Hét éve követtem el először azt a hibát, hogy kötöttem egy kötelező biztosítást az Unionnál. Szépen kiszámoltattam az egyik KGFB-kalkulációs oldalon, hogy melyik a legkedvezőbb tarifa az akkor vett kocsira és elindítottam a biztosításkötést. Természetesen az elektronikus kapcsolattartást, ügyintézést választottam, mert az egyszerűbb és megbízhatóbb. Haha. Haha! HAHAHA!!
A fene tudja, hogyan, de azóta is ott ragadtam az Unionnál, valószínűleg lusta voltam váltani, illetve minden váltásnál elfelejtettem, mennyire idegesítő is a kommunikáció ezzel a céggel. Mint Zuzu Petals-szal beszélgetni. El is mondom, hogyan ment ez a dolog most, amikor új biztosítást kötöttem egy frissen vásárolt járműre!
Az ember először is kap egy emailt, azzal a tárggyal, hogy "Önnek elektronikus dokumentuma érkezett". Háhá, érkezett ám a fenét. Valójában ez áll a csatolmány nélküli levélben:
"Kedves XY!
Tájékoztatjuk, hogy Union24 - Alkuszi KGFB szerződéséhez elektronikus dokumentuma érkezett.
A Kötvény megnyitásához, kérjük lépjen be az UNION Biztosító Ügyfélportáljára!
Ügyfélfiókjához tartozó felhasználói neve: ABC123
Amennyiben jelszavát nem ismeri, új jelszót az ügyfélportál bejelentkezési oldalán, az „Elfelejtette jelszavát?” funkcióval kérhet, amelyet a rendszerünkben rögzített telefonszámára sms-ben, ennek hiányában e-mail címére küldünk el.
Köszönjük, hogy igénybe veszi Ügyfélportálunk szolgáltatásait!
Üdvözlettel:
UNION Biztosító"
A link működik is, máris ott állunk az Ügyfélportálon. Az ember bekopizza a felhasználónevet, aztán persze kér egy jelszóemlékeztetőt, mert úgy egy éve nem járt már erre, a jelszót meg már tudja a fene:
A BEZÁRNI után a jelszókérő linkre kattintva a felhasználónevet újra meg kell adni:
Na sebaj, ennyi dupla munka még belefér, ugye? Beírjuk, újra új jelszót kérünk. Ekkor e-mailben vagy SMS-ben meg is jön az új, generált jelszó, a rendszer pedig visszadob a belépő oldalra. Lehet bekopizni újra a felhasználónevet, aztán jöhet a jelszó. Ha emailben jött, az a jobbik eset, mert akkor elég átkopizni a belépőoldalra. Ha SMS-ben és nem a mobilról netezünk, az kicsit komplikáltabb, mert az automatikusan generált bonyolult karaktersort hiba nélkül kell átpötyögni.
Ha ez megvan, akkor a rendszer átdob egy jelszóválasztó oldalra, mert a most küldött jelszó csak ideiglenes. Itt újra meg kell adnunk az ideiglenes jelszót, amit most adtunk meg. Ha ezt megadtuk, ki kell találni egy újat. Kitaláljuk, beírjuk. Kétszer:
Ekkor, ha csak nem vagyunk rutinos rendszergazdák és egy rövid, egyszerű karaktersort adtunk meg jelszónak, jön egy ilyen üzenet:
Hoppá. Na sebaj, rányomunk a kedves BEZÁRNI gombra, kitalálunk valami újat. Siker, nyertünk, megváltoztatva lett a jelszó, ahogy a német mondja:
Na de ezzel nem vagyunk ám még bent az úgy vágyott Ügyfélportálon! Hanem visszakerülünk a bejelentkező oldalra, ahol meg kell adni újra az ügyfélazonosítót és az előbb kitalált jelszót.
Persze a felhasználónév mező már törölve, mehetünk vissza az emailbe, hogy kikopizzuk és beillesszük újra. Aztán jöhet a jelszó, ha még megvan a vágólapon...
