Robotok hozhatják a csomagot
Az Amazon humanoid robotok tesztelését kezdi meg hamarosan, amelyeknek - vagy akiknek -, a csomagok kézbesítése lesz a feladatuk. Persze nem gyalog jönnek majd házhoz az amazonos, eBay-es vásárlással, hanem a Rivian elektromos furgonjaival.
Bár sokkal izgalmasabb lenne, ha nem csak a csomagot cipelnék el az ajtóig, hanem magát az elektromos autót is robotok vezetnék, de ez még a távolabbi jövő része lesz. A Rivian-ok kormányai mögött egyelőre emberek ülnek.
Az Amazon-nak már nagy tapasztalata van az emberformájú robotok alkalmazásában, bár eddig csak a saját telephelyén dolgoztatta őket, ahol szintén a csomagokkal kapcsolatos munkákat bízták rájuk.
Egyelőre egy fedett, a külvilág kihívásait szimuláló robotjátszótéren tesztelik a később kézbesítésre szánt robotokat, ahol többek között azt is vizsgálják, hogy lesznek képesek maguktól megoldani az autóból ki, illetve beszállást.
Megérkeztek a legújabb Xiaomi rollerek
A Xiaomi a magyar piacra is meghozta a legfrissebb elektromos roller sorozatát, az Electric Scooter 5-öt. A teljes sorozat az Elite, Electric Scooter 5, Pro és Max modellekből áll, és 149.990, 169.990, 229.990 illetve a csúcsváltozat esetében 259.990 ezer forintos áron lehet hozzájuk jutni.
A cég összes rollere a szabályozás szempontjából kritikus 25 kilogramm alatti tömegű és a csúcssebességük is 25 km/óra, így az üzemeltetésük megúszható biztosítás nélkül is. Mindegyik típus rendelkezik első-hátsó lámpával, csengővel, és a kormányszarv szélén irányjelző is segíti a biztonságos közlekedést. A csúcsváltozat Max ezen felül kiegészítő hangulatvilágítást is kapott.
A hátsókerék-hajtású rollerek másodpercek alatt összecsukhatók, esőben is használhatók, és a menőbbek regeneratív fékezésre, visszatöltésre is képesek, valamit ellátták őket olyan extrákkal is amelyek eddig inkább csak az autóiparban voltak ismertek. Ilyen a 3 százalékosnál meredekebb lejtőn aktiválható visszagurulásgátló, vagy a nedves, csúszós útfelületen hasznos kipörgésgátló. A rollerek hatótávja kiviteltől függően 40 és 60 kilométer közötti.
New Yorknak elege lett a száguldó villanybringákból
New York város tisztviselői új sebességkorlátozás bevezetésére készülnek, ami az elektromos kerékpárokat célozza. A 15 mérföldes – 25 km/órás – korlátozást a járdák biztonságát növelő terv részeként tervezik bevezetni. Sok más nagyvároshoz hasonlóan New Yorkban is problémát okoz az egyre terjedő, hangtalanul, nagy sebességgel közlekedő elektromos kerékpárok klasszikus forgalomszabályozási keretek között kezelhetetlenül nagy száma.
Ezek a járművek önmagukban nem is lennének veszélyesek, de általában folyton siető és a közlekedési szabályokra fittyet hányó futárok hajtják őket, így a többi járdán közlekedő biztonsága érdekében a városvezetés szükségesnek érezte a szigorúbb sebességkorlátozás bevezetését.
Eddig is volt sebességkorlátozás a pedálos villanybringák számára, de a korábbi 28 mérföldes – 45 km/órás – korlátozás mellett a gyalogosok nem érezték biztonságban magukat. (a gázkarral rendelkező e-bringákra valamivel alacsonyabb, 32 km/órás korlátozás volt érvényben) A tervezet váratlanul érte a városban működő bérbringa szolgáltatókat, akik jelenleg még nem állították át járműveiket, hogy megfeleljenek az új korlátozásnak.
Természetesen vannak ellenzői is a tervnek. Ők azzal érvelnek, hogy a szigorúbb sebességkorlátozás igazságtalanul büntethetné a törvénytisztelő kerékpárosokat, miközben kevéssé tartaná vissza a tényleges gyorshajtókat. Emellett a futárok keresetéért is aggódnak, akik lassabban tekerve csak kevesebb házhozszállítást tudnak elvégezni, ami a jövedelemükben is észrevehető lesz.
(A Traffix.hu megjegyzése: az átlagos emberi erővel hajtott kerékpároknál nehezebb, erősebb, gyorsabb e-bike-ok korlátozásával kapcsolatos aggályokra elég kézenfekvő a válasz. 25 km/h-nál nagyobb sebességre képes kétkerekű járművek eddig is léteztek, csak éppen olyan üzemeltetési és üzembentartási szabályok vonatkoztak, vonatkoznak rájuk, amik alól az elektromos kerékpárok gyártói és használói hajlamosak mindaddig önkényesen kivonni magukat, amíg külön szabályban ki nem terjeszti rájuk valamilyen hatóság a robogókra, motorkerékpárokra érvényes előírásokat.)