Németország legidegesítőbb sebességkorlátozásától a lejtőn üresben gurulásig – heti közlekedésbiztonsági összefoglaló

Németország legőrültebb sebességkorlátozása!

Aki az L671-es országúton közlekedik a németországi Münsterland régióban, annak különösen óvatosnak kell lennie – még akkor is, ha a szóban forgó ponton egyenesen halad. Az egyik sávban 50, a másikban 70 a sebességkorlátozás – írja a német Bild .

Két sebesség egy úton?

0ed78fdafbf945e52111af83e31db8f9,30288af6

Igen, a piros autó sofőrje 70-nel mehet, az ellenkező irányban 50 a sebességkorlátozás.
A dolog további érdekessége, vagy inkább fájdalma, hogy az út szögegyenes, ráadásul a jól karbantartott országúton eleve nem a lassú tempó lenne a természetes. Viszont már 53 km/h-s vagy annál nagyobb sebességnél villognak a sebességmérő kamerák.

A Bild megkereste a coesfeldi járást – és kiderítette: ez a kerékpárút miatt van, amely csak az út egyik oldalán létezik. Tobias F. König szóvivő szerint „a sebesség 50 km/h-ra való csökkentésének oka ebben a körzetben az, hogy az úttest és a gyalog-, illetve kerékpárút közötti oldalsó biztonsági tér nem elegendő”.

A cikk pontosít is: tehát mindez azt is jelenti, hogy a két évvel ezelőtt lefektetett kerékpárút túl közel van az úthoz – kevesebb mint egy méterre. Ez „fokozott veszélyhelyzetet” eredményez, ami lehetővé teszi a hatóságok számára, hogy saját belátásuk szerint korlátozzák a mozgó forgalmat. Jól hangzik, de valahogy logikátlan is – teszi hozzá a Bild munkatársa, hiszen ha nem lenne kerékpárút, és a kerékpárosoknak az országúton kellene közlekedniük, akkor az autók akadálytalanul száguldozhatnának el mellettük 100 km/h sebességgel.

0ed78fdafbf945e52111af83e31db8f9,30288af6

A Poliscan FM1 sebességmérő kamera, amelyet a kerület alkalmazottai egy tehénlegelőn rejtettek el, szorgalmasan villog és tölti a kerület kasszáját. A hatóság azonban hangsúlyozza, hogy ennek „nincs jelentősége”.

Váltás üresbe: igaz, hogy pénzt spórolunk, ha lefelé haladunk? Ja, és biztonságos?

Bár statisztikai adat nincs róla, valószínűleg Magyarországon is népszerű a lejtőn üresbe kapcsolás. Olaszországban az – írja a Solo Motori . Azt is hozzáteszik, hogy ez a gyakorlat (legalábbis szerintük) az Egyesült Államokból ered, különösen Los Angelesból, ahol a taxisofőrök – a dombos szakaszok miatt, amelyeket naponta kell megtenniük – gyakran kapcsolják az ürest, hogy üzemanyagot takarítsanak meg.

Megtakarítanak egyáltalán? A válasz nem egyértelmű. A lejtőn megtett kilométereken – pusztán a tehetetlenségi erő hatására – csökkenhet az üzemanyag-fogyasztás, de ha a lejtő elég meredek ahhoz, hogy motorfékkel se lassuljon az autó, sebességben hagyva még kisebb lesz a fogyasztás, hiszen a modern autók motorféknél az alapjárati üzemanyagot sem juttatják be a hengerekbe.

0ed78fdafbf945e52111af83e31db8f9,30288af6

Mégsem veszélytelen gyakorlat ez, mivel a motorféket gyakorlatilag kiiktatjuk, az autót nagy részben a gravitációra bízzuk, így csak a „rendes” fék marad az autó megállítására, ami túlmelegedhet, ráadásul ilyenkor jobban is kopik. Érdemes mindig észben tartani, hogy az autóban a biztonságnak kell a legfontosabbnak lennie, még néhány deci benzin vagy gázolaj megtakarításával szemben is.

Iskolai utcai kísérlet egy brit szigeten

Olyan kísérletet vezettek be Guernsey szigetén, mely az Egyesült Királysághoz tartozik, hogy egy iskola utcáját az iskolába érkezési időszak előtt lezárják teljes szélességében, majd később, a tanítás kezdete után megnyitják. A BBC cikke szerint a kezdeményezés a gyerekektől indult, akik – elmondásuk szerint – nem tudtak gyalogosan és kerékpárral biztonsággal megérkezni az iskolába.

0ed78fdafbf945e52111af83e31db8f9,30288af6

Oxfordban is volt hasonló próbálkozás, de ott a szülők „megoldották”: korábban vitték a gyerekeket iskolába autóval.

Mi ez a hamarosan kötelezővé váló intelligens sebességkorlátozó, ami lassításra ösztönöz?

