KRESZ-módosító javaslatok, ötletek gyűjtőoldala

Ez a bejegyzés az ÉKKE/Traffix saját ihletésű vagy támogatóitól kapott, a hatályos magyar KRESZ illetve az európai közúti közlekedésszabályozás módosítását, észszerűsítését, áramvonalasítását szolgáló javaslatait gyűjti össze egy helyre. Az egyes témák külön bejegyzéseire a listában található linkek vezetnek.

9, Mindkét irányból behajtani tilos tábla hatálya alatt mozgáskorlátozott igazolvánnyal rendelkező autósok behajthatnak, kivéve ha "kivéve". Azaz, ha kiegészítő táblán pl. ott van, hogy például "Kivéve: BKK, taxi", akkor csak a BKK és taxi hajthat be, mozgáskorlátozott nem. Ez nem jó így szerintünk. A mozgáskorlátozottak behajtását szabályozni kell - leginkább kiegészítő táblával, mert az sem biztos, hogy jó ötlet, ha minden esetben megkapják a lehetőséget a behajtásra, például veszélyes útszakaszra.

8, Míg lakott területen kívül az útkezelőknek kötelező 60-as tábla kihelyezésével (túl)biztosítani a forgalmat, lakott területen belül nincs ilyen előírás, így pl. a Budaörsi úton létezik 70 km/h engedélyezett sebesség a járműforgalom számára a zebráknál. Úgy gondoljuk, harmonizálni kell ezt a 20/1984. (XII. 21.) KM rendelet módosításával, javaslatunk szerint az általános max. 70 irányában.

7, Az út menti munkák miatt kihelyezett ideiglenes korlátozó táblák területi érvényessége legyen kötelezően meghatározva a KRESZ-ben, hogy egy gallyazás miatt kirakott 40-es tábla érvényessége ne mindig automatikusan a következő kereszteződésig tartson. Javaslataink: az ideiglenes korlátozások általánosan meghatározott területi hatálya a tábla utáni 500 méterig tartson, kivéve, ha nincs megjelölve kiegészítő táblával pontosítás vagy ha nincs feloldó tábla a korlátozott útszakasz végén. Pontszerű korlátozás esetén (pl. mozgó járművön elhelyezett sebességkorlátozó tábla) kiegészítő tábla mutassa, hogy pontszerű korlátozásról van szó.

6, Forgalmi rend változás tábla csak pontosító kiegészítéssel legyen kihelyezhető - nem nagy dolog, de rendezettebbé tenné a közlekedők életét, ha a hazai forgalomszervezési gyakorlatban gyakran évekre kint felejtett felkiáltójelet "forgalmi rend változás" táblák kapnának egy kis kiegészítést arról is, hogy mikortól változott az a forgalmi rend.

5, Legyen általános érvényű EU-s szabályozás a személyautók felszerelésére biztonsági kiegészítőkkel.

4, Bizonyos feltételeknek megfelelő, kis forgalmú utakon lehessen a forgalommal szemben is parkolni (várakozni) az autóval. (Egy korai ötlet; egy későbbi, általunk kidolgozott, a közönségünkkel megszavaztatott, az akkor illetékes minisztérium által támogatásra NEM javasolt megoldás.)

3, A magyar KRESZ egyik alapvető mindenkit kriminalizáló eleme a, hogy a kereszteződés kezdete oldja az addig érvényes korlátozásokat. Ez ugye azt jelenti, hogy egy emelt sebeségű úton minden egyes kereszteződés előtt le kellene lassítani az általános korlátozás mértékére (pl. a Budaörsi út 70-es szakaszán 50-re). Ezt a helyzetet rendezni kellene.

2, A többsávos körforgalmak egységes, univerzális szabályozása.

1, Legyen a lakott területen kívüli általános megengedett legnagyobb sebesség alapesetben 100 km/h, mint a szomszédos Ausztriában vagy a közlekedési rendet nagyon komolyan vevő Németországban! (Tudjuk, hogy az elképzelés pont annyira reménytelen, mint amennyire amúgy valós, hogy a jó állapotú utakon inkább 100 a személyautók valódi sebessége, mint 90, de azért a javaslatot felszínen tartjuk.)

