Legfeljebb félmegoldás a Budagyöngyénél a gyalogos vs. kerékpáros veszélyes helyzet megoldására

Tényleg sokszor veszélyes helyzetek alakultak ki a Budagyöngyénél, ahol a megállón keresztül vezetik a kerékpárutat.

Itt van a helyszín:

Mi magunk két évvel ezelőtt kezdtünk foglalkozni az üggyel (az ügy oldala és előzményei itt ), viszont semmilyen válasz nem érkezett.

De mitől is veszélyes?

Attól, hogy a sűrűn közlekedő 22-es buszcsalád és a 291-es megállóján vezet keresztül a Szilágyi Erzsébet fasori kerékpárút. Ráadásul a buszra várakozók magukat és/vagy csomagjaikat szívesen megpihentetik a bevásárlóközpont előtti - valaha - zöld területet övező padkán. Aztán látják, hogy megérkezett a várt busz, hopp, felpattannak, majd már össze is ütköztek a bringással. Vagy a csúcsidőben tömött busztról zúgnak le az utasok. Körbenéznek vajon, hogy jön-e itt kerékpár - főleg, ha nem is látszik semmi a járdán, hogy jöhetnek, és még esetleg helyismerete sincs..?

Hozzá kell tennem, hogy ismerem a helyszínt, rendszeresen járok arra gyalogosként, viszont amikor biciklivel mentem arra én is elfelejtettem, hogy ott megálló van. És a KRESZ-ben engedélyezett 20 km/órás sebesség itt nagyon sok. Nagyon. És meggyőződésem, hogy sokan még ennél is többen mennek.

Arról nem tudok, hogy nagyobb baleset lett volna itt, de múltkor például egy kisiskolás gyerek hátitáskáját vette érintőre a kerékpáros. Meg rengeteg a kiabálás, anyázás, hasonló napi feszültséggel teli megnyilvánulás.

Az elmúlt hetekben viszonylag jól kiemelve megrajzolták a kerékpárutat. Ezzel a padkára ülés és pakolás lehetőségét elzárva a buszra várakozóktól.

Budagyöngye

A napokban kiegészítették a felfestést: a kerékpárosokat LASSÍTS felirattal figyelmeztetik a veszélyre. Nem túl hosszas megfigyelésem alatt ezt senki nem tartotta be önszántából.

Budagyöngye

Ez tényleg nem egyszerű helyzet. Esetleg be lehetne vezetni a kerékpáros forgalmat a bevásárlóközpont parkolójába? Ott az út eleve egyirányú, a tolatgató autók pedig komoly veszélyt jelentenének a bringásokra.

Az önkormányzat kihozta a közel maximumot ebből - talán egy zebra lehetne a kerékpárúton a buszmegálló és a bevásárlóközpont felé vezető nyílás között, illetve az egészet a kerékpárutakat megkülönbözető piros alapra helyezhették volna. Abban meg reménykedünk, hogy tartós a festés - a korábbiak hónapokon belül eltűntek. Ja, és még táblát is kitehetnének.

Mert miért is kell mindig elszeparálni a különböző közlekedési módokat egymástól, ha a körülmények nem adottak erre az ideális helyzetre? Érdemes felhívni a figyelmet, hogy itt most kicsit együtt leszünk - figyeljünk oda jobban, és tényleg lassítsunk. Másodperceket "veszítünk". Meg a dacot - de az nem baj.

Naiv vagyok?

A mai tapasztalataim alapján igen.

Címkék

főpolgármester választás vicces kapcsolat Ford Ka Brixton Brabus hivatalos Brabusz blog hídpornó Martorell Rudolf Yaris tűzoltóautó Ford Transit autóreklám autómosó terepjáró vadász gördeszka tréler reklám Nissan carspotting hajó gólya egyirányú utca Portugália OBB rakomány hómaró biztosítás sofőr hülyenév röhej Drezda DDR zene halottaskocsi Waze Barkas hókotró tél Frankfurt 4-es metró téli felkészülés kuka FKF Volán buszsáv traktor túlméretes szerelvény autóút üldözés tetőbox prius toyota prius szabálytalanság megállás 60-as tábla tábla tapolca kamion rendőrség M0 királynő Trabant motorkerékpár kresz-módosítás kézműves tábla embléma természetkárosítás olajkút zala megye videó akadálymentesítés kereszteződés gyorshajtás útdíj kgfb fekvőrendőr kresz tábla union kötelező felelősségbiztosítás NÚSZ nosztalgia figyelmeztető jelzés 112 közvilágítás segélyhívó downhill természetvédelem hírek kijárási tilalom aluljáró Lánchíd gyalogos közút építkezés mixerautó betonmixer mixerkocsi street art libegő autómegosztó kerékbilincs MOL Limo trolibusz matrica 30-as tábla sorompó metró alagút hirdetés 1-es út közlekedés Franciaország BKV fedélzeti kamera zöld fénysorompó M1 rendszám m3-as autópálya dashcam vasúti átjáró büntetőfékezés mobiltelefon félsorompó ittas vezetés járda busz mentők közlekedésbiztonság volkswagen hülye kiírás büntetés környezetvédelem Hollandia villamos Toyota BMW körforgalom Jaguar roller útburkolati jel Berlin skoda felicia pickup diy autópálya közbringa COVID-19 Urban Collëctif ICE autómatrica opel frontera balesetveszély sebességkorlátozás 30 Spanyolország Isuzu 3-as metró felújítás közlekedési lámpa hibás tábla felesleges tábla Európa Lime németország Párizs dízel korlátozás 5g USA M30 M7-es autópálya mobilozás M1-es autópálya vasút hoax önvezető autó ZalaZONE online térkép Bubi forgalommal szemben aszfaltfestés felfestés autólopás hülyeség hőség győr csákvár figyelmetlenség balesetmegelőzés 8126 suzuki felmérés varsó tömegközlekedés elektronikus jegy forgalomcsillapítás légszennyezés dugódíj levegő munkacsoport ellenőrzés közúti ellenőrzés francia gazdagrét városépítészet koppenhága hidrogénautó fiat jegy Gyermekvasút kerékpársáv ergonómia kresz omsz megkülönböztető jelzés bérlet mercedes autóroncs Olaszország vezetéstámogatás elektromos autó múzeum talált tárgyak BKK közösségi matchbox Magyar Közút autópálya-pihenő kolodko margit híd autós üldözés 8-as jegybankelnök matolcsy ford f150 kerékpáros magyarország vw bogár vw bogár modell Honda hódmezővásárhely renault visual signature c evolution elektromos motor futár ctis kerékpárút autóipar parkolás fizető parkolás kia niro sportage Budaörs lakott terület kezdete lakott terület vége genf daru citroen agip mol oldaltávolság kerékpár józsefváros traffix dashcam taxi jobbra tartás m1-m7 őz vadveszély baleset jog felelősség kár Budapest

Legutóbbi bejegyzések

Archívum