Sok a kinn felejtett tábla - összefoglaló

Mostantól hetente jelentkezünk közlekedésbiztonsági, közlekedésszervezési bulletinekkel. Igyekszünk izgalmasak maradni, úgyhogy rögtön a bulletin szóért is elnézést kérünk. A lényeg, hogy összegyűjtjük, milyen bejelentések, ügyek érkeztek hozzánk, és ezt esetleg még megfejeljük azzal is, mik az érdekes hírek a közlekedés-biztonság és a közlekedés-szabályozás ügyeiben szerte a nagyvilágban.

94 A02827 E87 D 488 F Baa6 Bf5228229 Ded Tábla Bp14orsvezutjatablakintmaradt

Az utóbbi időben a legtöbb hozzánk, a Traffix bejelentőfelületére érkezett lakossági bejelentés kint felejtett táblákkal kapcsolatos. (Utóbbi időben = körülbelül az elmúlt másfél évben.) Mondunk egy példát: útszakaszt felújítanak, kiteszik az útfelbontásos táblát, majd a munka vége után a tábla ott marad. A bejelentések nagy többsége budapesti mulasztásra villant rá, melyeket a Budapest Közútnak, a fővárosi közutak (egyik) kezelőjének rendre továbbítunk. Ők legtöbbször viszonylag hamar, általában egy héten belül válaszolnak is, hogy gondoskodnak a táblák eltávolításáról.

Örülünk? Két dolognak igen:

  • szemfülesek a bejelentők
  • cselekszik az út kezelője, még ha utólag is

Aminek nem örülünk: miért nincs meg az a rutin az útfelbontás, -felújítás stb. munkavezetőjében, hogy a meló végén felhajítják a táblákat a platóra? Illetve a munka műszaki átvételének protokolljában miért nincs benne az esetleg kinn maradó, immár felesleges táblák ellenőrzése is?

Ennek most utánajárunk: először megkérdezzük ezekről a Budapest Közút illetékeseit.

Bp11flamenco

Volt hasonló ügy korábban a 11. kerületben , ahol egy rapid útrenoválásnál teljesen értelmetlenül zsákutca táblát helyeztek ki egy nem – még az útkarbantartással sem – zsákutcává lett utca elé. A Budapest Közút ezt írta (mire választ kaptunk, már a munkának is vége lett):

"Az ideiglenes közterületi munkák engedélyezése során forgalomkorlátozási terv készítése szükséges, melyet kezelői hozzájárulással együtt kell munkakezdési engedély megkérése céljából benyújtani az illetékes önkormányzatnak.

A jóváhagyott tervtől való eltérést az engedélyt kiadó szerv felé kell jelezni. Ilyen esetben az illetékes építésvezető a felelős a terven rögzített állapot helyszínen való megvalósításáért. Ettől eltérni csak saját felelősségére lehet.

Javasoljuk a bejelentést a kerületi önkormányzat felé továbbítani."

Azt is tettük, írtunk a 11. kerületi Önkormányzatnak, melynek Közlekedési Osztályától kaptunk választ néhány héttel később:

“A megkeresést továbbítottuk mind az Önkormányzatunkkal szerződéses jogviszonyban álló kivitelező, mind annak alvállalkozója felé, kérve őket a közúti munkavégzéssel kapcsolatos rendeletek és jogszabályok fokozott betartására, valamint arra, hogy a kátyúzási munkák során csak az ilyen esetekben előírt közlekedési táblákat alkalmazzák.”

Mire idáig eljutottunk, már régen nem dolgoznak ott, de TALÁN a jövőben tényleg jobban odafigyelnek... Az ilyen ügyekkel mindig egyesületünk egyik fő vesszőparipájához jutunk el: sok a tábla, ráadásul ezekkel a rosszul kihelyezettekkel vagy kint felejtettekkel még tovább szaporítják a táblaerdőt, csökkentve a valódi értékkel bíró közlekedési táblák hitelességét. Röviden: farkast kiáltanak.

Még egy dolog világos: a közutak kezelői (Budapest Közút vagy Magyar Közút vagy önkormányzat) kivitelezővel (alvállalkozó) állnak kapcsolatban. De általában még ők sem végeznek tényleges munkát, vagyis nem ők ontanak, aszfaltoznak például, hanem azok alvállalkozója (al-alvállalkozó), tehát itt minimum három szinten zajlanak az események – sok esetben így, hiányosan.

A következő posztban a világ közlekedésszervezéssel, közlekedésbiztonsággal kapcsolatos híreit nézzük át.

