Mindenki, aki Magyarországon illetve Európában járművet vezet, láthatja, hogy milyen gyorsan terjed az irreálisan alacsony sebességkorlátozások alkalmazása. Az már kevésbé gyakori, hogy a valóságtól, a forgalom természetes ritmusától, a biztonságos, mégis hatékony tempótól elragaszkodott túlkorlátozás alkalmazására az útkezelő rögtön bizonyítékot is szolgáltasson. A ferihegyi reptérnél ez szerencsére megvalósult: a közlekedők egy sebességmérő és -visszajelző radart is kaptak a szerintünk - és nem csak szerintünk - felesleges 30-as tábla mellé. Elég volt kiállni egy telefonnal az út mellé, hogy megmutathassuk, milyen az, amikor teljesen elszakad egymástól a forgalomszabályozás és a forgalom maga:
Adódik a kérdés: ha ezen a ponton két és fél perc alatt 35-ből 33 vizsgázott, felelőssége tudatában lévő járművezető, köztük a fedélzetén álló utasokat is szállító csuklós busz sofőrje halad át úgy, hogy egészen konkrétan leszarja a 30-a táblát, mert biztonságosnak tartja a 40-50-et, akkor velük van a baj vagy a 30-as táblát kihelyező útkezelővel?
Nehéz megállapítani, mikor csúszott teljesen félre Európa, benne Magyarország közlekedésbiztonsági politikája, de abban biztosak vagyunk, sőt: látjuk is, hogy ahogy szaporodnak a hasonlóan értelmetlen korlátozások, úgy csökken a szabálykövetési hajlam a járművezetőkben. Negatív spirál van kialakulóban. Lassan sikerül olyan szinten túlkorlátozni a forgalmat, hogy kvázi mindenki szabályszegővé válik, amire a szemellenzős közlekedéspolitika további korlátozásokkal reagál. Mindeközben pedig a közlekedők egyre inkább magukra maradnak azzal a kérdéssel, hogy mik is lennének a tényleges határok ott és amikor épp haladnak az úton.
A sok életszerűtlen korlátozás, a lassan már feldolgozhatatlan mennyiségű, a figyelmet a valóságról, az élő forgalomról elvonó tábla között megyünk, ahogy tudunk,
ez pedig akár még a balesetszámok növekedéséhez is vezethet. Jó lenne megállítani ezt a folyamatot, és valahogy összekapcsolni a forgalomszabályozást a forgalom természetes tempójával, a balesetek megelőzésében pedig más eszközöket keresni az irreálisan túlzó sebességcsökkentési mánia helyett. Például a már amúgy is meglévő korlátozások betartásának ellenőrzését, az extrém szabályszegők kiszűrését a közlekedők általános kriminalizációja helyett! Értjük, hogy ez drágább, meg több munkával jár, de akkor is.
A komolytalan, szerintünk felesleges ferihegyi túlkorlátozással kapcsolatban természetesen bejelentést teszünk az útkezelőnek és megkérjük, hogy szerelje le innen ezt a táblát. Az amúgy is lakott területként kitáblázott reptéri zónában ezen a ponton láthatóan teljesen jó lesz az általános 50 km/h-s korlátozás is. Ígérjük, egy szavunk se lesz, ha a hatóság utána itt akár büntetni is kezdik azokat, akiknek itt az 50 is kevés, de ez így most biztos, hogy nem jó, és nem az a járművezetők miatt.