó bal hátsó vagy a jobb első helyre, a problémamentes töltés érdekében, ezt érthető módon nem sok gyár vállalta be. Így a Teslának kellett lépnie, ha azt akarja, hogy többen használják a Supercharger állomásokat.
A hosszabb kábelek nemcsak a komfortosabb töltést, hanem a töltőhelyek rendeltetésszerű használatát is elősegíti. Ezekkel már nem fordulhat elő, hogy egy autó a parkolással csak azért blokkoljon egy másik, amúgy szabad töltőhelyet, mert másként nem ér el a kábel az autó töltőcsatlakozójáig.
A Porsche is lassított a villanyosításon
Bár nemrég még intenzív portfólió-elektromosításról beszéltek a Porschénél, a villanyautó-eladások drasztikus esése miatt a gyár újragondolta a stratégiát. Ennek értelmében új benzines és hibrid modellek sorozatát tervezi piacra dobni. Miután júliusban már feladták azt a céljukat, hogy 2030-ra az elektromos járművek adják a márka teljes eladásainak 80 százalékát, úgy tűnik, hogy a Porsche több elektromos modellel kapcsolatos tervét is átgondolja.
Az új Macan nem sokkal ezelőtti megjelenéséig egyetlen teljesen elektromos modellnek számító Porsche, a Taycan értékesítése 50 százalékkal csökkent 2024 első kilenc hónapjában, és a Porsche pénzügyi igazgatója is elismerte, hogy "lassulást tapasztal az elektromos átállásban". A lassulás mellett az is a benzines autók megtartása mellett szól, hogy ebben a kategóriában - prémium és luxus kategória - a vásárlók kifejezetten a belsőégésű motorral hajtott modelleket részesítik előnyben.
Elektromos utcaseprő
Munkába állt a kaliforniai Irvine első elektromos utcaseprője, a Dulevo D-Zero Plus fantázianevű söprőgép. A kifejezetten keskeny utak, járdák, kerékpárutak takarítására specializált, kiválóan manőverezhető gép csendes, és helyi károsanyag kibocsátás nélkül üzemel.
A Dulevo D-Zero Plus seprőgép maximális seprési szélessége 3,2 méter, a munkagép közel 2 köbméter hulladékot képes szállítani konténerében. Óránként 25200 négyzetméternyi felületet képes felsöpörni, víztartálya 220 literes, legnagyobb sebessége 25 km/óra, egy feltöltéssel egy 8 órás műszak tolható vele végig. Az elektromos seprőgép használatával évente 18 tonna CO" kibocsátása előzhető meg.
Akkumulátorról hidrogénre vált a BMW
Akkumulátoros elektromos targoncáinak és szállítójárműveinek lecserélésére készül a BMW. A regensburgi üzem logisztikai flottáját 2030-ig állítják át a meglévő akkumulátorosról hidrogénüzeműre.
Bár a BMW akkumulátoros elektromos termékei egyre népszerűbbek, a bajor gyár a hidrogén-hajtást sem hanyagolja el - gondoljunk csak a legújabb iX5 Hydrogen FCEV koncepcióautóra. Az autóipari alkalmazás mellett házon belüli használatra is alkalmasnak tartják a hidrogén-technológiát, melyet a regensburgi üzem villástargoncáiban, illetve a présüzemben, a karosszériagyártásnál illetve az összeszerelősorok alkatrészellátásának biztosításánál használnak majd.