Átépítés után rosszabb helyzet: indokolatlan sebességkorlátozás az M2-n

Probléma leírása

Az M2 autóút Dunakeszi és M0 út közötti szakaszán 80 km/h sebességkorlátozás van érvényben. Ezen a szakaszon még az átépítés előtt is gyorsabban lehetett haladni. Az amúgy autóútnak minősített szakaszon nagyon kevesen tartják be ezt a korlátozást, így feszültséghez, balesetveszélyes előzésekhez vezet a különböző sebességgel haladók - a szabálykövetők és a szabályt megszegők - között kialakuló konfliktus. Az úttal párhuzamosan Dunakeszin haladó egyéb úton - korlátozás hiányában - 90 km/h a megengedett sebesség. Röhej, hogy egy szűk bekötőúton nagyobb sebességgel lehet haladni, mint egy vadonatúj kétszer két sávos autóúton.

Helyszín

Fót, E77, 2151 Magyarország

Megoldási javaslat

Sebességkorlátozás megszüntetése.

Események

2021.04.20.
Magyar Közútnak bejelentve.
2021.05.19.
Válaszolt a Magyar Közút: "Az M2 autóút M0 autóút és 2101 j. út (Dunakeszi) csomópontja közötti szakaszán 2021. február közepe óta a jobb (Vác felé vezető) pályán 100 km/óra, a bal (Budapest felé vezető) pályán 90 km/óra sebességkorlátozás van bevezetve. A jelzett sebességkorlátozást az illetékes útügyi hatóság írta elő az érintett útszakasz ideiglenes forgalomba helyezési határozatban. A határozatban előírt forgalmi rendet társaságunknak nem áll módjában saját hatáskörben módosítani.
Tájékoztatjuk továbbá, hogy az érintett szakaszon a forgalmi sávok kiosztása a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában az M2 gyorsforgalmi út M0-Vác közötti szakaszának négynyomúsítása során a jövőbeni, leálló sáv forgalom számára történő időszakos megnyithatóságának figyelembe vételével került kialakításra, melynek során a belső sáv szűkített, 3,25 méteres forgalmi sáv szélességgel került kialakításra. A jelzett sebességkorlátozás a szűkített kialakításra tekintettel került bevezetésre. A megengedett sebesség növelésére az érintett útszakasz teljeskörű átadását követően, egyúttal a jelenlegi (szűkített belső sávos) kialakítással kapcsolatban a társszervezetek által kapott visszajelzések, tapasztalatok alapján kerülhet sor."

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