Másfél éve, 2023 év végén nyílt meg Budaörsön, az M1/M7 budapesti bevezető szakasza mellett, a Tesco, Auchan, Ikea felé vezető lehajtónál a MOONCITY, az elektromos autózás talán legimpozánsabb hazai szentélye. A különleges dizájnú épületben az elektromos autó vásárlását fontolgató magyar autósok eddig elsősorban az otthoni vagy munkahelyi e-autó-töltési lehetőség kialakításával kapcsolatban kaphattak tanácsokat. Mostantól ennél jóval intenzívebb élményben lehet részük: kipróbálhatják a nekik tetsző autót is az ide telepített 12 darab elektromos Volkswagen, Audi, Cupra vagy Skoda tesztautó közül.
A kocsikat a helyszínen megvenni nem lehet, mert akkor szegény többi érdeklődő nem tudna mibe beülni. Aki nagyon fellelkesül, annak az online konfigurátor megnyitása vagy egy márkakereskedés felkeresése jelenti a következő lépést. (A töltőtelepítést viszont meg lehet rendelni közvetlenül a MOONCITY-ben.) Aki pedig úgy dönt, hogy inkább egy használt villanyautóra van szüksége, átballaghat a szomszédos Weltauto-kereskedésbe keresni egyet.
A tipikus kérdések tépelődő villanyautó iránt érdeklődőktől
Ha valaki csak úgy arra jár, akkor is megéri beugrania körülnézni, inni egy kávét, bejárni az érdekes kialakítású, látványos épületet
Egy ilyen vásárlási folyamatról már van is egy céges anekdota. Pár napja, még a hivatalos megnyitó előtt egy érdeklődő a MOONCITY-ben először elszontyolodott, amikor megtudta, hogy az elektromos Skoda Elroq, ami megtetszett neki, nem rendelhető tetőablakkal. Viszont felvidult, amikor a tanácsadók elmondták neki, hogy a szomszédban épp árulnak egy nagyobb, alig használt VW ID.7-et, amiben viszont van üvegtető. Át is ment, megnézte a kocsit és rögtön le is foglalózta. Szóval tessenek vigyázni, veszélyes hely ez a MOONCITY, mert aki odamegy villanyautókat nézegetni, esetleg tényleg vesz is egyet!
Egyébként Magyarországon, ha valakitől, a MOONCITY-t üzemeltető és a Volkswagen Csoport autóit importáló Porsche Hungáriától nagyon is kézenfekvő lépés volt összekapcsolni az elektromos autó megvásárlásával és üzemeltetésével kapcsolatos népművelő tevékenységet. A Tesla politikai jellegű zűrjeinek következtében az idei első negyedévben a VW-csoport vette át a vezető helyet az európai villanyautó-eladások listáján, az Unióban eladott elektromos modellek közül pedig a legnépszerűbb tíz modellből a tavalyi kettő helyett jelenleg már hét típust a VW-csoport gyárt!
A megvásárolt villanyautókat pedig tölteni is kell valahol, ami a legtöbb családi ház vagy akár vállalkozási telephely esetében jóval többről szól annál, hogy oda kell tudni állni a kocsival egy konnektor mellé. Egy elektromos autó napi töltése a fali töltő felszerelése mellett gyakran hálózatbővítést is igényel, ami komoly adminisztrációs és persze villanyszerelési munka, aminek megszervezésében a MOONCITY-nél tudnak segíteni. Sőt: ha valaki napelemes rendszerrel, házi elektromosenergia-tárolóval szeretné olcsóbbá tenni villanyautója napi üzemeltetését, akkor is jó helyen jár Budaörsön: a MOONCITY-nél az érdeklődőt ezzel foglalkozó szerződött, minősített partnerhez irányítják további tanácsokért, ajánlatért.
A MOONCITY-ben tölteni is tud, akinek már van villanyautója. A nagy teljesítményű DC-töltőből ottjártunkkor is 100 kW feletti teljesítménnyel ment az energia (egy Mercibe - a töltő nem csak a VW-csoportos autósoké)
Wachtler Tamás, a Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója mindezt így foglalta össze az új szolgáltatás indítására szervezett rendezvényen: „Tesztközpontunk célja nem csupán a gépjárművek bemutatása, hanem a teljes elektromos ökoszisztéma – így a töltési lehetőségek, energiaellátási kérdések, használati szokások – érthető, gyakorlatorientált megismertetése is.” Mi pedig így foglaljuk össze: aki bizonytalan abban, hogy kell-e neki villanyautó, és ha igen, milyen, valamint nem tudja, hogy ha megvette az e-autót, hogyan fogja tölteni, nyugodtan kérjen egy időpontot a mooncitysektől egy beszélgetésre! Minden kérdésére választ fog kapni, elköteleződési kényszer nélkül.