A hivatalos közlemény a költözésről derűs és megnyugtató. A valóság már kevésbé.
A Budaörsi út 153. alatti irodaházba költözik a NÚSZ egyik legforgalmasabb ügyfélszolgálata.
„A budaörsi ügyfélszolgálatunk az egyik legnagyobb forgalmat bonyolító irodánk, éves szinten közel 50 ezren fordulnak meg ezen a kirendeltségünkön. Ez azt is jelenti, hogy naponta akár 150 ügyfélnek segítenek az itt dolgozó kollégáink.” – mondta Bartal Tamás, a NÚSZ Zrt. vezérigazgatója. Hozzátette: „Ezért is különösen fontos, hogy a legnagyobb irodánk közelebb legyen az ügyfeleinkhez, könnyebben elérhető legyen a számukra." .
Mit jelent mindez a valóságban? Hogy körülbelül naponta 150 embernek sikerült bosszúságot okozni. Közelebb van az ügyfelekhez, ha az M1/M7 autópálya melletti eddigi ügyfélszolgálathoz való egyszerű letérés helyett le kell evickélni az egyébként rossz minőségű Budaörsi útra és megállni valahogy a Fonte irodaház előtt, ahol meglehetősen kevés a parkolóhely?
Egyébként mit jelent az pontosan, hogy közelebb van az ügyfelekhez? Kikhez? Akik Buda nyugatibb részei, tehát Budakeszi felől, a Farkashegyi reptér előtti átvezető úton közelítik meg a pályát? Nem, nekik legalább öt perccel megnő a menetidő, feltéve, ha nincs dugó. (Szokott lenni.) Vagy akik Budapest felől jönnek? Nekik sem, hiszen legalább két perc pluszmenetidőre kell számítaniuk. Ebben nincs benne a dugó és a parkolás nehézsége az új helyen. Na jó, legyünk pozitívak: akik a Budaörsi út 153 közelében laknak, tényleg jól jártak.
Még "szerencse", hogy - mint a sajtóanyag kiemeli - "a helyszín kiválasztásánál ez alkalommal is szempont volt a jó megközelítési lehetőség mind autóval, mind tömegközlekedéssel, mind kerékpárral, mind pedig gyalogosan." Autóval viszont, ami egy autópálya-szolgáltató esetében azért talán még fontosabb szempont lenne - nehezebb. De egébként a buszmegálló is három percre van.
Tehát röviden: a vitorlásboltot nem tesszük hegytetőre, az autópálya-matricás ügyfélszolgálatot pedig nem tesszük autóval nehezebben elérhető helyre. Hacsak nem az a valódi cél, hogy az ügyfelek (napi akár 150 ember) szokjanak le arról, hogy a drágán üzemeltetett ügyfélszolgálati irodát használják. Intézkedjenek online vagy ahogy tudnak. Matricát meg úgyis lehet csomó helyen venni. Meg online is (vigyázat, ez sok helyen feláras mutatvány!).