A Budapesti 20. és 18. kerület között nincs értelmes (könnyen megtalálható) és biztonságos gyalogos átjárás

Probléma leírása

A budapesti 18/20 kerület határán autópálya illetve autóút jellegű nagy forgalmú utak vannak. A gyalogos átjárás gyakorlatilag lehetetlen biztonságos módon. Térképen és fórumokon kerestem megfelelő utat, de nem találtam. A felüljárón csak lezárt szervizjárda van, illetve semmi biztonságos gyalogos átjárás nincs. Itt egyszer kénytelen voltam gyalog áthaladni, de alig lehetett elférni a felüljárón.

A kérdés:
Miért nem terveztek be gyalogos átjárást ezen a forgalmas helyen?

Helyszín

Budapest, Szentlőrinci út, 1202 Magyarország

Megoldási javaslat

A bejelentő nem írt javaslatot esetleges további teendőkkel kapcsolatban, így ezt megtesszük mi. Mivel nagyon úgy tűnik, hogy az autópálya tényleg kb. 2,8 km-en át képez itt gyalogosan biztonságosan, pláne könnyen, kis kerülővel nem átjárható akadályt, megkérdezzük a kerületi polgármesteri hivatalokat, hogy számukra, illetve elsősorban a környéken élők számára ez ismert probléma-e, és ha igen, terveznek-e tenni valamit, esetleg formálódik-e már valamilyen megoldása, kezelése ennek a helyzetnek.

Események

2025.06.10.
Bejelentjük a problémát a XVIII. és XX. kerületi polgármesteri hivataloknak és megkérdezzük őket, tudnak-e helyi lakossági igényről a kerülethatár illetve az M5 könnyebb és biztonságosabb gyalogos átjárhatóságát illetően, és ha igen, várható-e és mikor, hogy készül valamiféle megoldás.
2025.06.11.
Válasz a XX. ker. főépítészétől; sajnos főépítész asszony elsőre nagyon szűken értelmezte kérdésünket és csak annyit írt, hogy a bejelentés illusztrációjában látható felüljáró nem a kerület kezelésében áll. Viszontválaszunkban megismételtük a bejelentésben részletesen kifejtett problémát, miszerint itt nem egy felüljáró szélességével van a baj, hanem azzal, hogy kilométereken át elszeparál két városrészt egy autópályaszakasz. Továbbra is várjuk az érintett önkormányzatok válaszát azzal kapcsolatban, hogy a hozzánk érkezett bejelentés általuk is érzékelt, valós problémát ír-e le, vagy hogy ez az elszigetelt állapot igazából annyira kevés helyi lakos számára probléma, hogy nem jelent közpolitikai kérdést és vessen magára, aki itt keresztben gyalogolni akar.

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

További Problémák

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