Mindenfelé guruló villanygördeszka lenne a városi közlekedés jövője?

Franciaország már keményen dolgozik azon, hogy eltüntesse a ma ismert, belső égésű motorral, autókra épülő közlekedést. Céljukat már mutatja több radikális sebességcsökkentés Párizsban, a 30 km/órás maximum lehet az új norma. Ezzel együtt az új megoldások is teret kapnak, három nagy francia cég összeállt, és megmutatták, hogy képzelik el a nagyvárosok közlekedésének jövőbeli eszközét.

A The Urban Collëctif keretein belül a Citroën, az Accor és a JCDecaux működik együtt. 

Thumbnail Cam 12 V06.0001  16 9

Közös céljuk olyan optimális mobilitási megoldás kidolgozása, amely mindenki számára elérhetővé és élvezhetővé teszi a városi területeket, és fenntartható módon javítani tudja a városlakók életminőségét.

A mobilitás a mindennapi élet alapvető szükségletei közé tartozik, különösen a városokban. Nagy
vonzerejüknek köszönhetően a nagyvárosok lélekszáma egyre nő, ezért a közlekedés mikéntjét újra kell
gondolni. 

Az önvezető járművek remélt megjelenésével enyhülhet ugyan a városok zsúfoltsága, de ezek a megoldások
középtávon nem gazdaságosak, mivel az autonóm vezetési technológiák költségei a felhasználási
arányhoz képest magasak.

A helyzetre válaszul a Citroën, az Accor és a JCDecaux úgy döntött, hogy összefog és The Urban Collëctif
néven létrehoz egy kreatív és elkötelezett közösséget. Mivel mindannyian meg vannak győződve arról,
hogy a jövő mobilitásában kiemelt szerepet fog kapni a biztonság és a mindennapi kényelem, a projekt
szereplői 200 év innovatív megoldásaira építve egy forradalmi mobilitási koncepciót dolgoztak ki. 

A Citroën Autonomous Mobility Vision elnevezésű, nyílt fejlesztésű modellen alapuló koncepció a
következőkre épül:

- egy önvezető elektromos járműalap, a The Citroën Skate
- és különböző rendeltetésű mobil kapszulák, azaz podok.

Thumbnail Cam 12 V06.0001  16 9

Az alap és a mobilitási szolgáltatások szétválasztásának köszönhetően a koncepció nagy előnye, hogy az
önvezető technológia maximális használata mellett nagyszámú szolgáltatást tesz lehetővé. 

A The Citroën Skate ugyanis a Citroën évszázados szakértelmének köszönhetően bármilyen podot képes előre
meghatározott útvonalon, igény szerint, a lehető legnagyobb kényelem biztosításával mozgatni.

Maga a szerkezet egy gömbkerekeken guruló platform, ami maximum 25 km/órás tempóval képes haladni. 2,6 méter hosszú és 1,6 méter széles, tömege majdnem 500 kilogramm. 

A The Urban Collëctif projekt keretében tervezett podok jól illusztrálják a szabad fejlesztésben rejlő
lehetőségeket, de hogy ebből a gyakorlatban mi tud megvalósulni, az még a jövő zenéje. Bármennyire is bíztatóak ugyanis az önvezető autós próbálkozások, egyelőre egyik sem elég hatékony, a városi közlekedéshez pedig több kell mint két fehér vonal követése.

Címkék

főpolgármester választás vicces kapcsolat Ford Ka Brixton Brabus hivatalos Brabusz rendszám blog hídpornó Martorell Rudolf Yaris tűzoltóautó Ford Transit autóreklám autómosó terepjáró vadász gördeszka tréler reklám Nissan carspotting hajó gólya egyirányú utca Portugália OBB rakomány hómaró biztosítás sofőr hülyenév röhej Drezda DDR Trabant zene halottaskocsi Jaguar Waze Barkas hókotró tél Frankfurt Hollandia 4-es metró téli felkészülés kuka FKF Volán buszsáv traktor túlméretes szerelvény autóút BMW üldözés tetőbox prius toyota prius szabálytalanság busz megállás dashcam 60-as tábla tábla tapolca kamion rendőrség M0 királynő autópálya motorkerékpár kresz-módosítás kézműves tábla embléma volkswagen természetkárosítás olajkút zala megye videó akadálymentesítés kereszteződés gyorshajtás útdíj kgfb fekvőrendőr kresz tábla union kötelező felelősségbiztosítás NÚSZ nosztalgia figyelmeztető jelzés 112 közvilágítás segélyhívó downhill természetvédelem hírek kijárási tilalom aluljáró Lánchíd gyalogos közút építkezés mixerautó betonmixer mixerkocsi street art libegő autómegosztó kerékbilincs MOL Limo trolibusz matrica 30-as tábla sorompó metró alagút hirdetés 1-es út közlekedés Franciaország BKV fedélzeti kamera zöld fénysorompó M1 mentők m3-as autópálya roller vasúti átjáró büntetőfékezés mobiltelefon félsorompó ittas vezetés járda körforgalom villamos közlekedésbiztonság Toyota hülye kiírás büntetés baleset környezetvédelem útburkolati jel Berlin skoda felicia pickup diy közbringa COVID-19 Urban Collëctif Magyar Közút Budaörs autómatrica opel frontera balesetveszély sebességkorlátozás 30 Spanyolország Isuzu 3-as metró felújítás közlekedési lámpa 8126 hibás tábla aszfaltfestés felesleges tábla Lime Párizs dízel korlátozás 5g USA M30 M7-es autópálya mobilozás kresz M1-es autópálya hoax önvezető autó ZalaZONE online térkép Bubi forgalommal szemben kerékpár magyarország autólopás hülyeség hőség győr kerékpáros figyelmetlenség balesetmegelőzés kerékpársáv suzuki felmérés forgalomcsillapítás légszennyezés dugódíj levegő munkacsoport ellenőrzés közúti ellenőrzés citroen francia gazdagrét városépítészet koppenhága hidrogénautó fiat Gyermekvasút jog vasút parkolás fizető parkolás németország bérlet autóroncs Olaszország elektromos autó Budapest múzeum talált tárgyak BKK közösségi tömegközlekedés

Legutóbbi bejegyzések

Archívum