Egy franciaországi sajtóúton pakoltak be minket abba a Mercedes Sprinter buszba, amelyben a vezetőnek olyan 1 és 3 óra között, a felső traktusban nagyjából a teljes látóterét blokkolta egy óriási szenzorsziget:
Sose baj persze, ha az emberi képességeket elektronikus biztonsági kütyük egészítik ki, na de azért ha a látótérből egy ekkora területet blokkolnak a ma még korántsem száz százalékig megbízható vezetéstámogató rendszerek kamerái és egyéb érzékelői, az talán több rizikót jelent, mint amennyi hasznot. És persze kész röhej, hogy ha (legalábbis a magyar szabályozás szerint) a szélvédőn a "látómezőben" sérült, hibás az üveg, akár csak egy körömhegynyi kavicsfelverődés erejéig is, a kocsi nem megy át a műszaki vizsgán. Persze ha a gyárban ragasztanak fel egy kábé hússzor harmincas fekete lapot az ablakra, az rendben van...
Ugyanebben a buszban egy másik érdekes dolgot is láttam:
Az a hőmérő-szerű cucc az ablakban az úgynevezett alco-key; egy alkoholszonda, amely letiltja a motorindítást, ha a vezető ittasan fúj bele. A rendszer 2016. szeptembere óta kötelező tartozéka a francia buszoknak.