A nyugati világban az IS, ISIS, ISIL, DAESH neveken elhíresült szervezet elmúlt évtized második felében végrehajtott, járművel tömegbe hajtós terrorakciói után kerültek a forgalomtechnikai szakma érdeklődésének fókuszába azok az eszközök, amelyekkel meg lehet állítani egy autós, akár teherautós ámokfutót. Bár manapság már (szerencsére) nem ez a téma jut eszünkbe, ha a közlekedésbiztonságról gondolkodunk, a járműmegállító eszközök még mindig fontos elemei voltak az idei amszterdami Intertraffic közlekedésszervezési kiállításnak. Fontosak már csak azért is, mert ezek az eszközök a maguk brutális masszivitásukkal és a nagy képernyőkön szuggesztíven bemutatható működésükkel kétségkívül ezek egy ilyen jellegű rendezvény leglátványosabb installációi:
A fenti képen látható, viszonylag kompakt, könnyen szállítható, telepíthető eszköz mögött futó akciójelenetet egy szalagkorlátok, terelőelemek tesztelésére, minősítésére specializálódott olasz szervezet, az AISICO "rendezte". A szintén olasz BAAVA megállítókorlátja (angolul ez is sokkal jobban hangzik: ramcatch) ilyen látványosan működik, hatásos drámai aláfestő zenével fűszerezve:
Elegánsabb, viszont nyilván nem mobil ez a földbe süllyeszthető megoldás, a globális, de szintén olasz származású, elsősorban kapunyitóiról, sorompóiról ismert CAME biztonsági kapuja:
Az amerikai Meridian kifejezetten erre a területre specializálódott. Az ő standjukon a legérdekesebb termék egy könnyű, gyorsan telepíthető rendszer volt, amelyen drótkötélből szőtt beléptetőkapuk is elhelyezhetők az L-alakú blokkok között:
A Meridian rendszerének működését nagyon amerikás hangulatú videón tekinthetik meg a kedves érdeklődők:
Ha pedig az igény az, hogy a masszív biztonsági korlát ne csak erős, hanem szép, sőt: divatos is legyen, természetesen egy újabb olasz céghez érdemes fordulni. A Cortensafe elegáns, felületi rozsdaréteget viselő corten-acél installáció szinte feledtetik az alapvető célt és már-már dekorációs elemnek is elmennének egy védett épület előtt: