Villanybringák a denveri rendőrségen
Denver 27 darab új elektromos kerékpárral bővíti a rendőrség járműállományát. Bár elsőre nem tűnik jó ötletnek bringával vágni neki a bűnüldözésnek, mégis rengeteg előnye lehet ezeknek a járműveknek a napi munka során. Többek között könnyebben és gyorsabban lehet velük bemenni olyan nehezen elérhető helyekre, mint amilyenek a közparkok, zsúfolt városközpontok, ahová hagyományos rendőrautóval csak macerásan, vagy akár egyáltalán nem lehetne eljutni.
Annyira nem meglepő, de az elektromos kerékpárok fenntartása spórolást is jelent a rendőrségnek. Leginkább az üzemanyagon lehet megtakarítást elérni, de az e-bike-ok jelentősen csökkentették a rendőrautó-flották karbantartási költségeit is.
Már a golfpályákon is kiszoríthatják a kocsikat a bringák
A Fairway a hagyományos golfkocsikat szeretné lecserélni erre a mókás elektromos golfkerékpárra. A Fairway Bikes új háromkerekű elektromos kerékpárját - illetve inkább kerékmásfélpárját - kifejezetten golfozók számára tervezték, azzal a céllal, hogy legalább egy kis testmozgást vigyenek a lyuktól lyukig golfkocsikázás közbeni tunyulásba.
A cég háromkerekű e-bike-ja dupla első kereket kapott a jobb stabilitás érdekében, illetve kétféle vezetési mód közül is választhat az átlagosnál sportosabb golfozó. Választhat az elektromos gázkar használata és az állítható erősségű, a pedálozásba besegítő elektromos üzemmód között.
A cég vezetője így beszélt a termékről: „Az a küldetésünk, hogy több játékos számára elérhetőbbé és szórakoztatóbbá tegyük a golfot. Sok golfozót a szabadban való mozgás lehetősége vonzza a játékhoz, de néhány pályát szinte lehetetlen bejárni. Korábban az egyetlen megoldás a golfkocsi volt. Az e-bike népszerűségének növekedésével lehetőséget láttunk arra, hogy olyan alternatívát kínáljunk, amely felgyorsítja a játékot, csökkenti a pályára és a környezetre gyakorolt hatást, valamint mindenki számára aktívabbá és szórakoztatóbbá teszi a golfozást. Utólag nagyon kézenfekvőnek tűnik, de évek munkája kellett ahhoz, hogy a terméket és az üzleti modellt a golfozók és golfpályák egyedi igényeihez igazítsuk.”
A kerékpár 20 km/h csúcssebességre képes, egy szíjhajtással csatlakoztatott Bafang középmotor a rendszer központi eleme. Az előre szerelt két kerék miatt stabilabb a jármű, mint a hátul duplakerekes triciklik, és rakodóhelyekkel is rendesen ellátták a golfbringát. Van hely a golfzsáknak, italoknak, egyéb kiegészítőknek.
Az ülés alatt elhelyezett, kivehető, cserélhető akkumulátorral 32 kilométert lehet megtenni vele egy töltéssel. Úgy tervezik, a jövő évi golfszezonra már elérhető lesz a jármű, és nagyjából 7000 dollár körüli áron lehet majd hozzájutni, ami a hagyományos golfkocsik árának durván a fele.
Budapesten megszűnhet az elektromos autók ingyenes parkolása
Jelentős szigorítás várható Budapesten a zöld rendszámos járművek ingyenes parkolását illetően, vagyis sokaktól vonhatják meg a kedvezményt, ha átmegy a főpolgármester tervezett javaslata, ami szerint a zöld rendszámos autók ingyenes parkolására csak a budapesti üzembentartók teljesen elektromos járművei lehetnének jogosultak.
Ez a jövőben leginkább a környezetbarát üzemű autóval ingázókat sújthatja a leginkább, hiszen nekik a jövőben fizetniük kellene a parkolásért. Magyarul, aki zöld rendszámos autóval ingázik, annak a jövőben parkolódíjat kell majd fizetnie. Hogy Karácsony Gergely mennyire van tisztában a zöld rendszám, az elektromos járművek és PHEV-ek fogalmával, azt jól példázza ez a korábbi FB bejegyzése:
„ma Budapesten minden zöld rendszámos autó ingyen parkolhat. Akkor is, ha nem is teljesen elektromos. Akkor is, ha egy normál autónál sokszorosan nagyobb a mérete. Akkor is, ha tulajdonosa nem is budapesti… A parkolódíjak azért vannak, hogy általuk szabályozzuk a város forgalmát. Természetesen van logika abban, hogy a városra kevésbé ártalmas, zéró kibocsátású autók ingyen parkolhassanak. Na de abban, hogy a naponta ingázó, kamu zöld rendszámos autók még ingyen is foglalják a parkolóhelyeket, abban mi a logika?”
Megszülethet a cserélhető akksik szabványa
Az időigényes töltés helyett remek megoldás lehet a lemerült akkumulátor gyors és egyszerű cseréje. A dologgal van viszont egy nagy probléma, még nem született meg az a szabvány, ami ezt lehetővé tenné.
Egy új startup, a Bingo azt tűzte ki célul, hogy ezt megvalósítsa. A Bingo megoldása egy 2 kWh-s akkumulátorra épül, beépített GPS-szel és 4G kapcsolattal. Az ötlet az, hogy igény szerint egy, vagy akár több akkumulátor is használható legyen a nagyon különböző méretű és energiaigényű elektromos járművekben. Robogóktól és motorkerékpároktól az elektromos mikroautókig mindenben, ugyanaz. Amikor az akkumulátorok lemerültek, a csereszekrényből kicserélhetők teljesen feltöltött új akkumulátorokra.
Persze ehhez az elektromos járművek gyártóit is ösztönözni kell valamivel, hogy a cég szabványa szerinti akkumulátorcsomagokat építsék járműveikbe. Habár az ötlet nem új, többször, többen próbálkoztak már a cserélhető akkumulátorok szabványosításával, reméljük, előbb utóbb tényleg lesz ebből valami.