(Egy kis saját extra szívás zárójelben: az én esetemben némileg bonyolítja az életet, hogy valamiért a több KGFB-m miatt már legalább három különböző felhasználónévvel vagyok regisztrálva az Union rendszerébe, mert az alkuszi megbízások valószínűleg nem futnak össze egy accountra a cégnél. Így a böngészővel se tudom megjegyeztetni a legutolsó user/pass párost, így ezt a jelszóvariálást gyakorlatilag minden KGFB-m minden üzeneténél meg kell csinálnom. És a három account közül az egyik SMS-en, a másik kettő emailben, de két különböző emailcímre üzenget...)
Na, sikerült, van új jelszó, beléptünk (emlékezzünk csak vissza, hova is: egy, az Union rendszeréből küldött értesítőben lévő linkre, ahol egy nekünk érkezett dokumentumot küldtek) és mit látunk? Ezt az informatív weboldalt:
Megnyitjuk a MENÜ-t, ha észrevesszük a bal felső sarokban biztos ott lesz valami segítség, hogy hol találjuk, amit küldtek. És ott mit látunk? Ezt:
Az ember természetesen rákattint a sor elején az aláhúzott számra, ami tényleg egy link. Erre bejön ez:
Úristen, most mit csináljak? Én a frissen megkötött szerződés és a valami kötvényt, dokumentumot ígérő email után nem egészen erre számítottam, hanem valami fedezetigazolásra, díjbefizetési adatsorra, hasonlóra! Háhá, ott volt az is, csak nem kelletett vón annyira kapkodni! Mert nézzük csak meg újra, alaposabban azt az előző képernyőt:
Teccikérteni? Az a trükk, hogy a sor végén lévő pdf-ikonra kell kattintani! És akkor tényleg letöltődik a dokumentum. De még ezzel sem biztos, hogy előrébb vagyunk. Nekem most a frissen megkötött kötelezőm után ez az első dokumentum, amit szörnyű harcok árán sikerült végre letöltenem, a biztosítási kötvény volt, egy A4-es doksi, ami mindenféle, egyébként az előzetes, az alkuszcég oldaláról már letöltött igazoláson is szereplő járműadat mellett ezeket a meghökkentő sorokat is tartalmazza:
Jelen kötvény egy adott időszakra vonatkozóan a díjfizetést igazoló készpénz-átutalási megbízás feladóvevényével (befizetett csekkszelvény) vagy a díjfizetési bizonylattal (pl. banki utalásról szóló bizonylat másolata) együtt igazolja a biztosítási fedezet fennállását. Ezeket mindig tartsa magánál az autóban!
A biztosítás első díját, illetve az esetleges fedezetlenségi díjat tartalmazó, annak megfizetésére szolgáló számviteli bizonylat nem képezi a kötvény részét, azt hamarosan külön küldeményként fogjuk megküldeni Önnek. A biztosítás első díját, illetve az esetleges fedezetlenségi díjat tartalmazó, annak megfizetésére szolgáló számviteli bizonylat nem képezi a kötvény részét, azt hamarosan külön küldeményként fogjuk megküldeni Önnek.
Tudjátok, ez mit jelent? Azt, hogy ezt az egészet teljesen feleslegesen csináltam, mert hamarosan jön majd egy újabb levél, "Önnek bizonylata érkezett" tárggyal. Na arra utalhatok majd, és az elektronikus ügyintézés jegyében annak a visszaigazolását IS kinyomtathatom majd papírra, és akkor lesz valóban érvényes igazolásom arról, hogy van kötelezőm.
Hát ilyen egyszerű az élet, ha az ember az Union ajánlatát választja ki a Netrisk.hu vagy a Biztositas.hu kalkulátorából. Jó szórakozást minden ügyféltársamnak!
BRÉKING!!! Megjött a bizonylat!
Ugyanúgy, emailben, amiben csak a belépésre felkérés jött. Beléptem, megtaláltam, le akartam tölteni a pdf-et, hogy befizethessem a kötelezőt, és nahát, mi történt:
Most hallgatom a zenét a telefonos ügyfélszolgálatra várva, mert "Jelenleg minden ügyintézőnk foglalt". Nem csodálom.
És végre sikerült: emberi hang válaszolt, aki el is mondta, hogy tudnak a hibáról, majd valamikor később próbálkozzak újra. Amit meg is tettem:
Egyre jobb!