Forgalomirányítók? A feladataikat látva ez erős eufemizmus. Az osztrák autópályafenntartó, az Asfinag közlése szerint a sztrádák "gyorsreagálású erőit", az úgynevezett forgalomirányítókat Bécs urán már Salzburg térségében is motoros osztag támogatja. Ha a kísérleti projekt sikeres lesz, akkor kiterjesztik ezt a többi, forgalomirányítókkal rendelkező agglomerációra, Linzre és Grazra is.
„Csak a bécsi agglomerációban naponta tíz-tizenöt olyan incidens történik az autópályákon és autóutakon, melyek megbénítják a forgalmat és veszélyeztetik a közlekedők biztonságát. Célunk, hogy még gyorsabban és rugalmasabban tudjunk reagálni és segíteni. Ezért hoztuk létre a motoros osztagot, és ezzel alkalmazkodunk más kéklámpás szervezetekhez is” – hangsúlyozza Heimo Maier-Farkas, az Asfinag szolgáltatói részlegének igazgatója.
Jelenleg három motorkerékpárt (ebből kettő elektromos) használnak, defibrillátorral, elsősegélycsomaggal, összecsukható forgalomterelő kúppal, indítódobozzal és légkompresszorral felszerelve, hogy elsősegélyt, meghibásodás esetén pedig műszaki segítséget nyújthassanak. A speciálisan képzett alkalmazottak felszerelése a legmagasabb biztonsági előírásoknak is megfelel, kezdve a légzsákos mellénytől a speciális, 24 órán át az esőt be nem engedő Gore-Text dzsekiig. A motorosok sisakba integrált rádiórendszerrel akár vezetés közben is folyamatosan kommunikálhatnak a központtal, ha helyzet van, a központ azonnal kiadhatja nekik az esemény helyszínét.
A „Traffic Managerek” különleges munkacsoportja 2014 óta tevékenykedik Bécs autópályáin. Fő feladatuk a forgalom figyelése, hogy a torlódások esetleges jeleit időben felismerjék. Ha pedig mégis történik valami, gyorsan a helyszínen vannak. A speciálisan képzett munkatársak szorosan együttműködnek a rendőrséggel, a tűzoltósággal és a mentőszolgálattal.
fotó: Asfinag