Ez a bejegyzés az ÉKKE/Traffix saját ihletésű vagy támogatóitól kapott, a hatályos magyar KRESZ illetve az európai közúti közlekedésszabályozás módosítását, észszerűsítését, áramvonalasítását szolgáló javaslatait gyűjti össze egy helyre. Az egyes témák külön bejegyzéseire a listában található linkek vezetnek.
9, Mindkét irányból behajtani tilos tábla hatálya alatt mozgáskorlátozott igazolvánnyal rendelkező autósok behajthatnak, kivéve ha "kivéve". Azaz, ha kiegészítő táblán pl. ott van, hogy például "Kivéve: BKK, taxi", akkor csak a BKK és taxi hajthat be, mozgáskorlátozott nem. Ez nem jó így szerintünk. A mozgáskorlátozottak behajtását szabályozni kell - leginkább kiegészítő táblával, mert az sem biztos, hogy jó ötlet, ha minden esetben megkapják a lehetőséget a behajtásra, például veszélyes útszakaszra.
8, Míg lakott területen kívül az útkezelőknek kötelező 60-as tábla kihelyezésével (túl)biztosítani a forgalmat, lakott területen belül nincs ilyen előírás, így pl. a Budaörsi úton létezik 70 km/h engedélyezett sebesség a járműforgalom számára a zebráknál. Úgy gondoljuk, harmonizálni kell ezt a 20/1984. (XII. 21.) KM rendelet módosításával, javaslatunk szerint az általános max. 70 irányában.
7, Az út menti munkák miatt kihelyezett ideiglenes korlátozó táblák területi érvényessége legyen kötelezően meghatározva a KRESZ-ben, hogy egy gallyazás miatt kirakott 40-es tábla érvényessége ne mindig automatikusan a következő kereszteződésig tartson. Javaslataink: az ideiglenes korlátozások általánosan meghatározott területi hatálya a tábla utáni 500 méterig tartson, kivéve, ha nincs megjelölve kiegészítő táblával pontosítás vagy ha nincs feloldó tábla a korlátozott útszakasz végén. Pontszerű korlátozás esetén (pl. mozgó járművön elhelyezett sebességkorlátozó tábla) kiegészítő tábla mutassa, hogy pontszerű korlátozásról van szó.
6, Forgalmi rend változás tábla csak pontosító kiegészítéssel legyen kihelyezhető - nem nagy dolog, de rendezettebbé tenné a közlekedők életét, ha a hazai forgalomszervezési gyakorlatban gyakran évekre kint felejtett felkiáltójelet "forgalmi rend változás" táblák kapnának egy kis kiegészítést arról is, hogy mikortól változott az a forgalmi rend.
5, Legyen általános érvényű EU-s szabályozás a személyautók felszerelésére biztonsági kiegészítőkkel.
4, Bizonyos feltételeknek megfelelő, kis forgalmú utakon lehessen a forgalommal szemben is parkolni (várakozni) az autóval. (Egy korai ötlet; egy későbbi, általunk kidolgozott, a közönségünkkel megszavaztatott, az akkor illetékes minisztérium által támogatásra NEM javasolt megoldás.)
3, A magyar KRESZ egyik alapvető mindenkit kriminalizáló eleme a, hogy a kereszteződés kezdete oldja az addig érvényes korlátozásokat. Ez ugye azt jelenti, hogy egy emelt sebeségű úton minden egyes kereszteződés előtt le kellene lassítani az általános korlátozás mértékére (pl. a Budaörsi út 70-es szakaszán 50-re). Ezt a helyzetet rendezni kellene.
2, A többsávos körforgalmak egységes, univerzális szabályozása.
1, Legyen a lakott területen kívüli általános megengedett legnagyobb sebesség alapesetben 100 km/h, mint a szomszédos Ausztriában vagy a közlekedési rendet nagyon komolyan vevő Németországban! (Tudjuk, hogy az elképzelés pont annyira reménytelen, mint amennyire amúgy valós, hogy a jó állapotú utakon inkább 100 a személyautók valódi sebessége, mint 90, de azért a javaslatot felszínen tartjuk.)