Meglepő, de úgy fest, a repülés sem ússza meg az elektromosítást. Persze nem a hosszútávú, több órás tengerentúli utazások lesznek az elsők, ahol megjelenhetnek az elektromos repülők, hanem a néhány száz kilométeres szakaszok. Európában ilyen távra nem igazán vesznek igénybe repülőt, inkább vasúton, vagy közúton utaznak az emberek, de Amerika más tészta. Ott a repülések egyharmada 400 kilométer alatti távot jelent, ami már elektromos hajtású gépekkel is megvalósítható.
Bármilyen hihetetlen, de a technológia már megvan, Amerikában már tavaly sikerrel teszteltek egy kilenc fő szállítására alkalmas teljesen elektromos repülőgépet, ami akár 2027-re már piacra is kerülhet. Persze ehhez a repülőtereket is fel kell szerelni elektromos töltőkkel.
Londonban viszont az ULEZ - Ultra Low Emission Zone - előnyeinek örülnek, az augusztusi zónabővítés után mintegy felére esett vissza a szigorú környezeti normának nem megfelelő autók forgalma. 2023 júniusához képest 77 ezer szennyező autóval kevesebb közlekedett London útjain. Persze a régi, szennyező autókkal továbbra is be lehet hajtani, csak a napi 12,5 font - 9300 forintos - díjat kell megfizetni minden alkalommal.
Lehangolóbb hír, hogy a madridi tömegközlekedési eszközökről ideiglenesen kitiltották az elektromos rollereket. Egy baleset indokolta a tiltás bevezetését, amikor egy október 17-én egy elektromos roller akkumulátora felrobbant egy metrószerelvény belsejében. Szerencsére személyi sérülés nem történt, de az utazók biztonsága érdekében a közlekedési vállalat vezetése az elektromos mikromobilitási eszközök szállítását betiltotta a tömegközlekedési eszközökön.
A tilalom nem végleges, miután alaposan átgondolták az elektromos rollerek tömegközlekedési eszközökön történő szállítását, annak biztonsági feltételeit, valószínűleg újra lehet majd kombinálni a városi közlekedésben amúgy is vonzó duónak tűnő elektromos mikromobilitási eszközöket a tömegközlekedéssel.