2024 júliusától minden új járművet sebességinformációs és sebességadaptációs rendszerrel kell felszerelni. A lényege – írja a francia Actu –, hogy jobb valós idejű tájékoztatást nyújt a járművezetőknek a megengedett maximális sebességről. Ezzel az a cél – itt jön a szokásos mantra –, hogy csökkentsék a gyorshajtást és a baleseteket az utakon.

0ed78fdafbf945e52111af83e31db8f9,30288af6

A rendszer nevének rövidítése ISA. Ez az intelligens sebességadaptáció rövidítése: olyan rendszer, amelynek célja, hogy segítsen a járművezetőnek tartani a megengedett sebességet az úton. Az ISA bekapcsol, ha az autós – anélkül, hogy észrevenné – az általa használt útra/sávra vonatkozó sebességhatár felett halad. A rendszer a leolvasott táblaértéket összeveti a sebességgel és figyelmeztet.

Itt gyorsan hozzátesszük: „de jó”! :/ Teszttapasztalataink alapján állítjuk, kevés jól működő táblafelismerő rendszert láttunk. Pontosabban nagyon keveset. Volt, hogy autópályán mutatott 50-et, mert a felhajtó rámpán még annyi volt és „beragadt” az érték. Így nagy boldogság lesz, ha a fals leolvasás miatt folyton visít a rendszer a következő sebességkorlátozó/feloldó tábláig, ha egyáltalán azt felismeri.

A cikk hozzáteszi, hogy a rendszer megengedett maximális sebességet a táblák fedélzeti kamerák és/vagy a jármű GPS-rendszerének segítségével történő észlelésével ellenőrzi, tehát ez lehet, hogy pontosabb értéked ad, mint a szimpla táblafelismerő. Bízunk benne, mert jó dolog a sebességtartó automatika, de így, pláne, hogy egyelőre kevés autóban lesz ez kötelező, furcsa haladási minták alakulhatnak ki az utakon.

