A spanyol nagyvárosokba is jön a 30 km/órás sebességkorlátozás

A spanyol közlekedési hatóság (DGT) tájékoztatása szerint az új egységes központi szabályozás szerint minden olyan városi autóúton, ahol haladási irányonként egy sáv van, nem lehet 30 kilométeróránál gyorsabban hajtani. Ott, ahol a járda és az úttest egy szintben van, a korlátozás 20 kilométeróra. Az önkormányzatoknak joguk van egyéni döntéssel adott útszakaszokon fenntartani az óránkénti 50 kilométeres sebességhatárt.

A DGT emlékeztetett: a spanyol központi kormány novemberben döntött a változtatásokról a önkormányzatok kérésére, amelyek a különböző városi rendelkezések helyett országos szabályozást szorgalmaztak.

B780781d 2523 4030 9ab8 F226af900a0b

A városi sebességhatárok mérséklésétől a halálos, illetve súlyos sérülésekkel járó közúti balesetek csökkenését remélik. A hatóság adatai szerint 30-as sebességnél egy gázolásos balesetben 10 százalék a halálozás esélye, míg 50-es sebességnél már 90 százalék. Emellett a környezetszennyezés és a zajártalom mérséklődésére is számítanak.

Pere Navarro, a DGT főigazgatója felhívta a figyelmet a városi közlekedés összetételének változására is, az autók és motorok mellett egyre nagyobb számban vannak jelen a kerékpárosok és a rollerrel közlekedők. A különböző közlekedési formák összeegyeztetése szintén indokolja az óránkénti 30 kilométeres sebességhatárt az utak többségén.

Az elmúlt években egyre több spanyol városban növekedett meg a 30-as korlátozással ellátott útszakaszok száma. Például Barcelonában 2019 augusztusában az utak 52 százalékát érintette ilyen rendelkezés. A most bevezetett változással arányuk 75 százalékra emelkedik a katalán fővárosban.

Címkék

félsorompó főpolgármester választás vicces kapcsolat Ford Ka Brixton Brabus hivatalos Brabusz rendszám blog hídpornó Martorell Rudolf Yaris Toyota tűzoltóautó Ford Transit autóreklám autómosó terepjáró vadász gördeszka tréler fénysorompó reklám Nissan carspotting hajó hirdetés gólya körforgalom egyirányú utca Portugália OBB rakomány hómaró biztosítás sofőr hülyenév röhej Drezda DDR Trabant zene halottaskocsi Jaguar Waze Barkas hókotró tél Frankfurt Hollandia 4-es metró téli felkészülés kuka FKF Volán buszsáv traktor túlméretes szerelvény autóút BMW üldözés tömegközlekedés tetőbox prius toyota prius szabálytalanság busz megállás dashcam 60-as tábla tábla tapolca kamion rendőrség vasúti átjáró sorompó királynő motorkerékpár közlekedésbiztonság kresz-módosítás kézműves tábla embléma volkswagen természetkárosítás olajkút zala megye villamos akadálymentesítés kereszteződés gyorshajtás útdíj kgfb fekvőrendőr kresz tábla mobiltelefon union kötelező felelősségbiztosítás M0 büntetés mentők NÚSZ BKV nosztalgia figyelmeztető jelzés ittas vezetés videó 112 közvilágítás segélyhívó downhill természetvédelem hírek kijárási tilalom aluljáró Lánchíd gyalogos járda közút építkezés mixerautó betonmixer mixerkocsi street art libegő hülye kiírás autómegosztó kerékbilincs MOL Limo trolibusz matrica 30-as tábla kresz metró alagút balesetveszély BKK környezetvédelem Franciaország közlekedés fedélzeti kamera zöld M1 m3-as autópálya roller baleset autópálya útburkolati jel Berlin skoda felicia pickup diy közbringa COVID-19 magyarország parkolás fizető parkolás Budaörs autómatrica opel frontera sebességkorlátozás 30 Spanyolország Isuzu 3-as metró felújítás közlekedési lámpa kerékpár Bubi Budapest Lime közösségi Párizs dízel korlátozás 5g USA M7-es autópálya M1-es autópálya hoax önvezető autó ZalaZONE online térkép forgalommal szemben balesetmegelőzés Magyar Közút

Legutóbbi bejegyzések

Archívum