Ritka szerencsétlen megfogalmazással indít a Velencei-tó környéki kerékpárforgalom megnövekedéséről szóló cikk a fejér megyei hírportálon. Ahogy a FEOL írja:
"A Dinnyés és Pákozd közötti felújított útszakaszon a nyári szezonban óriási a kerékpáros forgalom, ami nagy veszélyt jelent az autósok számára." És még az is belefért az első bekezdésbe, hogy "szóba került-e esetleg az autósforgalom elől történő ideiglenes lezárás lehetősége vagy más, a kerékpárosok forgalmát kordában tartó lehetőség". Lementettük ezeket a mondatokat az utókor számára, annyira szépek:
Persze, értjük mi, hogy ha az ember autót vezet, néha ilyen gondolatok képződnek a fejében. Veszélyes dolog kerékpárosokat gázolni, mert az embert akár le is csukhatják érte, és az is igaz, hogy az utóbbi időben, amióta meleg van, nagyon elszaporodtak a kerékpárosok, ideje lenne kezdeni valamit ezzel a problémával és gondoskodni az elszemtelenedett bringások kordában tartásáról. Csak ezt az egészet kettőezer-huszonötben már nem annyira píszí így le is írni egy újságban.
Ami pedig a lényeget illeti: a Dinnyés és Pákozd közötti út, elsősorban a 7-es főút és a Pákozd közötti rész kerékpáros forgalmat biztosító korlátozásaival nincs semmi baj, amikor ez a forgalom ténylegesen létezik. Nyaranta teljesen elfogadható, hogy ez a fontos bringás kiránduló útvonal a vakációs szezonban nem elsősorban a gépjárművek gyors, hatékony közlekedését szolgálja és 50-es táblákkal itt az autósok vannak kordában tartva, nem a bringások. Még azzal is egyetértünk, hogy az út mellett a tó peremének természetes élőhelyeit nem kell további útépítésekkel, a kétsávos, általában kis gépjárműforgalmú aszfaltcsík mellett külön bringaút építésével visszaszorítani.
Amivel nekünk itt bajunk van, az pont nem a bringásokról szól, hanem arról, hogy az 50-es táblák szezonon kívül is megmaradnak és akkor is érvényesek, ha az egész, három és fél kilométeres, tökéletesen belátható, szinte teljesen egyenes útszakaszon egy darab biciklis sincs:
Ez még nyáron is gyakran előfordul, de ha történetesen novembertől áprilisig jár erre kocsival az ember, akkor tényleg teljesen feleslegesen kell 50-re lassítania, vagy ami sokkal valószínűbb: ok nélkül, a korlátozást indokló valós balesetveszély teljes hiányában válik veszélyes, gyorshajtó bűnözővé. Mi úgy gondoljuk, inkább ezzel a problémával kellene kezdeni valamit, és az 50-es korlátozást időszakhoz, vagy ami még jobb: kerékpárosok valós jelenlétéhez kellene itt kötni.