Balesetveszély! Állandó jelentős teherautó-forgalom, forgalomlassítás teljes hiánya, jobbkezes utca teljes figyelmen kívül hagyása

Probléma leírása

2019-ben a XXI. kerületi önkormányzat koordinálásával leaszfaltozták a csepeli Királyerdő utat. Sajnos az aszfaltozás elkészültével (forgalomcsillapítás kialakításának híján) nagyon komolyan megnőtt a forgalom ezen az útszakaszon és ezzel együtt a zajterhelés is növekedett. Ezt tetézi az állandó mindennapos gyorshajtás, mert az új, széles (6 m) és egyenes vonalvezetésű úttest a sofőröket csábítja a száguldozásra. Nincsenek zaj és forgalomcsillapító eszközök kiépítve. A Királyerdő út és a Badacsonyi út jobbkezes kereszteződésében a Királyerdő úton érkezők még csak nem is lassítanak, ami komolyan balesetveszélyes.
Jelenleg napi szinten (hétvégén is!) nagy számban hajtanak keresztül (a Tagi út és a Szentmiklósi út közötti szakaszon) hatalmas zajterhelésű teherautók, kamionok (vélhetően a Tagi úton található teherautó javító telepre és egyéb) ipari külterületi telephelyekre. A Csepeli főutakról – Szentmiklósi, Hollandi utak – erre a Szentmiklósi és a Tagi út közti kis szakaszra koncentrálódik a teljes teherforgalom áthaladása Szigetszentmiklós felé.

Helyszín

Budapest, Királyerdő út 160, 1213 Magyarország

Megoldási javaslat

A teherforgalom elterelése adott lenne, mert a Tagi útról a külterületi Szellős és Körtefa utcán át kivezethető lenne a teherforgalom a Csepeli útra. Ne lehessen behajtani teherautóknak a Tagi útról a Csepeli kertvárosba, lakóövezetbe. A Szentmiklósi út és a Királyerdő út találkozását is szükséges lenne körforgalommá alakítani. Továbbá úttest szűkítő növényládákra lenne igazán szükség, hogy „kanyargós” legyen az utca ezáltal lassabb tempóra kényszerítve a forgalmat. A „fekvőrendőr” akadályok bár lehet, hogy lassítanak valamennyit a forgalmon, de növelhetik a zajterhelést, mert a teherautósokat nem érdekli, hogy amortizálódik az autó és lassítás nélkül áthajtanának rajtuk növelve ezzel is a zajt. A nyugati példákat követve a járművezetőket kényszeríteni kell arra, hogy ne tudjanak gyorsan hajtani. Kérjük, segítsenek a probléma mihamarabbi és hatékony megoldásában, mert az ember nem tud már a saját otthonában sem pihenni. Előre is köszönjük.

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