A francba, ez kimaradt a KRESZ-módosítással kapcsolatos javaslataink közül, csaptam a homlokomra ma reggel, ahogy az M7-esen a leállósávban hasító robogós pizzafutár történetét olvastam a Magyar Közút Instáján. Mármint nem az, hogy lehessen robogózni a leállósávon, hanem hogy a leállósávon haladás általános tilalma alól legyen egy nagyon is életszerű és logikus kivétel.
A fenti képen épp néhány leállt hengerrel vánszorog a G-Merci az első kihajtóig, hogy minél hamarabb eltűnjön a veszélyzónából. Ez a magatartás jelenleg tilos, 130 ezer forintos bírság jár érte, a buta szabály szerint az ilyen kocsit ott kell hagyni a leállósávon; ez szerintünk sokkal veszélyesebb és életszerűtlenebb
Egy barátom két évvel ezelőtti esete kapcsán szembesültem azzal, hogy akinek elromlik, de azért mozgásképes marad az autója az autópályán, objektív felelősségi elv alapján, jelenleg 130 ezer forintos bírsággal büntetendő szabálysértést követ el, ha elvánszorog a leállósávon az első kihajtóig. Ez szerintünk butaság: minden közlekedő számára biztonságosabb, ha a lelassult, lerohadt autó minél gyorsabban eltűnik a sztrádáról. Éppen ezért a jelenleg a közlekedési tárcánál zajló KRESZ-revízióhoz kapcsolódóan a következő újabb módosító javaslatot vittük fel az ezeket tartalmazó listánkba:
"Javasoljuk az új KRESZ-ben rendezni a gyorsforgalmi utak leállósávján műszaki hibából eredő lassú haladás ügyét. Jelenleg a meghibásodott, de mozgásképes járművel is tilos haladni a leállósávon (37. § 5. pont), 130 ezer forintos közigazgatási bírság terhe mellett. Ezt a büntetést az autópályákon lévő kamerák felvételei alapján ki is szokták szabni, ezután levelezgetéssel lehet mentesülni a befizetéstől. Javasoljuk, hogy az új KRESZ tegye lehetővé a leállósáv használatát műszaki hibás járművek számára, vészvillogóval, maximum 60 km/h sebességgel, de a haladó sávok forgalmánál mindenképpen lassabban, kötelező kihajtással az első lehetőségnél, akkor is, ha az nem lehajtó, hanem pihenő vagy benzinkút."