Az alábbi videóban megmutatjuk, hol vannak az M1-M7 autópálya új határai Budapest előtt illetve után, majd áttekintjük, mivel is jár az, hogy a főváros előtti, emberemlékezet óta autópálya minősítésű útszakasz ma már nem autópálya. (Bár mi csak nemrég vettük észre a változást, a Google StreetView tavaly augusztusi képein már láthatók az új helyre került autópálya végét illetve kezdetét jelző táblák. érdekes az is, hogy ezek nem egyvonalban vannak.)
Mivel innentől kezdve ez a 2x3 sávos, 100 km/h-s sebességű osztottpályás út nem autópálya, csak sima országút, elvileg meg szabad tenni néhány olyan hajmeresztő dolgot, amit a KRESZ eddig tiltott. Kelenföld és az Egérút között szabad például sétálni az M1-M7-en, mint egyszerű lakott területen kívüli úton - igaz, csak a járműforgalommal szemben. Át is lehet kelni az úton keresztben. Biciklizni, segédmotorkerékpárral, traktorral is szabad közlekedni ezen a szakaszon; vannak ugyan olyan irányok, ahonnan tábla tiltja a felhajtást, de nem minden felhajtónál. És ami a legviccesebb: a kivezető irányban elvileg akár meg is lehet állni parkolni az út szélén a kocsival; a túloldalon nem annyira, mert ott egy izgalmas hungarikum, a nembuszsáv buszsáv csak bizonyos járműveket enged be a külső sávba.
Az autópálya rangjától megfosztott autópályaszakasz ügyében megkezdtük a nyomozást: ha sikerül kideríteni, hogy a három lehetséges útkezelő közül ki felelős ezért a szakaszért, kezdeményezzük a sztráda kezdetét és végét jelző táblák visszahelyezését korábbi helyükre.