A jövőben a németországi városok és az önkormányzatok könnyebben tudnak majd kerékpárutakat és buszsávokat kialakítani. Az átfogó 30 km/h sebességkorlátozás városi területeken azonban továbbra sem lesz egyszerű. Pénteken a Bundesrat (a német törvényhozás) elfogadta a közlekedési törvény, a Straßenverkehrsordnung (StVO) módosítását.
Az új törvénybe iktatták, hogy a helyi hatóságok könnyebben létesíthetnek kerékpárutakat, kerékpáros parkolóhelyeket, buszsávokat és zebrákat anélkül, hogy ez bíróság előtt megtámadható lenne. És gyakrabban írhatnak elő 30 km/h sebességet, például játszótereken, gyalogátkelőhelyeken és ott, ahol sok iskolás van (korábban ez csak közvetlenül az iskolák környékén volt megengedett, mostantól azonban nagy forgalmú iskolai útvonalak mentén is lehetséges). A lakosok parkolási díját már nem csak ott lehet kivetni, ahol túl kevés a parkolóhely. Továbbá mostantól lehetőség van arra is, hogy két 30 km/h-s zóna között rugalmasabban írjanak elő csökkentett sebességkorlátozást a forgalom jobb áramlása érdekében. Ez eddig legfeljebb 300 méteres réseknél volt lehetséges, a jövőben akár 500 méteres réseknél is lehetséges lesz.
A buszok számára külön sávok vagy extra közlekedési lámpák kialakítása könnyebbé válik – csakúgy, mint a kerékpárok és a gyalogosok számára „megfelelő területek” biztosítása. Továbbá a hatóságok számára lehetővé kell tenni a klímabarát mobilitás tesztelésére szolgáló sávok kialakítását is – például e-autók, hidrogénüzemű járművek vagy többszemélyes autók számára. Ez a biztonságot is javítaná, ha az ilyen sávokat a különböző sebességek kombinálására használnák induláskor.
Új, egységesített közlekedési táblát kell alkalmazni a magán- és kereskedelmi célú be- és kirakodásra szolgáló különálló parkolókra. Ennek célja, hogy visszaszorítsa a parkolóhelyeket kereső, megálló és a második sorban parkoló forgalmat, amely gyakran a forgalom megakadását eredményezi és baleseteket okoz. Az új kék táblák időbeli korlátozással jelölik majd a rakodási zónákat, és az úttesten is lehet majd jelölni a területet. A Szövetségi Tanács megszavazta azt a változtatást, hogy a táblán a „rakodási zóna” helyett a megfelelőbb „rakodási terület” kifejezés szerepeljen.
A 3,5 tonna feletti járművek esetében tilos lesz 30 kilométer/h-nál nagyobb sebességnél kikapcsolni a vészfékasszisztens rendszereket. Az indoklás szerint különösen az autópályákon gyakran történhetnek súlyos balesetek, például amikor a teherautók a dugó végén álló járműveknek ütköznek. Az ilyen rendszerek figyelmeztetnek a közelgő ütközésre, és automatikusan csökkentik a sebességet.
Közlekedésbiztonsági, valamint zöld szervezetek, de a Zeit Online véleménycikke szerint kevés változás történt azzal, hogy nem engedik meg az önkormányzatoknak a teljes, akár az egész településre kiterjedő 30-as zónák kialakítását, azokat ugyanis bíróságon továbbra is meg kell indokolni.
Volker Wissing szövetségi közlekedési miniszter hangsúlyozza, hogy az átfogó 30 km/h-s sebességkorlátozásról nem lehet szó. Pártja, az FDP (Szabaddemokrata Párt) számára tabu minden, ami szerintük korlátozná az autósokat – az általános sebességkorlátozást a polgárok szabadságának illetéktelen megnyirbálásának tekintik. Így ez nem is tudott átmenni a törvény módosításakor.