Mit szólnál egy 6MW-os töltőponthoz? Van, ahol már működik.
Új dimenzióba emelték a gyorstöltők teljesítményét, a Fortescue 6 MW-os elektromos töltője elképesztő teljesítményre képes. Rossz hír, hogy nem fogsz találkozni a töltőjükkel a Lidl parkolóban, hiszen ez a töltő a bányékban használt nehézgépek töltésére szolgál. A vadonatúj egyenáramú gyorstöltő bivalyerős, 6 MW-os teljesítménnyel harminc perc alatt képes feltölteni egy irdatlan méretű elektromos hajtású bányagép 1900 kWh-s akkumulátorát.
Hogy átérezzük ezt a borzalmas teljesítményt, képzeljük el, hogy az átlagos elektromos autónkat 40 másodperc alatt töltjük fel. Ennyi idő alatt még egy hagyományos benzinkúton sem végeznénk a tankolással. Hogy mindez milyen feszültséggel történik, arról nincsenek információink.
Németország keresztbe feküdne a kínai elektromos autókat sújtó vám előtt
Az Európai Unió a Kínából importált elektromos autókra vonatkozó vám bevezetése mellett szavazott, annak ellenére, hogy Németország nemrégiben megkísérelte blokkolni a javaslatot.
A kínai elektromos járművek gyártása az utóbbi időben alaposan felpörgött, és az EV-gyártás látványos növekedése, valamint az országon belüli elektromos jármű eladások mellett a villanyautók exportja is látványosan növekedett. A külpiacokra - többek között az európaira is - zúduló olcsó villanyautóknak viszont nem mindenhol örülnek.
Bár teljesen logikus lenne, ha az európai országok közül a komoly autóiparral rendelkező Németország a saját piacának, autógyárainak védelmében a kínai termékeket sújtó büntetővám bevezetése mellett szavazna, mégis ennek ellenkezője történt. Németország a korábbi véleményével ellentétben mégsem szavazott a vám bevezetése mellett.
Az Unió álláspontja szerint jelenleg 7,8 és 35,3 százalék közötti vámot vetnének ki a kínai elektromos autókra, ami jóval alacsonyabb, mint az USA-ban nemrég bevezetett 100 százalékos vám.
Szakértők szerint Németország nem bolondult meg, csak félnek a kínaiak által cserébe az német termékekre kivettet hasonló mértékű vámoktól. A német nemmel szavazás ugyan nem változtatott a végeredményen, de a németek mégis bízhatnak benne, hogy Kína majd valamivel viszonozza, hogy megpróbálták elgáncsolni a büntetővámot.
Napelemes villanybringatöltő
A Beam Global, a fenntartható infrastrukturális megoldásokat gyártó vállalat bemutatott egy új, hálózattól független töltőplatformot, amely akár 12 elektromos kerékpár töltésére is alkalmas.
A BeamBike névre hallgató napelemes sziget 4,4 kW teljesítményű napelemekkel ellátott tetővel és fedett parkolóval nyújt biztonságos töltési lehetőséget elektromos kerékpárok részére . A tetőn lévő napelemek egy belső akkumulátort töltenek, amely szükség esetén akár 12 hagyományos konnektort is képes energiával ellátni. A rendszerhez 20, 30 és 40 kWh-s akkumulátor kapcsolható, így akkor is tölthetők a villanybringák, ha éppen nem süt a nap.
Van szépséghibája is a dolognak, hiszen a töltősziget csak a hálózati feszültséget adja, aki biciklit töltene, annak a saját töltőjét is magával kell hoznia.
Futár helyett drón viszi az ebédet
Mi lesz abból, ha egy autonóm, kerekeken guruló robotokkal dolgozó kajafutár cég összeáll egy drónspecialistával? Pontosan az, amire gondolsz: ételszállító drón. A két cég már teszteli, hogyan lehetne a kerekes robotokról a gyorsabb légi kiszállításra váltani.
Ha a hamburgert és a sült krumplit egy pakisztáni bringás futár helyett autonóm robot szállítja házhoz, az már önmagában is meglehetősen futurisztikusnak tűnik, de a Serve Robotics a Wing Aviation együttműködése új szintre emeli az ételkiszállítást. A kerekes robot a dokkolóállomáson átadja a rendelést a drónnak, majd az tovaröppen vele. Videó is van az aktusról, elég bizarr a dolog, de láthatóan működik. Mondjuk hogy milyen állapotban érkezik meg az ebéd, arra nem biztos, hogy kíváncsiak lennénk.
A próbaszállítások a texasi Dallasban kezdődnek. A Serve Robotics kijelentette, hogy a lefedett működési területtel és a flottamérettel kapcsolatos részleteket a következő hónapokban történő bevezetéskor közlik majd.