A minap vettem észre egy jópofa üggyel kapcsolatban, hogy Budaörsön, ahogy lejövünk az M1-ről a Tesco felé a főváros irányába tartó oldalon, már nem egy Agip benzinkút van az Agip utcában. Hanem egy MOL.
Pillanatnyilag biztos jó ötletnek tűnt annak idején ezt az inkább csak technikai értelemben utcának nevezhető szervizutat az egyetlen helyi nevezetességről, az Agip-kútról elnevezni, de a MOL ma már nem biztos, hogy örül ennek a kreativitás-szegény megoldásnak, amikor meg kell adnia az olasz cégtől átvett kútja címét valakinek.
Van egy hasonlóan vicces helyzet Budapest túlsó végén, az M5 kivezetője mellett is. Itt található ugyanis a Citroën utca, amelyben az autómárkák, autógyártók sorsát alakító mindenféle üzleti tranzakciók folytán ma már nem csak az a Citroën-szalon működik, amelynek megnyitása kapcsán az utcát valaha elnevezték, de itt a pár éve a semmiből teremtett DS prémiummárka bemutatóterme is. Ez még annyira nem is lenne baj, a Citroën és a DS kapcsolatába ennyi bőven belefér, ha már a DS az egykori ikonikus DS modellről kapta a nevét. Az már kicsit furcsább, hogy a hazai piaci mozgások miatt egy Peugeot-kereskedés is nyílt az utcában (valójában az épületben) néhány éve. Az pedig nagyon izgalmas jövőbeli lehetőségeket vet fel, hogy a tavaly létrejött Stellantis óriáskonszern már (egyebek mellett) az Opel, Fiat, Alfa Romeo, Jeep márkákat is egy cégbe gyűjtötte. Talán ezek is felbukkannak majd idővel a Citroën utcában. De még mindig nincs itt a lehetőségek határa: a Stellantis-márkák mellett a Peugeot és Citroën hazai importőre, az Emil Frey Mitsubishivel és Subaruval is foglalkozik. Arról pedig már ne is beszéljünk, hogy az L alakú Citroën utca egyik szárának túloldalán a Suzuki Varró autókereskedése található...