Képek: Actu.fr, BBC, Bild, Solo Motori

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

Címkék

főpolgármester választás kapcsolat Ford Ka Brixton Brabus hivatalos Brabusz blog hídpornó Martorell Rudolf Yaris Ford Transit autóreklám autómosó terepjáró vadász gördeszka Nissan carspotting gólya egyirányú utca Portugália OBB hómaró biztosítás sofőr röhej Drezda DDR halottaskocsi Waze hókotró 4-es metró kuka FKF traktor túlméretes szerelvény üldözés tetőbox prius megállás 60-as tábla tapolca királynő Trabant kresz-módosítás kézműves tábla természetkárosítás olajkút zala megye akadálymentesítés kgfb fekvőrendőr union kötelező felelősségbiztosítás NÚSZ nosztalgia figyelmeztető jelzés 112 közvilágítás segélyhívó downhill természetvédelem hírek kijárási tilalom aluljáró Lánchíd építkezés mixerautó betonmixer mixerkocsi street art libegő MOL Limo trolibusz sorompó alagút 1-es út BKV fedélzeti kamera fénysorompó m3-as autópálya félsorompó járda mentők villamos Jaguar útburkolati jel Berlin felicia pickup diy motorkerékpár tűzoltóautó autómegosztó körforgalom Volán skoda zene Toyota volkswagen M1 vasúti átjáró hülyenév ittas vezetés videó hülye kiírás BMW gyorshajtás motoros Hollandia rendszám matrica gyalogos bicikli Frankfurt rendőrség környezetvédelem kamion kereszteződés busz téli felkészülés tréler autóút M0 Barkas roller büntetőfékezés tél embléma vicces zöld Franciaország buszsáv hajó metró toyota prius kerékbilincs büntetés közlekedés közút dashcam autópálya tábla reklám hirdetés COVID-19 Urban Collëctif ICE opel frontera Spanyolország Isuzu 3-as metró felújítás Lime Párizs dízel korlátozás 5g M30 M7-es autópálya M1-es autópálya vasút hoax ZalaZONE online térkép forgalommal szemben aszfaltfestés felfestés autólopás hülyeség hőség győr csákvár felmérés varsó elektronikus jegy forgalomcsillapítás légszennyezés dugódíj levegő munkacsoport ellenőrzés közúti ellenőrzés gazdagrét városépítészet koppenhága fiat jegy Gyermekvasút kerékpársáv ergonómia omsz megkülönböztető jelzés bérlet talált tárgyak közösségi matchbox kolodko margit híd autós üldözés 8-as jegybankelnök matolcsy ford f150 modell hódmezővásárhely visual signature c evolution futár ctis fizető parkolás kia niro sportage lakott terület kezdete lakott terület vége genf daru citroen agip mol oldaltávolság józsefváros traffix dashcam taxi jobbra tartás m1-m7 őz vadveszély jog felelősség kár m1m7 elektromos motor tűzoltógarázs e-mobilitási tranzíció Olaszország Bubi elektromos autó utastájékoztatás húsvét kispolszki pötördi szerviz bicske volánbusz India köpködés Szentendre közlekedési lámpa múzeum felesleges tábla Európa tömegközlekedés hidrogénautó 8126 renault kerékpárút USA közbringa kerékpár kresz suzuki autóroncs Budaörs bogár vw parkolás traffipax francia 30 mercedes autómatrica kerékpáros autópálya-pihenő autóipar hibás tábla szabálytalanság vezetéstámogatás magyarország sebességkorlátozás vw bogár mobilozás Honda balesetveszély BKK önvezető autó programajánlómúzeum év körforgalma Vecsés Svájc baki mirai borgwarner kerékpáros stratégia ceausescu bukkanó hannover babakocsi kerekesszék árpád híd ötlet elektromos jármű navigáció karlobag kortrijk IAA tuning elektromos Budapest Közút útfelújítás útfelbontás LPG autógáz Jogger útépítés tükör heti összefoglaló karácsony stoptábla elsőbbség jövőautó rangefinder egészség Forma-1 ugrató veszélyes helyzet mazda mazda 6 mps kerékcsere rumpold BYD bor burgenland menetrögzítő kamera octavia lakatolás kiss&ride felnikupak LED világítás gyerekek ugratás repülőtér autószállító BYD Atto 3 sebesség benzinkút fényhíd szigetelőszalag zebra continental Dacia Logan Taliant Thalia Törökország biciklis elvesztés pótlás lengyelország Lakó-pihenő övezet szabály várakozás Egyesült Királyság elektromos busz zacskó statisztika Budapest dekor kresz tábla horvátország útdíj motor állapot Ausztrália Passat lökhárító karosszéria javítás e-roller rozsda karbantartás Ausztria hidrogén használtautó import használtautó-import kesztyűtartó barkács használtautó-vásárlás teherautó sebességhatár 30-as tábla Nagy-Britannia Audi felni kifordított kifordított felni münchen 20 homokvihar homok vihar korrózió tesla látási viszonyok Kína légzsák biztonsági öv utasvédelem rádió retró hangszóró klasszikus Lada zsiguli biztonság belgium várandósság hólánc fenntartható mobilitás új autó téli gumi mobiltelefon autonóm autózás mikromobilitás agresszió Honda E:ny1 la motorhiba olajfüst olajfogyasztás euro-norma Vito Mercedes Vito Ferrari emelkedő beláthatatlan útszakasz nissan ariya orosz autó rakomány tankolás hóember lakópark autógyár fejlesztés infrastruktúra párásodás klíma büntetőpont alkohol irányjelző betegség pszichológia UAZ közterület autó Magyar Közút kreatív roncs retro Dakar dugattyú hidrogénbusz Vision Zero cserbenhagyás lakat relatív gyorshajtás elektromos kamion Csehország alkatrész művészet traffix érdekesség fizetőkapu logó vicc előzés törésteszt poén különlegesség dohányzás az autóban alto suzuki alto figyelmetlen Baja smart lakótelep hagyomány 40-es tábla túlkorlátozás gyermekülés történelem közlekedési morál facebook golf nyár közlekedésbiztonság napelemes autó lightyear nyári gumi teszt sainz alonso omoda madrid robogó teherbringa Babboe elektromos munkagép szigorítás záróvonal gázolás elhagyatott elkobzás szabálytalan Tanuló tanulóvezető T matrica tanulóautó friss jogsi jogosítványszerzés ORFK feketedoboz szalagkorlát szár elektromos kerékpár németország elektromosautó kapubejáró foci futball sportpálya kerítés swift napelem teherbicikli biciklisáv töltés kutya fantomcég dobós cég vandalizmus szerbia oktatás GTI hamisítás alvázszám visszaélés bűncselekmény elektromos hajó baleset balesetmegelőzés fényszóró infotainment bírság követési távolság fáradtság elalvás régi autó kijelző képernyő figyelmetlen sofőr figyelmetlenség ADAC veszély prizma Opel CD lemez láthatóság id.7 volkswagen id.7 Opel Astra érintőképernyő izzó lámpa izzókészlet Autobahn kínai autó jogosítvány meghibásodás kamera ai megfigyelés plakát intertraffic zajvédő fal olajteknő lerobban ramcatch korlát segítségnyújtás sx4 suzuki sx4 felirat plakett katalizátor utazás műszaki hiba besorolás sávelfogyás poller terelőoszlop intertraffic 2024 villanyautó olcsó ingyen ingyen közlekedés használt autó iskola temető főút műszaki műszaki vizsga gyalogátkelő tégla körút hungária dugó csúcsforgalom szélvédő szélvédőcsere suzuki swift rendőrautó superb skoda superb szellőző fizikai gomb gomb motorosok vezetéstechnika vezetéstechnikai tréning képzés vezetéstechnikai képzés asszisztens zöld rendszám phev konnektoros hibrid figyelemelterelés figyelem amerika kresz2024 új kresz

Legutóbbi bejegyzések

Archívum

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