"Az idei évben kilenc közúti balesetben tíz ember vesztette már életét, ezért a Budapesti Rendőr-főkapitányság négy új traffipax kihelyezését kezdeményezte" - írja az Index. "A hétfői csepeli frontális ütközés után egyeztetést tartott Karácsony Gergely főpolgármester és Terdik Tamás budapesti rendőrfőkapitány a halálos balesetek számának csökkentése érdekében", írja továbbá, valamint írja azt is, hogy "A balesetek megelőzésére tett fellépés első lépéseként a Budapesti Rendőr-főkapitányság négy traffibox kihelyezését kezdeményezte, ezt a főpolgármester támogatta, és a Budapest Közút Zrt. közreműködésével valósítják meg."
Én ezt a hírt autóban, rádióban hallottam először, nem sokkal utána készítettem a lenti képet. Szóval tök jó, hogy minden komolyabb, a közlekedésbiztonságért felelős szerv szerint néhány új fix traffipax a megoldás a balesetek számának csökkentésére. Aki viszont csak úgy közlekedik a városban, és lépten-nyomon ilyeneket lát:
Mégis, mit segít néhány fix sebességmérő kamera azon a városon, ahol például ilyen természetességgel állnak meg csoportosan pakolászni autók kereszteződésben, biciklisávon, forgalom elől elzárt területen egy nagy forgalmú, a kereszteződésen rendszeresen áthúzó rendőrautókkal is büszkélkedhető csomópontban? (Fehérvári út és Bocskai út kereszteződése)
valamint látja a teljesen bepirosodott lámpán rendszeresen még áthúzó egy, de inkább két autót, látja a kereszteződéseken minden szabályra, jelzésre tojó, átlóan áthúzó bringásokat és e-rollereseket, a WAZE adatai alapján minden traffipaxnál gondosan 50-re lassító, majd a reptér felé az Üllői 50-es szakaszain is simán 80-90-nel tépő taxisokat, lehet, hogy nem olyan bizakodó a fix sebességmérők várható hatásosságát illetően. Nincs a fix traffipaxszal semmi baj, tök jó, hogy lelassítja a forgalmat azokon a helyeken, ahová felszerelik, de Budapest (és Magyarország) közúti közlekedési moráljával sokkal súlyosabb bajok vannak, minthogy néhány fix kamerával változásokat lehessen elérni.