Nem megfelelő lámpaprogram

Probléma leírása

A kanyarodó sáv lámpája, ha nem érzékel járművet a detektor, nem vált zöldre, míg szemből igen, ezért aki később érkezik a kereszteződéshez és balra akar bekanyarodni, ott állhat a lámpánál percekig, holott csak egy sávban van addig zöld szemből a szintén balra kanyarodónak. A kereszteződés teljesen szimmetrikus.

Helyszín

Szirmabesenyő, Szirmabesenyői elágazás, 3711 Magyarország

Megoldási javaslat

Úgy kellene megírni a programot, hogy ha az egyik detektor érzékel várakozó járművet a kanyarodó sávban és zöldre vált, a szemben lévő kanyarodó sávban is váltson zöldre a lámpa. (A mellékelt képen az látszik, hogy a szemben lévő kanyarodó sáv lámpája zöldre vált, és minden más sávban, így nekem is piros, sőt, még a gyalogosoknak is, pedig balra kanyarodva nem keresztezném senki útját.)

Események

2021.09.28.
Nagyon profi bejelentés az ábrával!!! Köszönjük szépen!
2021.09.28.
A Magyar Közútnak bejelentve a probléma...
2021.09.28.
Azt tudjuk elképzelni, hogy nem túl nagy a kereszteződés átmérője, ezért nem engedhetik egyszerre a balra kanyarodókat. De majd a Közút megmondja.
2021.11.08.
Válaszolt a Magyar Közút:
"A hivatkozott csomópont a 26. sz. Miskolc-Bánréve másodrendű főút 4+849 km szelvényéhez jobbról a 0+000 km szelvényével csatlakozó 2619 j. Szirmabesenyő-Sajóvámos összekötő úttal alkotott kereszteződését jelöli. Ez a kereszteződés - a bejelentésben leírtakkal ellentétben - nem szimmetrikus, mert a 26. sz. főút Kazincbarcika felőli ágát „Kijelölt gyalogos-átkelőhely” keresztezi, ami teljesen megbontja a szimmetriát. A „Kijelölt gyalogos-átkelőhely” a programozáskor külön „zöld-időt” igényel, és míg a Miskolc felőli balra kanyarodó sáv forgalma nem keresztezi a „Kijelölt gyalogos-átkelőhely” -et, a Kazincbarcika felőli balra kanyarodó sáv forgalma igen. A „Kijelölt gyalogos-átkelőhely” ezért egyidejűleg kaphat zöldet a Miskolc felőli balra kanyarodó sávval, azonban a Kazincbarcika felőli balra kanyarodó sávval már nem.
Tájékoztatjuk továbbá, hogy mindkét balra kanyarodó sávban járműérzékelők figyelik a balra kanyarodás igényét, de a Miskolc felől balra kanyarodó járművek nagyságrenddel nagyobb számban jelentkeznek, mint a Kazincbarcika felől balra kanyarodók.
Miután Miskolc felől balra kanyarodó sávban megtörtént a bejelentkezés, a Kazincbarcika felől balra kanyarodó sávba érkező jármű csak a következő periódusban fog zöldet kapni, ami 2 perces többlet várakozásra kényszeríti az autósokat, tekintve, hogy a program 120 másodperces periódusidővel működik. A Kazincbarcika felől balra kanyarodó járművek igen kis számára figyelemmel, ez a alternatíva jár a lehető legkisebb kellemetlenséggel.
A fentieken túl szeretnénk jelezni, hogy az érintett csomópont esetében, a Miskolc felől balra kanyarodó forgalom jelentős növekedése miatt – a 26 sz. főút baloldalán benépesülő ipari terület felé irányulóan – szükségessé válik az átépítés. Az elkészített megvalósíthatósági tanulmány alapján a szakemberek már megkezdték a többsávos, úgynevezett „turbó” körforgalom tervezését, melyet követően az átépítési munkálatok a megfelelő forrás rendelkezésre állása esetén kezdődhetnek meg.
A csomópont átépítése a bejelentésben érzékeltetett problémát jelentős mértékben csökkenteni fogja."
2021.12.23.
Az ügyet lezártuk.

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