Kortrijk központja körül kószálva időről időre ilyen masszívan felfestett és kitáblázott közlekedési küszöbökkel találkoztam a minap:
A feladat még az ilyet korábban sosem látott, a Belgium ezen részén hivatalos holland nyelvet nem értő autós számára is egyértelmű, akkor is, ha azt sem tudja, hogy ezen a fura nyelven fiets-nek hívják a biciklit. Ebben a zónában az autó nem előzheti meg a kerékpárosokat, mögöttük, pontosabban közöttük kell haladnia, de még ha egy biciklis sincs az úton, akkor sem szabad 30-nál gyorsabban gurulnia.
És ez így tök jól működik. Az autók nincsenek kizárva a belső utcákból sem, de egyértelmű, hogy ez a zóna azért elsősorban nem az autóforgalom kiszolgálására való: csak az jöjjön be ide autóval, akinek tényleg itt van dolga és tényleg fontos valamiért, hogy kocsival jöjjön. Persze az sem árt egy ilyen rendszer bevezetéséhez, hogy a lapos, tranzitforgalmat nem bonyolító, elkerülő úthálózattal gazdagon ellátott, egész évben kiegyensúlyozott időjárású Kortrijkban tényleg rengeteg a biciklis és a város mérete, felépítése lehetővé is teszi, hogy akár egy tíz-húsz kilométeres átmérőjű körben is szinte bármit meg lehessen oldani gyorsan, kényelmesen bringával.