Mert majd pont az új traffipaxoktól lesz kevesebb baleset Budapesten

"Az idei évben kilenc közúti balesetben tíz ember vesztette már életét, ezért a Budapesti Rendőr-főkapitányság négy új traffipax kihelyezését kezdeményezte" - írja az Index. "A hétfői csepeli frontális ütközés után egyeztetést tartott Karácsony Gergely főpolgármester és Terdik Tamás budapesti rendőrfőkapitány a halálos balesetek számának csökkentése érdekében", írja továbbá, valamint írja azt is, hogy "A balesetek megelőzésére tett fellépés első lépéseként a Budapesti Rendőr-főkapitányság négy traffibox kihelyezését kezdeményezte, ezt a főpolgármester támogatta, és a Budapest Közút Zrt. közreműködésével valósítják meg."

Én ezt a hírt autóban, rádióban hallottam először, nem sokkal utána készítettem a lenti képet. Szóval tök jó, hogy minden komolyabb, a közlekedésbiztonságért felelős szerv szerint néhány új fix traffipax a megoldás a balesetek számának csökkentésére. Aki viszont csak úgy közlekedik a városban, és lépten-nyomon ilyeneket lát:

1677147403016

Mégis, mit segít néhány fix sebességmérő kamera azon a városon, ahol például ilyen természetességgel állnak meg csoportosan pakolászni autók kereszteződésben, biciklisávon, forgalom elől elzárt területen egy nagy forgalmú, a kereszteződésen rendszeresen áthúzó rendőrautókkal is büszkélkedhető csomópontban? (Fehérvári út és Bocskai út kereszteződése)

valamint látja a teljesen bepirosodott lámpán rendszeresen még áthúzó egy, de inkább két autót, látja a kereszteződéseken minden szabályra, jelzésre tojó, átlóan áthúzó bringásokat és e-rollereseket, a WAZE adatai alapján minden traffipaxnál gondosan 50-re lassító, majd a reptér felé az Üllői 50-es szakaszain is simán 80-90-nel tépő taxisokat, lehet, hogy nem olyan bizakodó a fix sebességmérők várható hatásosságát illetően. Nincs a fix traffipaxszal semmi baj, tök jó, hogy lelassítja a forgalmat azokon a helyeken, ahová felszerelik, de Budapest (és Magyarország) közúti közlekedési moráljával sokkal súlyosabb bajok vannak, minthogy néhány fix kamerával változásokat lehessen elérni.

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

Címkék

főpolgármester választás vicces kapcsolat Ford Ka Brixton Brabus hivatalos Brabusz blog hídpornó Martorell Rudolf Yaris Ford Transit autóreklám autómosó terepjáró vadász gördeszka tréler reklám Nissan carspotting hajó gólya egyirányú utca Portugália OBB rakomány hómaró biztosítás sofőr hülyenév röhej Drezda DDR zene halottaskocsi Waze Barkas hókotró tél Frankfurt 4-es metró téli felkészülés kuka FKF buszsáv traktor túlméretes szerelvény autóút üldözés tetőbox prius toyota prius megállás 60-as tábla tábla tapolca kamion rendőrség M0 királynő Trabant motorkerékpár kresz-módosítás kézműves tábla embléma természetkárosítás olajkút zala megye videó akadálymentesítés kereszteződés gyorshajtás útdíj kgfb fekvőrendőr union kötelező felelősségbiztosítás NÚSZ nosztalgia figyelmeztető jelzés 112 közvilágítás segélyhívó downhill természetvédelem hírek kijárási tilalom aluljáró Lánchíd gyalogos közút építkezés mixerautó betonmixer mixerkocsi street art libegő autómegosztó kerékbilincs MOL Limo trolibusz matrica 30-as tábla sorompó alagút hirdetés 1-es út közlekedés Franciaország BKV fedélzeti kamera zöld fénysorompó M1 rendszám m3-as autópálya dashcam vasúti átjáró büntetőfékezés mobiltelefon félsorompó ittas vezetés járda busz mentők volkswagen hülye kiírás környezetvédelem Hollandia villamos BMW Jaguar roller útburkolati jel Berlin skoda felicia pickup diy autópálya tűzoltóautó közlekedésbiztonság metró Volán büntetés körforgalom Toyota kresz tábla közbringa COVID-19 Urban Collëctif ICE autómatrica opel frontera balesetveszély sebességkorlátozás 30 Spanyolország Isuzu 3-as metró felújítás közlekedési lámpa felesleges tábla Európa Lime németország Párizs dízel korlátozás 5g USA M30 M7-es autópálya mobilozás M1-es autópálya vasút hoax önvezető autó ZalaZONE online térkép Bubi forgalommal szemben aszfaltfestés felfestés autólopás hülyeség hőség győr csákvár figyelmetlenség balesetmegelőzés 8126 suzuki felmérés varsó tömegközlekedés elektronikus jegy forgalomcsillapítás légszennyezés dugódíj levegő munkacsoport ellenőrzés közúti ellenőrzés francia gazdagrét városépítészet koppenhága fiat jegy Gyermekvasút kerékpársáv ergonómia omsz megkülönböztető jelzés bérlet mercedes autóroncs Olaszország vezetéstámogatás elektromos autó talált tárgyak közösségi matchbox Magyar Közút autópálya-pihenő kolodko margit híd autós üldözés 8-as jegybankelnök matolcsy ford f150 kerékpáros vw bogár vw bogár modell Honda hódmezővásárhely renault visual signature c evolution elektromos motor futár ctis kerékpárút autóipar fizető parkolás kia niro sportage Budaörs lakott terület kezdete lakott terület vége genf daru citroen agip mol oldaltávolság józsefváros traffix dashcam taxi jobbra tartás m1-m7 őz vadveszély baleset jog felelősség kár m1m7 BKK tűzoltógarázs e-mobilitási tranzíció parkolás szabálytalanság traffipax közlekedési morál hibás tábla utastájékoztatás húsvét kispolszki pötördi szerviz bicske volánbusz India köpködés Szentendre Budapest múzeum kerékpár magyarország kresz hidrogénautó programajánlómúzeum év körforgalma Vecsés Svájc baki mirai borgwarner kerékpáros stratégia

Legutóbbi bejegyzések

Archívum