Mint oly sok minden más, a kamionok autópályás (pontosabban gyorsforgalmi úton történő) előzésére vonatkozó szabályrendszer sem egységes Európában. Erre akkor döbbentem rá, amikor az M0-s háromsávos részén a legbelső sávban kényelmetlenül bedobozolódtam három kamion és a szalagkorlát közé. Első gondolatom az volt, hogy a háromsávos sztráda (vagy autóút) legbelső sávjából biztos nálunk is ki vannak tiltva a nehéz teherautók, de amikor végigtúrtam a KRESZ-t, úgy éreztem, hogy ez a tiltás lehetne egy kicsit explicitebb.
A KRESZ-ben sem a tehergépkocsik, sem a három vagy több sávos autópályák, autóutak közlekedési szabályai között nem találjuk meg ezt a tiltást. A szabályalkotó a párhuzamos közlekedésről szóló részben rejtette el a dolgot, ahol a 36. paragrafusban ez olvasható:
"(3) * A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van útburkolati jelekkel kijelölve, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban – a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával – bármely gépjárművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra – a balra bekanyarodás esetét kivéve – ráhajtani csak személygépkocsival és motorkerékpárral szabad."
A magyar közlekedés-szabályozás jelenleg is zajló felülvizsgálatában kezdeményezzük ennek a szabálynak a nagyobb súlyú, egyértelműbb szerepeltetését a gyorsforgalmi utakkal foglalkozó részben is. Persze más kérdés, hogy mit ér egy ilyen szabály, ha nincs, aki betartassa, ahogy az is, hogy egy mentőautó számára mekkora késlekedést jelent az M0-n, ha néha-néha megakad a két kamionsor mellett a belső sávok szükségszerűen nagyon szűk mentőfolyosójában.