240 tonnás dömper-trolik a Hitachi-tól
Az előrejelzések szerint az elektromos járművek ásványianyagigénye miatt 2020 és 2040 között 30-szorosára fog növekedni a lítium, 40-szeresére a nikkel iránti kereslet. Ez pedig magával húzza a bányászat felfutását is, ahol szintén előbb utóbb elkerülhetetlen lesz az elektromosítás.
Az akkumulátorok gyártásához szükséges ásványok iránti globális kereslet növekedésével az ABB, a Hitachi, a Komatsu és a Sumitomo közösen dolgoznak olyan innovatív technológiai kidolgozásán, amely csökkentette a japán bányászat károsanyag-kibocsátását.
A Hitachi és az ABB közötti együttműködés gyümölcse egy teljesen elektromos, 240 tonnás dömper, amelyet extrém igénybevételt jelentő, bányafelhasználásra terveztek. A cégek nem csak a gépet fejlesztették ki, hanem egy különleges felsővezeték-rendszert is, amely a töltést végzi, így a nap 24 órájában dolgozhatnak a gépek, nem kell töltőn rostokolniuk hosszú órákat.
Sík terepen a teherautó elektromos hajtáslánca a nagy kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát, de az emelkedők leküzdéséhez szükséges nagyobb energiamennyiséget már a felsővezetékből kapja a jármű. Lejtmenetben pedig fékezés közben visszatölt a rendszer.
Bakancsot húzott az Opel Frontera
Nemrég adtunk hírt arról, hogy a Stellantis terepes változatot faragott az apró, elektromos Fiat Pandából. Ha már az annyira látványosra sikerült, nem álltak meg, és újabb modellt tettek némileg terepképessé, az Opel Frontera-t.
Az eredeti, 1991-ben bemutatott Opel Frontera még valódi terepjárónak készült, alvázas-összkerékhajtású modell volt. A kései utód ebből semmit nem örökölt, bármennyire is úgy néz ki a teljesen elektromos, emelt hasmagasságú Opel, ahogy az átlagember egy terepjárót elképzel. Agresszív mintázatú AT gumiabroncsok feszülnek a felniken, van tetőcsomagtartója, gallyterelő sodronya, extra lámpái, homoktrepnije és még ki tudja milyen extra felszerelései. Egy dolog maradt ki belőle a kicsinosítás után is: a 4x4-es hajtás.
Hasonlóan az utcai változathoz, a Frontera Gravel is 113 lóerős és elsőkerék-hajtású, egy töltéssel úgy 295 kilométer kaland fér bele az akkumulátor kapacitásába.
Forrás: Stellantis
Kínában az elképesztő luxus is olcsó
Nagyjából 100 ezer dolláros - 35 millió forintos - áron kínálják a Maybach kínai megfelelőjeként is említhető Maextro S800-at. A kínai luxusmárka csatahajója akár 852 lóerős is lehet, és a Huawei által fejlesztett csúcstechnológiás eszközökkel van degeszre tömve. Az idén februárban bemutatott modell már megvásárolható. Két nap alatt kétezer megrendelés futott be a céghez, ami sok fejfájást okozhat a jóval drágábban kínált, klasszikus, európai luxusautók gyártóinak.
Bár Kína autóipara az elmúlt években rengetegett fejlődött a formatervezés terén, de a most megjelent autót elnézve nem nehéz felfedezni az erős európai behatást. Másként fogalmazva, az autón rengeteg olyan formai elemmel találkozni, amit már láthattunk korábban is. Például Rolls-Royce-on.
Az 5,48 méter hosszú, 2 méter széles és 1,54 méter magas, 3,37 méteres tengelytávú luxusautó 480 és 852 lóerős változatban vásárolható meg.
Forrás: Huawei