Így ne töltsd a Teslád, ha kedves az életed!
Jó ideje ismert, hogy az elektromos autóknak a tél és a nyár is ellensége, de aránylag új felfedezés, hogy a töltésnek sem tesz jót a nagy hőség. A töltési sebességet, a maximális töltési teljesítményt rontja, ha a rendszer érzékeli a túlmelegedést és visszavesz a tempóból.
Leleményes Tesla-felhasználók azonban rájöttek, hogy ha víztől tocsogó törölközőt tesznek a Supercharger töltőcsatlakozójára, akkor átverhetik a rendszert, ami így tévesen érzékeli a hőmérsékletet. Vagyis nem veszi vissza a teljesítményt, hiába lenne az indokolt. Állítólag a módszer működik, és a limitált 58 kW-os teljesítményt a törölközős trükkel sikerült 119 kW-ra növelni.
Ennek ellenére senkinek nem ajánlják, hogy hasonló módszerrel verje át a rendszert, inkább szánjon mindenki több időt a töltésre, esetleg ne délidőben, a tűző napon töltsék az autóikat.
Robotok a futárok helyett
A robotikában és mesterséges intelligenciában utazó Vayu bemutatta a One nevű új kézbesítő robotot, amelyet arra terveztek, hogy akár 32 km/órás sebességgel is önállóan navigáljon az üzletekben és az utcákon.
Versenytársaival ellentétben a Vayu kézbesítője nem költséges, LiDAR alapú navigációt használ, hanem olcsóbb, passzív érzékelők alapján tájékozódik.
A Vayu One az utak előzetes feltérképezése nélkül tud működni, miközben biztonságosan navigál az üzletekben, utcákon, járdákon és felhajtókon. A miniatűr autonóm jármű közel 50 kilogrammnyi rakományt képes szállítani. Bár ezzel a tempóval és sebességgel csupán a logisztikai feladatok egy szűk szegmensében lehet versenyképes az új jármű, az érdeklődés mégis komoly körülötte, hiszen a cég már összehozott egy 2500 darabos megrendelést belőle.
Ha pizzaszállításra nem is ideális, de az online üzletek láthatnak fantáziát a mókás kézbesítőben.
Kína már elektromos mixerkocsit is exportál
A Sany E-mixer 6×4 és 8×4-es hajtásképlettel is megvásárolható, 5, 8, 10 köbméteres kapacitással, akkumulátora 282-350 kWh-s lehet, ami elegendő a teherautó, illetve az általa szállított beton mozgatásához. Hatótávja 150 kilométer egy töltéssel, a telepek akár 2 óra alatt újra feltölthetők.
Az elektromos betonkeverő hatfokozatú sebességváltón keresztül juttatja el az erőt a kerekekhez, az áttételeknek köszönhetően akár 30 százalékos emelkedőt is képes leküzdeni. Természetesen terhelt állapotban is.
Elektromos mixerek használatával 45 százalékkal lehet csökkenteni a kész beton szállításának széndioxid-lábnyomát, a hagyományos, belsőégésű motorral üzemelő teherautókhoz képest.
Pillekönnyű villanybringa
Egy elektromos biciklinek egyáltalán nem kell mázsás, masszív szörnyetegnek lennie. Erre a legjobb bizonyíték a Tenways CGO600 Pro névre hallgató bringája, ami csupán 16,8 kilogramm.
Persze a kis tömeg miatt kompromisszumokat kell hozni, de ezek egyáltalán nem fájdalmasak. Például csupán egy áttétele van az aluvázas, szíjhajtású biciklinek, de ezt kompenzálja a négyféle erősségű elektromos rásegítés. Az elektromos motor a hátsó kerékagyba került, és nem igazán izmos, csupán 350 wattos. Csúcssebessége 25 km/óra körül van.
Ezzel és szintén kicsi, 10 Ah-s 36 voltos lítiumion akkumulátorával nagyjából 85-100 kilométer könnyed kerékpározást nyújt a bicikli. Az akkumulátor könnyen kivehető, a napi ingázás utáni töltéshez a lakásba, vagy az irodába felcipelni sem megterhelő.