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

Címkék

főpolgármester választás vicces kapcsolat Ford Ka Brixton Brabus hivatalos Brabusz blog hídpornó Martorell Rudolf Yaris Ford Transit autóreklám autómosó terepjáró vadász gördeszka tréler reklám Nissan carspotting hajó gólya egyirányú utca Portugália OBB rakomány hómaró biztosítás sofőr hülyenév röhej Drezda DDR zene halottaskocsi Waze Barkas hókotró tél Frankfurt 4-es metró téli felkészülés kuka FKF buszsáv traktor túlméretes szerelvény autóút üldözés tetőbox prius toyota prius megállás 60-as tábla tábla tapolca kamion rendőrség M0 királynő Trabant motorkerékpár kresz-módosítás kézműves tábla embléma természetkárosítás olajkút zala megye videó akadálymentesítés kereszteződés gyorshajtás útdíj kgfb fekvőrendőr union kötelező felelősségbiztosítás NÚSZ nosztalgia figyelmeztető jelzés 112 közvilágítás segélyhívó downhill természetvédelem hírek kijárási tilalom aluljáró Lánchíd gyalogos közút építkezés mixerautó betonmixer mixerkocsi street art libegő autómegosztó kerékbilincs MOL Limo trolibusz matrica 30-as tábla sorompó alagút hirdetés 1-es út közlekedés Franciaország BKV fedélzeti kamera zöld fénysorompó M1 rendszám m3-as autópálya dashcam vasúti átjáró büntetőfékezés mobiltelefon félsorompó ittas vezetés járda busz mentők volkswagen hülye kiírás környezetvédelem Hollandia villamos BMW Jaguar roller útburkolati jel Berlin skoda felicia pickup diy autópálya tűzoltóautó közlekedésbiztonság metró Volán büntetés körforgalom Toyota kresz tábla közbringa COVID-19 Urban Collëctif ICE autómatrica opel frontera balesetveszély sebességkorlátozás 30 Spanyolország Isuzu 3-as metró felújítás közlekedési lámpa felesleges tábla Európa Lime németország Párizs dízel korlátozás 5g USA M30 M7-es autópálya mobilozás M1-es autópálya vasút hoax önvezető autó ZalaZONE online térkép Bubi forgalommal szemben aszfaltfestés felfestés autólopás hülyeség hőség győr csákvár figyelmetlenség balesetmegelőzés 8126 suzuki felmérés varsó tömegközlekedés elektronikus jegy forgalomcsillapítás légszennyezés dugódíj levegő munkacsoport ellenőrzés közúti ellenőrzés francia gazdagrét városépítészet koppenhága fiat jegy Gyermekvasút kerékpársáv ergonómia omsz megkülönböztető jelzés bérlet mercedes autóroncs Olaszország vezetéstámogatás elektromos autó talált tárgyak közösségi matchbox Magyar Közút autópálya-pihenő kolodko margit híd autós üldözés 8-as jegybankelnök matolcsy ford f150 kerékpáros vw bogár vw bogár modell Honda hódmezővásárhely renault visual signature c evolution elektromos motor futár ctis kerékpárút autóipar fizető parkolás kia niro sportage Budaörs lakott terület kezdete lakott terület vége genf daru citroen agip mol oldaltávolság józsefváros traffix dashcam taxi jobbra tartás m1-m7 őz vadveszély baleset jog felelősség kár m1m7 BKK tűzoltógarázs e-mobilitási tranzíció parkolás szabálytalanság traffipax közlekedési morál hibás tábla utastájékoztatás húsvét kispolszki pötördi szerviz bicske volánbusz India köpködés Szentendre Budapest múzeum kerékpár magyarország kresz hidrogénautó programajánlómúzeum év körforgalma Vecsés Svájc baki mirai borgwarner kerékpáros stratégia

Legutóbbi bejegyzések

Archívum