Budapest főpolgármestere a tavaly nyári Árpád hídi baleset – amikor száguldó sofőr gázolt egy szabályosan közlekedő kerékpárost – után megígérte, hogy 45 traffipaxot telepítenek szerteszét a fővárosban. Szinte napra pontosan egy évvel később, szerdán újabb halálos baleset történt szintén az Áriád hídon, miután egy lopott taxit vezető sofőr a forgalommal szemben hajtott fel a hídra, és frontálisan ütközött egy Suzukival. A balesetben a lopott taxi sofőrje és a Suzuki mindkét utasa meghalt.
Másnap Karácsony Gergely Facebook-oldalán részletes posztban mutatta be, hol vannak/lesznek a fix traffipaxok Budapesten.
A főpolgármester posztja szerint már tavaly elkezdték a fixen telepített és állandóan működő sebességmérő kamerák telepítését – az első próbaüzemű készüléket a Váci úton, a Duna Plaza mellett. „Az üzemeltetési költségek csökkentése érdekében az eredetileg tervezett 45 darab, egy-egy sáv mérésére alkalmas kamera helyett 26 darab olyan modernebb sebességmérő kamera telepítésére került sor, amelyek összesen 46 sáv forgalmát képesek figyelni.”
Olyan helyszíneket választottak az önkormányzat munkatársai – a rendőrséggel folyamatosan egyeztetve –, ahol a balesetveszély mértéke ezt indokolta, továbbá kellő infrastruktúra is rendelkezésre áll: konzol, áramellátás, optikai kábel. Ezeket a készülékeket a fővárosi önkormányzat üzemelteti, a büntetések pedig a rendőrséghez folynak be. A pénzáramlásra „a sikeres tesztüzemet és a fixen telepített sebességmérő kamerákat jelző közúti jelzőtáblák kiszerelését követően a következő hetekben kerül sor”, miután élesítik majd a berendezéseket.
„A sebességmérő kamerák a közlekedésbiztonság szempontjából igen jelentős szerepet játszanak, azonban sajnálatos módon a tegnapi, az Árpád hídon bekövetkezett tragédiát a forgalommal szemben közlekedő gépjármű vezetője okozta. Az ilyen rendkívüli esetekben a sebességmérő kamerák sem nyújtanak védelmet” – zárja posztját a főpolgármester.
(A Traffix kiegészítése: a főpolgármester tájékoztatására megjegyezzük, hogy az emlékezetes tavalyi biciklisgázolás ellen sem megoldás pár kamera, hiszen a sportból extrém gyorshajtók számára a városi száguldozás életforma, a kamerák előtt lassítanak, vagy másként gondoskodnak a bírságbefizetés elkerülésétől, de mivel a jelenlegi rendszerben a fix kamerás bírságolásoknak személyi konzekvenciája nincs, a számukra legrosszabb esetben is csak néhány tízezer forintos hobbi az extrém gyorshajtás, a büntetés még a jogosítványukat sem veszélyezteti. A valódi megoldás a folyamatos rendőri jelenlét, az extrém szabályszegőkkel szembeni azonnali személyes intézkedés lenne.)