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

Címkék

főpolgármester választás vicces kapcsolat Ford Ka Brixton Brabus hivatalos Brabusz blog hídpornó Martorell Rudolf Yaris Ford Transit autóreklám autómosó terepjáró vadász gördeszka reklám Nissan carspotting hajó gólya egyirányú utca Portugália OBB rakomány hómaró biztosítás sofőr röhej Drezda DDR halottaskocsi Waze Barkas hókotró 4-es metró kuka FKF buszsáv traktor túlméretes szerelvény autóút üldözés tetőbox prius toyota prius megállás 60-as tábla tábla tapolca kamion rendőrség M0 királynő Trabant motorkerékpár kresz-módosítás kézműves tábla embléma természetkárosítás olajkút zala megye videó akadálymentesítés kereszteződés gyorshajtás kgfb fekvőrendőr union kötelező felelősségbiztosítás NÚSZ nosztalgia figyelmeztető jelzés 112 közvilágítás segélyhívó downhill természetvédelem hírek kijárási tilalom aluljáró Lánchíd közút építkezés mixerautó betonmixer mixerkocsi street art libegő kerékbilincs MOL Limo trolibusz sorompó alagút 1-es út BKV fedélzeti kamera fénysorompó m3-as autópálya dashcam vasúti átjáró büntetőfékezés félsorompó járda busz mentők környezetvédelem Hollandia villamos BMW Jaguar útburkolati jel Berlin felicia pickup diy gyalogos tűzoltóautó autómegosztó metró Volán büntetés zene Toyota hirdetés M1 roller hülyenév ittas vezetés volkswagen hülye kiírás téli felkészülés közlekedés Franciaország skoda zöld rendszám tréler matrica körforgalom közlekedésbiztonság Frankfurt autópálya tél COVID-19 Urban Collëctif ICE opel frontera Spanyolország Isuzu 3-as metró felújítás közlekedési lámpa Lime Párizs dízel korlátozás 5g USA M30 M7-es autópálya M1-es autópálya vasút hoax önvezető autó ZalaZONE online térkép forgalommal szemben aszfaltfestés felfestés autólopás hülyeség hőség győr csákvár figyelmetlenség suzuki felmérés varsó elektronikus jegy forgalomcsillapítás légszennyezés dugódíj levegő munkacsoport ellenőrzés közúti ellenőrzés francia gazdagrét városépítészet koppenhága fiat jegy Gyermekvasút kerékpársáv ergonómia omsz megkülönböztető jelzés bérlet mercedes autóroncs vezetéstámogatás talált tárgyak közösségi matchbox Magyar Közút kolodko margit híd autós üldözés 8-as jegybankelnök matolcsy ford f150 vw bogár vw bogár modell Honda hódmezővásárhely visual signature c evolution elektromos motor futár ctis autóipar fizető parkolás kia niro sportage Budaörs lakott terület kezdete lakott terület vége genf daru citroen agip mol oldaltávolság józsefváros traffix dashcam taxi jobbra tartás m1-m7 őz vadveszély jog felelősség kár m1m7 kerékpár tűzoltógarázs e-mobilitási tranzíció BKK Bubi kresz elektromos autó utastájékoztatás húsvét kispolszki pötördi szerviz bicske volánbusz India köpködés Szentendre Olaszország múzeum felesleges tábla magyarország németország hidrogénautó 8126 renault kerékpárút 30 közbringa autópálya-pihenő traffipax közlekedési morál mobilozás parkolás tömegközlekedés baleset Európa balesetmegelőzés kerékpáros sebességkorlátozás autómatrica szabálytalanság balesetveszély hibás tábla programajánlómúzeum év körforgalma Vecsés Svájc baki mirai borgwarner kerékpáros stratégia ceausescu bukkanó hannover babakocsi kerekesszék árpád híd ötlet horvátország navigáció karlobag kortrijk IAA münchen Budapest Budapest Közút útfelújítás útfelbontás LPG autógáz Jogger belgium jogosítvány tükör continental statisztika stoptábla elsőbbség jövőautó rangefinder egészség Forma-1 mobiltelefon új autó mazda mazda 6 mps kerékcsere rumpold benzinkút bor burgenland Ausztria octavia lakatolás kiss&ride felnikupak LED világítás mikromobilitás repülőtér BYD BYD Atto 3 sebesség fényhíd szigetelőszalag rozsda korrózió Dacia Logan Taliant Thalia Törökország dekor elvesztés pótlás lengyelország Lakó-pihenő övezet szabály várakozás sebességhatár e-roller téli gumi zacskó útépítés zebra 20 Kína útdíj motor állapot karbantartás Passat lökhárító karosszéria javítás elektromos kresz tábla Nagy-Britannia tesla autonóm autózás 30-as tábla használtautó import használtautó-import kesztyűtartó barkács használtautó-vásárlás Ausztrália elektromos jármű Egyesült Királyság gyerekek fenntartható mobilitás felni tuning biciklis heti összefoglaló légzsák biztonság biztonsági öv Lada

Legutóbbi bejegyzések

Archívum